Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@15:23:44 GMT

ابرقهرمان‌های دو‌میلیارد دلاری سینما

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۲۲۸۱۸

ابرقهرمان‌های دو‌میلیارد دلاری سینما

در حالی که «انتقام‌جویان» به فروش ۲ میلیارد دلاری در جهان چشم‌ دوخته‌اند، رقابت در گیشه با ورود فیلم «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» داغ‌تر شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، سرمایه‌گذاری‌های چند سال گذشته والت‌دیزنی به بار نشسته است. اکنون فیلم‌های این کمپانی یکی پس از دیگری روی پرده به موفقیت‌های تجاری بزرگی دست پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«پلنگ سیاه»، «انتقام‌جویان، جنگ ابدیت»‌ و در تازه‌ترین نمونه «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» بی‌رقیب در گیشه سینمای جهان در سال ۲۰۱۸ یکه‌تازی کرده‌اند.

«سولو: داستانی از جنگ ستارگان» داستانی جانبی از دنیای «جنگ ستارگان» را روی پرده نقره‌ای روایت می‌کند و در آن سراغ هان سولو یکی از شخصیت‌های اصلی و محبوب این حماسه‌ فضایی رفته است.

این فیلم در سه روز نخستی که در آمریکای شمالی روی‌ پرده رفت کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار فروش داشت اما همین میزان کافی بود تا صدر جدول پرفروش‌های سینِما را از آن خود کند. البته پیش‌بینی‌ها فروشی فراتر از این میزان برای «سولو» در نظر گرفته بودند.

«سولو: داستانی از جنگ ستارگان»‌ که نخستین بار در هفتادویکمین دوره جشنواره کن به نمایش درآمد، خارج از مرزهای آمریکای شمالی در اکثر بازارهای بین‌المللی سینِما از جمله چین نیز روی پرده رفت و در مجموع در گیشه بین‌المللی فروشی برابر با ۶۵ میلیون دلار به نام خود ثبت کرد. به این ترتیب حاصل سه روز نخست اکران جهان «سولو» به ۱۴۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار رسید. البته فروش متوسط فیلم در گیشه بین‌الملل قابل پیش‌بینی بود چرا که هیچ‌گاه فیلم‌های «جنگ ستارگان» خارج از آمریکای شمالی فروش فوق‌العاده‌ای نداشتند.

کمپانی دیزنی سال ۲۰۱۲ استودیوی «لوکاس فیلم» را به قیمت ۴ میلیارد دلار خرید و به این ترتیب مالک مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» شد. از آن پس هفتمین قسمت از این مجموعه را با عنوان «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» با فروش بالای ۲ میلیارد دلار به بازار سینِما عرضه کرد. «نیرو برمی‌خیزد» سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» را پس از مدت طولانی غیبت احیا کرد. این فیلم در افتتاحیه‌ای رکوردشکن در دسامبر سال ۲۰۱۵ روی پرده سینِما رفت. پس از آن نیز فیلم‌های «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» و «آخرین جدای»‌ روی پرده سینِما رفت.

«سولو» به کارگردانی ران هاوارد در حالی روی پرده سینِما رفت که فیلمی پرفروش مانند «ددپول ۲» تازه روی پرده رفته بود. به عقیده کارشناسان سینِما یکی از دلایل فروش کمتر از انتظار این فیلم را می‌توان حضور رقبایی قدرتمند روی پرده سینِما دانست.

در فیلم «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» ستارگانی از سریال‌های پرطرفدار از جمله امیلیا کلارک و تاندی نیوتن در کنار آلدن ارنرایک و وودی هرلسون ایفای نقش کرده‌اند. در این فیلم گروهی یاغی و مزدور با هان سولو همراه می‌شوند تا جلوی کارهای شیطانی فردی را بگیرند.

در آغاز قرار بود که کریستوفر میلر و فیل لُرد کارگردانی این اثر سینمایی را به عهده بگیرند اما پس از خروج آن‌ها از گروه فیلمسازی، ران هاوارد کارگردانی را انجام داد.

در حضور فیلم‌های پرفروشی مانند «ددپول۲» و «انتقام‌جویان» استودیوی دیگری به غیر از دیزنی جسارت اکران فیلم تازه‌ای را پیدا نکرد و «سولو»‌ تنها فیلم تازه اکران هفته بود.

«ددپول ۲» در دومین هفته اکران به فروش ۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری دست پیدا کرد. این فیلم در گیشه بین‌المللی نیز ۵۷ میلیون دلار فروش داشت. به نظر می‌رسد که تا پایان روز دوشنبه فروش جهانی این فیلم متفاوت ابرقهرمانی از نیم میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

دیگر فیلم پرفروش هفته گذشته «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» بود که در پنجمین هفته اکران هنوز مخاطبان زیادی دارد. مجموع فروش جهانی این فیلم به ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسیده است و به زودی به جمع فیلم‌های دو میلیارد دلاری تاریخ سینِما خواهد پیوست.

در هیاهوی اکران پر زرق و برق فیلم‌های ابرقهرمانی و فضایی، فیلم‌ «باشگاه کتاب» نیز مخاطبانی به خود جذب کرد که بیشتر آن‌ها زنان مسن‌تر بودند. این فیلم در دومین هفته اکران به فروش ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری دست پیدا کرد.

