Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی پیراینده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گنبد باز یکی از آثار تاریخی نطنز است که با توجه به قرارگیری آن بر روی قله کوه و شرایط جوی پیرامون بنا دچار فرسایش شده و نیازمند مرمت است.

وی افزود: به دلیل وجه تمایز این بنای خاص در منطقه و استان اصفهان، لازم است به این اثر تاریخی توجه ویژه ای شود که مرمت آن اولین قدم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار نطنز تصریح کرد: طبق تفاهم نامه ای که بین شهرداری و اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز منعقد شد، مقرر شد شهرداری مصالح مورد نیاز اجرای طرح مرمت گنبد باز را تأمین و به بالای قله انتقال دهد و اداره میراث فرهنگی نیز با معرفی استادکار مجرب، عملیات مرمت را عهده دار شود.

وی یادآور شد: از آنجاییکه این بنا بر روی قله کوه قرار دارد، انتقال مصالح به گنبد باز مسئله مهمی است که در صورت زیاد بودن میزان مصالح مورد نیاز در نظر داریم با همکاری کوهنوردان نطنزی مصالح را به بالای کوه منتقل کنیم.

طرح «تسهیل صعود گردشگران به گنبد باز» در دست بررسی است

پیراینده در ادامه درباره تسهیل صعود و دسترسی راحت تر به گنبد باز بیان داشت: در حوزه گردشگری، گنبد باز بنایی است که نطنز را از سایر شهرها متمایز می‌کند و به همین دلیل شهرداری به این بنا توجه بیشتری می‌کند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر صعود به قله جهت بازدید از بنای تاریخی و استفاده از مناظر زیبای باغشهر نطنز در توان همه شهروندان و گردشگران نیست و ما باید بتوانیم گردشگر را به روش راحت تری به قله برسانیم.

شهردار نطنز در پایان بیان کرد: برای دسترسی به گنبد باز و برجسته کردن این برند گردشگری نطنز، طرح «تسهیل صعود گردشگران به گنبد باز» در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و در این زمینه کارشناسانی هم از بنا و موقعیت آن بازدیدهایی داشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، گنبدباز به دستور شاه عباس صفوی و از روی علاقه ای که به باز شکاری خود داشته بر بالای کوهی در شهر نطنز بنا شده است و در فروردین سال ۱۳۴۶، در فهرست آثار ملی کشور به شماره ۶۴۴ به ثبت رسیده است.

کد خبر 4308055

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری نطنز گنبد باز مرمت و احیا میراث فرهنگی اصفهان ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز سوم خرداد فتح خرمشهر گرگان شهرکرد کرمانشاه خرم آباد مشهد یاسوج خطبه های نماز جمعه بیرجند بارش باران صفحه اول روزنامه های استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۱۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی گنبد با لیگ برتر والیبال؛ نیان از خطر گریخت


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،  دیدار سوم برای بقا تیم‌های شهرداری گنبد و نیان الکترونیک مشهد دیروز پیگیری شد. در این دیدار تیم نیان الکترونیک موفق به برد سه بر صفر مقابل شهرداری گنبد شد تا امتیاز خود در لیگ برتر را حفظ کند.

نیان الکترونیک توانست در سه ست متوالی با امتیاز‌های ۲۵ بر ۱۴، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۱۹ پیروز میدان شود و سهمیه خود در لیگ برتر را حفظ کند.

در دو مسابقه مرحله گروهی نیان موفق به پیروزی مقابل شاگردان حبیب کوزه‌لی شد و این تیم در دور رفت پلی اوت هم توانست با امتیاز سه بر دو پیروز از میدان خارج شود، اما گنبدی‌ها توانستند دور برگشت پلی اوت را با امتیاز سه بر دو از آن خود کنند تا دیدار سوم تعیین کننده ماندن یکی از این دو تیم در لیگ برتر شود.

با احتساب این بازی حالا تیم‌های مس رفسنجان و نیان الکترونیک مشهد در لیگ برتر ماندگار و سایپا تهران و شهرداری گنبد به لیگ دسته یک سقوط می‌کنند. 

همچنین مرحله حذفی لیگ برتر والیبال امروز برای مشخص شدن آخرین تیم صعود کننده به نیمه نهائی پیگیری می شود و طبیعت با شهرداری ارومیه درسومین بازی مقابل هم قرارمی گیرند.در دو بازی قبلی هر تیم به یک پیروزی دست یافته اند .مرحله حذفی لیگ برتر به صورت دو پیروزی از سه بازی برگزار می شود. پیش از این تیم های فولاد سیرجان پیکان وشهداب یزد راهی نیمه نهائی شده اند.


دیگر خبرها

  • آسیب ناشی از بمب‌دستی چهارشنبه سوری روی اثر تاریخی ۱۰۰۰ ساله سه‌گنبد ارومیه!
  • موفقیت نیان در گام سوم پلی‌اوت والیبال
  • سازمان عمران شهرداری اصفهان در تولید مصالح سنگ رکورد زد
  • خداحافظی گنبد با لیگ برتر والیبال؛ نیان از خطر گریخت
  • خداحافظی گنبد با لیگ برتر؛ نیان از خطر گریخت
  • شهرداری گنبد سقوط کرد
  • لیگ برتر والیبال| شهرداری گنبد سقوط کرد
  • خداحافظی گنبد با لیگ برتر/ نیان از خطر گریخت
  • پلی اوت لیگ برتر والیبال| خداحافظی گنبد با لیگ برتر / نیان از خطر گریخت
  • شیوه عجیب مرمت یک بنای تاریخی