Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد کارت در گفت و با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره چگونگی حمایت از سینما بویژه مستند در سال حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: حمایت از سوژه ها و مضمون های جسورانه تر در مستندهای اجتماعی و همچنین ساخته شدن فیلم هایی که بتوانند تأمل و کنکاش بیشتری نسبت به موضوعات داشته باشند.

وی ادامه داد: برای تولید فیلم ها بودجه بسیاری صرف می شود که به همین دلیل سوژه ها و مضمون مستندها اهمیت بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگردان مستند «خون مردگی» با اشاره به اینکه فیلم ها باید بتوانند معبر بروز داشته باشند، گفت: فیلم ها نباید تنها برای حضور در جشنواره های مختلف ساخته شوند، فیلم ها باید توانایی برقراری ارتباط با طیف گسترده ای از مخاطبان را داشته باشد.

کارت افزود: اگر فیلم ها در جریان اصلی اکران قرار گیرند و همچنین به مخاطب به درستی معرفی شوند، زمینه ساز تربیت بیننده می شود.

وی با اشاره به ایجاد شرایط بهتر برای اکران و تبلیغات مستندها، گفت: تبلیغات در فروش فیلم ها تأثیر بسیاری دارد و علاوه بر تربیت مخاطب سبب جذب گسترده تربیننده و در نتیجه فروش بیشتر هم می شود.

** مستندهای جشنواره جهانی فیلم فجر طیف گسترده مخاطبان را دارند

کارگردان و تهیه کننده مستند «آوانتاژ» درباره مستندهای اکران شده در جشنواره جهانی فیلم فجر، اظهار کرد: مستندهای اخیر بویژه فیلم هایی مانند «درجستجوی فریده» که در جشنواره جهانی فیلم فجر هم اکران شد، فیلم های خوبی هستند که طیف گسترده ای از مخاطبان را در برگرفته است.

** مستندها مخاطب محور شده اند

کارت درباره کیفیت مستندسازی در سال های اخیر، گفت: درسال های گذشته فیلمسازی در حیطه مستند تفاوت بسیاری نسبت به گذشته دارد.

وی ادامه داد: در سال های اخیر برخلاف گذشته، مستندها مخاطب محورتر شده اند و تماشاگرمی تواند همزمان با دیدن یک فیلم مستند علاوه بر تعقل، سرگرم هم شوند.

این کارگردان افزود: در سینمای مستند بار سنگین تعقل نسبت به سال های پیش کمتر شده است،درحال حاضر علاوه برحفظ بعد تفکربرانگیز بودن فیلم ها، جذابیت هم دراین مستندها ایجاد شده است.

کارت با اشاره به بیشتر شدن اقبال مستندها درمیان مردم، یادآور شد: فضای فیلم ها در این مدت دراماتیزه شده و به نظر من افزایش اقبال مستند در میان مخاطبان به همین دلیل است.

وی همچنین به وجه فرهیختگی مخاطبان مستند اشاره کرد و گفت: تماشاگر مستند در گذشته فکر می کرد تنها باید وجه فرهیختگی اش را در سالن روشن کند واز فیلم فقط اطلاعات بگیرد اما در حال حاضر با ساخت مستندهای جدید یادگرفته که هم می تواند فرهیخته و هم سرگرم باشد.

کارگردان مستند «سمفونی مرگ» به جذابیت مستندها اشاره کرد و ادامه داد: فیلم های مستند مخاطب محورتر از گذشته شده اند و این تفاوت مستند نسبت به سال های گذشته است.

کارت افزود: زمان های گذشته تعداد معدودتری از مستندها می توانستند با طیف گسترده مردم ارتباط برقرار کنند اما در حال حاضر برخلاف گذشته بیشتر مستندها دامنه وسیعی از مخاطب را به خود جذب می کنند.

** بچه خور با مضمون اجتماعی آخرین فعالیتم است

بازیگر فیلم «عصبانی نیستم» در ادامه درباره آخرین فعالیت های خود، گفت: فیلم «بچه خور» به تهیه کنندگی مازیارهاشمی آخرین مستند داستانی است که ساخته ام که در جشنواره جهانی فیلم فجر اکران شد و جایزه بهترین فیلم کوتاه دربخش آسیایی را دریافت کرد.