نام فیلم

نام کارگردان

فروش هفتگی (میلیون دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه

(میلیون دلار)

سولو:‌ داستانی از جنگ ستارگان

Solo: A Star Wars Story

ران هاوارد

۸۳.۳

۸۳.۳

۲۵۰-۳۰۰

ددپول ۲

Deadpool 2

دیوید لیچ

۴۲.۷

۲۰۷

۱۱۰

انتقام‌جویان: جنگ ابدیت

Avengers: Infinity War

برادران روسو

۱۶.۲

۶۲۱

۳۰۰

باشگاه کتاب

Book Club

بیل هولدرمن

۹.۴

۳۱

-

پایه مهمانی

Life of the Party

بن فالکون

۵.۱

۳۹

-

تجاوز

‌Breaking In

جیمز مک‌تیگ

۴

۳۵

۶

سگ‌های نمایش

Show Dogs

راجا کاسنل

۳

۱۰

-

به آب افتاده

Overboard

راب گرینبرگ

۳

۴۱

-

مکانی خاموش

A Quiet Place

جان کرازینسکی

۲.۲

۱۷۹

۱۷

RGB

بتسی وست، جولی کوهن

۱.۱

۵

-

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سینما قهرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟

آفتاب‌‌نیوز :

سال ۲۰۲۴ شاهد افزایش قیمت طلا به سطوح بی‌سابقه بود، به طوری که فلز زرد در ماه گذشته به دلیل افزایش تقاضای جهانی در بحبوحه عدم قطعیت‌های اقتصادی و ژئوپلیتیکی از ۲۴۰۰ دلار در هر اونس فراتر رفت. نکته قابل توجه این است که راهبرد شناسان گلدمن ساکس بر این باورند که فضای مثبت بیشتری برای فلز امن وجود دارد و می‌گویند تا پایان سال به طور بالقوه می‌تواند از ۳۰۰۰ دلار فراتر رود.

قیمت طلا به دلیل ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی و تقاضای بانک مرکزی افزایش یافت و یکی از محرک‌های اصلی این افزایش قیمت، تقاضای قوی برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی جهانی و خانوار‌های آسیایی است. در چین، چالش‌های بهبود اقتصادی پس از همه‌گیری و کاهش ارزش یوان که طی سال گذشته حدود پنج درصد در برابر دلار آمریکا ریزش داشته است، طلا را برای مصرف‌کنندگان محلی گران‌تر می‌کند. با وجود این، مصرف‌کنندگان چینی و هم بانک مرکزی چین مشتاقانه به دنبال طلا هستند.

طبق گزارش شورای جهانی طلا، بانک مرکزی چین ذخایر طلای خود را برای ۱۷ ماه متوالی افزایش داده است که در این مدت ۱۶ درصد افزایش داشته است. بانک مرکزی چین تنها در ماه مارس، ۱۶۰ هزار اونس طلا به ذخایر خود اضافه کرد. به همین ترتیب، کشور‌هایی مانند ترکیه، هند، قزاقستان و برخی در اروپای شرقی خریداران فعال طلا در سال جاری بوده‌اند.

این انباشت نشان‌دهنده روند گسترده‌تری در بین بانک‌های مرکزی جهانی برای تنوع بخشیدن به ذخایر و کاهش وابستگی خود به دلار آمریکاست. قیمت طلا در پایان آوریل شاهد عقب‌نشینی بود، اما در این هفته پس از اینکه سیاست گذاران فدرال رزرو احتمال کاهش نرخ بهره را دادند، احساسات صعودی بازگشت.

فدرال رزرو در آخرین نشست روز چهارشنبه، با توجه به پیش‌بینی، موضع نرخ بهره خود را حفظ کرد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اظهار کرد که هرگونه تصمیم گیری در مورد نرخ بهره در آینده مبتنی بر داده خواهد بود، اما او افزود که افزایش نرخ در این مرحله بعید است.

اطمینان پاول که عملاً افزایش بیشتر نرخ بهره را رد کرد، به ماندن قیمت طلا در بالای ۲۳۰۰ دلار کمک کرد. نرخ‌های بهره پایین‌تر جذابیت طلا را افزایش می‌دهد، زیرا معمولاً بازدهی دارایی‌های با درآمد ثابت مانند اوراق قرضه را کاهش می‌دهد. در همین حال، تنش‌های ژئوپلیتیکی، به ویژه در خاورمیانه، علاقه سرمایه‌گذاران را به شمش افزایش داده است. طلا یکی از قدیمی‌ترین دارایی‌های امن محسوب می‌شود که در زمان ناآرامی‌ها و جنگ‌های ژئوپلیتیکی تقاضای زیادی داشته است.

قیمت طلا ممکن است از ۳۰۰۰ دلار فراتر رود.

طبق گزارش اینوستینگ، راهبردشناسان گلدمن ساکس با استناد به تقاضای قوی برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی بازار‌های نوظهور و خانوار‌های آسیایی، پیش‌بینی خود را حفظ کردند که این فلز گرانبها تا پایان سال به ۲۷۰۰ دلار در هر اونس تروی افزایش می‌یابد که نشان‌دهنده افزایش ۱۷ درصدی است. آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که اگر تحریم‌های مالی ایالات‌متحده با سرعتی مشابه از سال ۲۰۲۱ تشدید شود، قیمت طلا می‌تواند با ۱۶ درصد افزایش به ۳۱۳۰ دلار در هر اونس تروا افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • رقابت ستاره‌ها در سینما و آغاز اکران یک اکشن
  • مست عشق، ماجرای یک تابوشکنی در سینما
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان