Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: شهدای گمنام میهمان استان هستند و شایسته نیست حق را در راستای این شهدا ادا نکنیم و ساخت یادمان‌های شهدای گمنام باید در شأن شهدا باشد. ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدرضا فخر صبح امروز در کمیته مراکز فرهنگی و امور یادمان‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی اظهار داشت: ساخت یادمان‌های شهدای گمنام باید در شأن شهدا باشد و همه وظیفه داریم در حفظ حراست از فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یکی از ارزش‌های بنیادین در جامعه و انتقال آن به نسل آینده تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون 132 شهید گمنام در 53 نقطه استان شامل مراکز دانشگاهی، نظامی و آموزشی تدفین شده‌اند افزود: متأسفانه بعد از تدفین شهدای گمنام آن طور که باید رسیدگی نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: شهدای گمنام میهمان استان هستند و شایسته نیست حق را در راستای این شهدا ادا نکنیم.

فخر به گنجینه شهدا اشاره و تصریح کرد: تالار شهدا بزرگترین تالار موزه فرهنگی دفاع مقدس خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود در راستای برگزاری کنگره شهدا استارت گنجینه شهدا زده شود تا با راه‌اندازی موزه فرهنگی آثار جمع‌آوری شده به آنجا انتقال یابد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی یادآور شد: در راستای کنگره شهدا همایش بزرگی با حضور هیئت امنای شهدای گمنام استان برگزار می‌شود.

فخر با اشاره به برگزاری شورای هماهنگی حفظ ارزش‌های دفاع مقدس در استان اظهار داشت: در این شورا تاکنون 7 کمیته شامل آموزش و پژوهش، هنری و نمایشی، فرهنگی و اجتماعی، مراکز فرهنگی و امور یادمان‌ها، راهیان نور، پیشکسوتان، زن و دفاع مقدس تشکیل شده است.

وی افزود: در این راستا در کمیته مراکز فرهنگی و امور یادمان‌های دفاع مقدس موضوعات مرکز فرهنگی دفاع مقدس، موزه شکست استکبار و یادمان‌های شهدای گمنام در سطح استان پیگیری می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس در زمین 12 هکتاری پیش‌بینی شده که نقشه و طرح اولیه آن تصویب و فندانسیون اداری آن انجام شده است.

فخر بیان کرد: در این راستا هزینه بخشی از زمین مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان پرداخت شده است و همچنین برای مابقی هزینه زمین باید تدبیری شود تا زمین قطعی تحویل داده شود.

وی به موزه استکبارستیزی طبس اشاره و تصریح کرد: مسجد شکر طبس به صورت کامل انجام و آماده بهره‌برداری است و نزدیک به 400 تا 500 هزار نفر در سال در این مسجد توقف دارند که متأسفانه جایی در خور شأن زائران نیست و برنامه‌ها تنها موکول به پنجم اردیبهشت شده است.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار داشت: در بحث موزه طبس در بخش تالار و ساختمان غیر از مسجد تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما به دلیل وضعیت اقلیمی منطقه همین اقدامات نیز در حال تخریب است که در این راستا باید تدابیری اندیشیده شود‌.

انتهای پیام/ح

R41348/P1357/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۲۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام احمد لقمانپور اظهار داشت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در قم تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

 وی افزود: مراسم تشییع این دو شهید والامقام، روز جمعه 14 اردیبهشت ساعت 16:30 دقیقه از میدان آل یاسین تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای 5 و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو