Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌و‌پرورش شهر تهران بیان کرد: تعداد نیروهای خروجی و ورودی وزارت آموزش‌و‌پرورش توزان ندارد به گونه‌ای میزان خروجی‌ها چندین برابر ورودی‌ها است.

ابراهیم رفیعی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌و‌پرورش شهر تهران در گفت‌و‌گو با بیان اینکه میانگین سابقه تدریس معلمان در برخی مناطق تهران بیش از 25 سال است، اظهار کرد: متاسفانه این مشکل گریبانگیر عمده مناطق تهران شده که البته این مساله در مناطق شمالی تهران حاد‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آنا، وی افزود: البته این مشکل فقط مختص تهران نیست و برخی استان‌ها کشور نیز دارای معلمانی هستند که میانگین سنی و سابقه تدریس آنها در مرز بازنشستگی است.

رفیعی با بیان اینکه متاسفانه در تعداد خروجی‌های دانشگاه فرهنگیان و نیاز کشور به معلم توزان برقرار نیست، یادآور شد: برای مثال امسال در استان تهران 4 هزار معلم بازنشسته می‌شوند و این در حالی است که تنها 400 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌و‌پرورش شهر تهران تصریح کرد: اگر وزارت آموزش‌و‌پرورش برای جبران این مشکل چاره‌ای در نظر نگیرد طی 4 الی 5 سال آینده با بحران کمبود معلم مواجه خواهیم شد.

وی با توجه به اعمال برخی راهکارهای موقتی جبران کمبود معلم، خاطرنشان کرد: یکی از راهکاری موقت به‌کارگیری نیروهای بازنشسته است یعنی باید از این همکاران بخواهیم بازنشستگی خود را به تعویق بیاندازند اما با توجه به اینکه بر اساس قانون خدمات کشوری این افراد نمی‌توانند بیش از ساعات مشخص در هفته در خدمت آموزش‌و‌پرورش باشند کمبود‌ها به صورت چشم‌گیر پوشش داده نمی‌شود.

رفیعی تاکید کرد: وزارت آموزش‌و‌پرورش باید از طریق دریافت مجوزهای لازم به فکر جذب و آموزش نیروهای جوان باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آموزش و پرورش فرهنگیان معلمان اخبار فرهنگیان اخبار استخدامی آموزش و پرورش اخبار معلمان خبرگزاری فرهنگیان اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار فرهنگیان اخبار استخدام آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۳۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 

به گزارش جام جم آنلاین، ابراهیم سحرخیز، کارشناس آموزشی و معاون پیشین آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه عملکرد آموزش و پرورش را در سالی که گذشت چگونه ارزیابی می‌کنید؟ عنوان کرد: معتقدم در چند سال اخیر در آموزش و پرورش شاهد حرکت رو به جلو و تحول نبوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه کمبود معلم و کسری بودجه دو مشکل اصلی آموزش و پرورش است، توضیح داد: آموزش و پرورش هر سال دست‌کم با حدود ۲۵ درصد کمبود بودجه مواجه می‌شود. به همین دلیل نمی‌تواند مطالبات خود را که بیشتر آن نیز صرف حقوق می‌شود، پرداخت کند.

سحرخیز با بیان اینکه آموزش و پرورش با کمبود حدود ۳۰۰ هزار معلم نیز رو به رو است، ادامه داد: چنین مسائلی سبب شده که شاهد افت کیفیت و به حاشیه رفتن عدالت آموزشی باشیم که این روز‌ها به بحران بدل شده است.

‌این کارشناس آموزشی ادامه داد: مشکلات مالی آموزش و پرورش سبب شده که برخی معلمان انگیزه خود را برای تدریس و کیفیت بخشی به آموزش از دست بدهند و به این شکل اداره مدارس نیز دچار مشکل شود.

 معاون پیشین آموزش و پرورش درباره اینکه وزیر آموزش و پرورش گفته می‌خواهد سرانه مدارس شهری را به مدارس شبانه‌روزی، روستایی و مناطق محروم بدهد نیز عنوان کرد: چند سال است که به مدارس دولتی سرانه پرداخت نمی‌شود و اگر این روند ادامه پیدا کند شرایط مدارس دولتی نامناسب‌تر خواهد شد.

 وی ادامه داد: به این شکل مدارس دولتی که کلاس‌های درس آن‌ها ۴۰ تا ۵۰ نفره برگزار می‌شود بیشتر دچار مشکل می‌شوند، زیرا مدیران مدارس نمی‌توانند کلاس جبرانی، پرورشی و فوق برنامه برگزار کنند.
 
به گفته سحرخیز چنین رویکردی سبب ضعیف‌تر شدن مدارس دولتی در سال پیش‌رو خواهد شد.

معاون پیشین آموزش و پرورش درباره پیامد‌های تغییر نکردن رویکرد آموزش و پرورش نیز توضیح داد: برای نجات آموزش و پرورش باید بودجه این وزارتخانه واقعی شود تا بتوان مشکلات این وزارتخانه را برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از معلمان بازنشسته نمی‌توان مساله کمبود معلم را جبران کرد، عنوان کرد: این در حالی است که اضافه کاری و مطالبات معلمان نیز به موقع پرداخت نمی‌شود.

 سحرخیز با اشاره به اینکه مدیران آموزش و پرورش نیز بی‌تجربه هستند و این وزارتخانه را به درستی نمی‌شناسند، ادامه داد: در واقع این مدیران در بین معلمان پایگاه مناسبی ندارند و نمی‌توانند مشکلات را به درستی مدیریت و برطرف کنند.

این کارشناس آموزشی یادآور شد: بنابراین اگر رویکرد مدیریت آموزش و پرورش تغییر نکند مشکلاتی مانند فقر یادگیری دانش آموزان، کمبود معلم و کلاس‌های متراکم برطرف نخواهد شد و آموزش و پرورش به اهدافی که برای آن در نظر گرفته شده دست پیدا نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • اسکان ۱۷ هزار مسافر در مدارس و مراکز اقامتی فرهنگیان پایتخت
  • مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
  • فارغ التحصیلان دکترا این قدرها هم بیکار نیستند
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • اعلام جزئیات برگزاری آزمون فرهنگیان
  • تنها راه جذب قانونی معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌
  • قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است / ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است
  • قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است