کارت ادامه داد: فیلم «بچه خور» مضمونی اجتماعی دارد که موضوع کودکان کار و کودکان بدسرپرست را در بستر قصه کوتاه روایت می کند.

** دانشگاه آزاد بازدهی خوبی در کشور دارد

کارگردان فیلم «بچه خور» درباره تأثیر دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای سطح فرهنگ و هنر در کشور، اظهار کرد: طبیعی است که دانشگاه آزاد اسلامی در افزایش سطح سواد و هنر درجامعه تأثیر داشته باشد.

کارت ادامه داد: تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی بسیار است به همین دلیل بازدهی خوبی در کشور می تواند داشته باشد.

** تلفیق مستند، سینما و دانشگاه آورده خوبی به همراه دارد

وی درباره تلفیق تحصیلات دانشگاهی و مستندسازی، گفت: در حیطه سینمای مستند و تعریف این حوزه در دانشگاه ها من فکر می کنم مستند یک وجوه خوبی دارد که می تواند برای دانشگاه آورده های مناسبی داشته باشد.

این مستندساز، خاطر نشان کرد: در حوزه مستند دانشجو می تواند هر چیزی که به صورت تئوری تدریس می شود را به صورت مصداق عینی در فیلم پیدا کند.

کارت خاطرنشان کرد: تلفیق سینمای مستند، سینما و دانشگاه می تواند برای دانشجو بازدهی بیشتری داشته باشد و براش از هرچیز تئوری یک مصداق عینی پیدا کند که در نهایت امیدوارم قشر دانشگاهی قدر این قضیه را بیشتر از پیش بداند.

503

محمد کارت مستند اجتماعی حمایت از کالای ایرانی بچه خور سمفونی مردگی عصبانی نیستم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: محمد کارت مستند اجتماعی حمایت از کالای ایرانی بچه خور عصبانی نیستم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه جامعه دانشگاهی آزاد کرمانشاه در اعلام همبستگی با دانشجویان آمریکا

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، در پی برخورد خشونت بار پلیس آمریکا با استادان و دانشجویانی که نسبت به جنایات رژیِم صهیونیستی در فلسطین و حمایت سردمداران آمریکا از این جنایات تحصن و اعتراض کرده بودند جامعه دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با صدور بیانیه این جنایات را محکوم و اعلام همبستگی خود را با دانشجویان آزادی جهان اعلام کردند.
متن این بیانیه بدین شرح است:
این روزها با وجود بایکوت خبری گسترده شاهد انتشار تصاویری تأسف‌برانگیز و شرم‌آور از سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید و دانشجویان حامی فلسطین در کشوری هستیم که با سیاست‌های حمایتی و ضدبشری از جنایات رژیم منفور صهیونیستی، مدعی آزادی بیان و حمایت از حقوق بشراست.
تصاویری که به روشنی مؤید رفتارهای متناقض دولت آمریکاست چرا که از یک طرف خود را مهد آزادی بیان و رعایت حقوق بشر معرفی می‌کند و از طرف دیگر بی رحمانه استادان دانشگاه و دانشجویان را به جرم حمایتِ مدنی از مردم مظلوم غزه، سرکوب، تهدید و اخراج می‌کند.
ما جامعه دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه ضمن محکوم کردن جنایات رژیم جعلی صهیونیستی، حضور و اعتراضات شجاعانه و بشر دوستانه دانشگاهیان آمریکا و مواضع همدلانه آنان در دفاع از مظلومیت مردم فلسطین و غزه قهرمان را حمایت نموده، سرکوب این قشر فرهیخته توسط پلیس و دولت آمریکا که مؤید حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم منحط صهیونیستی است قویاً محکوم می کنیم.


هیئت رئیسه، استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه

انتهای خبر/

کد خبر: 1228931 برچسب‌ها کرمانشاه دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • رژیم صهیونیستی در باتلاق سراشیبی/ خیزش ضدآمریکایی دانشجویان دانشگاه آزاد به روز سوم رسید
  • رژیم صهیونیستی در باتلاق سرآشیبی/ خیزش ضدآمریکایی دانشجویان دانشگاه آزاد به روز سوم رسید
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • بیانیه جامعه دانشگاهی آزاد کرمانشاه در اعلام همبستگی با دانشجویان آمریکا
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم