Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:53:25 GMT

احکام 5 متهم اختلاس بانک در کرج صادر شد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۲۲۷۷۳

احکام 5 متهم اختلاس بانک در کرج صادر شد

کرج-ایرنا- رئیس شعبه 112 کیفری 2 کرج گفت که احکام پرونده 5 متهم اختلاس در شعبه مرکزی بانک ملی کرج صادر شد.

صادق حسنوند روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگاران افزود: طبق بررسی ها، سال گذشته مواردی از تخلف در بانک ملی شعبه جهانشهر مشاهده و گزارش شد که موضوع در دست بررسی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: افراد دخیل در پرونده که یکی از آنان معاون شعبه و دیگری کارمند بازنشسته همان بانک بود با همدستی افرادی خارج از بانک در قالب شرکت های کاغذی اقدام به اخذ وام‌های کلان می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسنوند اظهار داشت: پس از تشکیل پرونده برای 5 متهم در دادسرای عمومی و انقلاب کرج، مستندات جمع آوری و با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.
وی افزود: با توجه به محرز بودن موارد اتهامی، احکام متهمان به جرم اختلاس و تحصیل مال نامشروع صادر شد.
رئیس شعبه 112 کیفری 2 کرج گفت: براین اساس رئیس شعبه جهانشهر به عنوان متهم ردیف اول به جرم اختلاس به مبلغ بیش از 200 میلیون تومان به مجازات حبس طویل المدت، انفصال دائم از خدمات دولتی، جزای نقدی به میزان 320 میلیون تومان و رد مال به مبلغ 160 میلیون تومان محکوم شده است.
وی در مورد دیگر متهمان این پرونده اظهار داشت: متهم ردیف دوم که با شناسایی دیگر متهمان و تهیه و ارائه مدارک به بانک، معاونت در وقوع جرم داشته به 2 سال حبس تعزیری و رد مال به مبلغ 234 میلیون تومان محکوم شد.
وی افزود: متهمان ردیف سوم تا پنجم نیز که با ایجاد شرکت‌های کاغذی در مرکز ثبت شرکت‌های استان‌های مرکزی، خراسان رضوی و شمالی، بدون داشتن حتی یک فعالیت اقتصادی در استان البرز بالغ بر 5 میلیارد تومان وام اخذ کرده بودند به حبس و رد مال محکوم شدند.
7414/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دادگستري البرز بانك ملي اختلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۲۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگرداندن سوخت از مسیر قاچاق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،غلامرضا سالاری گفت: پرونده حمل غیر مجاز ۳۱ هزار و ۴۵۰ لیتر نفتگاز به ارزش ۹ میلیارد و ۹۷۵ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان کازرون رسیدگی شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: شعبه پس از بررسی مدارک موجود در پرونده، تخلف را محرز و متهم را به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال جزای نقدی، معادل ۲ برابر ارزش سوخت کشف شده محکوم کرد.
سالاری گفت: شعبه همچنین به دلیل اینکه ارزش سوخت کشف شده، کمتر از ارزش خودروی حامل بوده، ۹ میلیارد ۹۷۵ میلیون ریال معادل ارزش سوخت به جریمه اضافه و متهم را جمعاً به پرداخت ۲۹ میلیارد و ۹۲۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: ماموران نیروی انتظامی شهرستان کوه چنار این تخلف را هنگام بررسی خودرو‌های عبوری از یک دستگاه کامیون کشف و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
  • حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد 
  • حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها | آدم‌ربایی و قتل در مشهد
  • متهم به عرضه برنج تقلبی در مشهد به بیش از ۴۹ میلیارد ریال محکوم شد
  • محکومیت متهم عرضه برنج تقلبی در مشهد
  • برگرداندن سوخت از مسیر قاچاق
  • قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند
  • روزنامه جمهوری اسلامی : قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند