Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:41:18 GMT

مزار شهدای گمنام تبدیل به قطب فرهنگی شهر شود

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۲۱۵۶۱

مزار شهدای گمنام تبدیل به قطب فرهنگی شهر شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد رضایی، صبح دوشنبه در کمیته مراکز فرهنگی و یادمان‌های دفاع مقدس اظهار کرد: ساماندهی گلزار شهداء و ساخت یادمان از جمله اتفاقات تأثیرگذاری است که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: گاه مطالعه یک نوشته از شهید و حضور بر مزار شهیدان تأثیر معنوی عمیقی بر انسان می‌گذارد که این تأثیر فرد را از بسیاری آسیب‌های اجتماعی محفوظ نگه می‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی ادامه داد: بر این باور هستیم که شهید مقامی بالاتر و والاتر از امامزادگان دارد و از این جهت هر اقدامی که برای شهداء انجام می‌شود باید ماندگار و به یاد ماندنی باشد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به کیفیت یادمان های شهدای گمنام در خراسان‌جنوبی افزود: ممکن است نبود اعتبار به عنوان دلیلی برای عدم توجه به ساخت یادمان‌های تأثیرگزار بر مزار شهداء عنوان شود که دلیل موجهی نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: اگر اعتبار کافی نداریم، می‌توانیم برای ساخت یک یادمان با کیفیت مطلوب در چند مرحله برنامه‌ریزی کنیم.

رضایی اظهار کرد: در شرایط فعلی گاه بر مزار شهید یادمانی می‌سازیم که به واسطه نداشتن کیفیت لازم بعد از گذشت ۱۰ سال تخریب می‌شود در حالی که انتظار از اِلمان و یادمان های مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت ماندگاری است.

وی بیان کرد: از طرف دیگر همانطور که بر اساس یک تصمیم درست می‌خواهیم بقاع متبرکه امامزادگان را  تبدیل به یک قطب فرهنگی کنیم، می‌توان مزار شهدای گمنام را نیز تبدیل به یک مرکز و قطب فرهنگی برای شهر و منطقه کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: شهید همه هستی خود را برای اعتقادات و دین فدا کرده است و ما نیز باید تلاش کنیم بهترین ها را برای شهدای سرزمین خود انجام دهیم.

کد خبر 4308024

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد رضایی شهید ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز سوم خرداد فتح خرمشهر گرگان شهرکرد کرمانشاه مشهد خرم آباد یاسوج خطبه های نماز جمعه بیرجند بارش باران صفحه اول روزنامه های استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۱۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد

ایسنا/یزد مراسم یادواره شهید گمنام به مناسبت چهارمین سالگرد تدفین این شهید در دانشگاه علم و هنر وابسته به سازمان جهاددانشگاهی یزد برگزار می‌شود.

این آیین به مناسبت چهارمین خاک سپاری سالگرد شهید گمنام در محوطه دانشگاه علم و هنر یزد بعد از نماز مغرب و عشاء سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه در جوار یادمان این شهید گمنام برگزار می‌شود.

سخنران این مراسم آیت الله «سید کاظم مدرسی» امام جمعه بخش مرکزی شهر یزد و «هادی قاسمی» رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور هستند.

مداحی «مجتبی رمضانی» و اجرای گروه سرود فجر جاوید از دیگر برنامه‌های مراسم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد
  • عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • هفته کارگر در بوشهر با گلباران مزار شهدا آغاز شد
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد