Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@18:14:58 GMT

پنجره‌ی بارانی

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۲۴۰۱۰

پنجره‌ی بارانی

 ​

  آمنه اسماعیلی، داستان‌نویس

باران آنقدر تند به شیشه می‌خورد که مریم صدای ذهنش را نمی‌شنید. رو به پنجره ادای خوابیدن را درمی‌آورد و چشم‌هایش را گاهی باز می‌کرد و به شب بارانی پشت پنجره خیره می‌شد.

روشنایی برقِ قبل از رعد، افتاد روی رضا که او هم رو به کمد و پشت به مریم خوابش نبرده بود. صدای رعد که آمد و مریم که یکدفعه از جا نپرید، رضا را مطمئن کرد که مریم هم خواب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با صدای آرامی گفت: «بخوابی زودتر صبح میشه، مریم!» و بعد انگار در خودش مچاله شد.

مریم کمی لب پایینش را گزید و به جان خودش غر زد که چرا رضا فهمید که خوابش نبرده و بعد نشست و تارهایی را که از موی بافته‌اش جا مانده بود، از صورتش کنار زد و با صدای آهسته‌ای گفت: «رضا! دندون عقلم باز داره اذیتم می‌کنه... عجیبه... این همه خرجش کردم... وا»

رضا غلتید سمت مریم و با نگاه وارفته‌ای گفت: «مریم جان! چرا درست رد گم نمی‌کنی عزیزم؟ دندون عقلت رو که کشیدی...» و هر دو خندیدند و هر دو می‌دانستند که دلشان می‌خواست نخندند ولی هر کدام به دیگری فکر می‌کرد و می‌خندید.

رضا دستش را گذاشت زیر سرش و کمی سرش را بالا آورد و گفت: «به چی فکر می کردی که نخوابیدی مریم؟ به فردا؟ به فرداها؟»

مریم پاهایش را دراز کرد و موهای بافته‌اش را آورد روی شانه‌اش و با انتهای نبافته‌ی موهایش شروع کرد به بازی کردن و خیره شده بود به پنجره و صدا بارانی که آرام‌تر شده بود.

گفت: «می‌دونی رضا! آدم خیلی حرفا می‌زنه... اووو خیلی ادعاها می‌کنه... اما رضا! تا پای عمل نرسه خودشم نمی‌فهمه چقدر اون ادعاها راست بود... اصلا عیار آدم برای خودشم پای عمل مشخص میشه... من نگران عیار خودمم رضا! می‌فهمی؟ حالا جواب این آزمایش آخری هرچی باشه... من کجای ادعای عاشقی‌ام؟»

رضا کمی سرش را چرخاند و گذاشت روی پاهای مریم و گفت: «یادته یه قصیده از ناصرخسرو داشتیم تووی کتابای دبیرستانمون که اینطوری شروع میشد: درخت تو گر بار دانش بگیرد... یادته مریم؟ یه مصرع داشت می‌گفت: بسوزند چوب درختان بی‌بر... من اگر بی‌بر باشم باید بترسم که نسوزم... اینکه نتونم...»

مریم با عصبانیت سر رضا را از روی پاهایش برداشت و ایستاد کنار پنجره و گفت: «بس کن رضا...! برِ آدم مگه فقط بچه ست؟ برِ آدم عشقه رضا... من از مادرنشدن نمی‌ترسم اما از این حرفای تو می‌ترسم. اصلا از همون روزی که دکتر گفت تو باید آزمایش بدی از امشب و این حرفا می‌‌ترسیدم...»

رضا نشست و به بالای تخت تکیه داد و گفت: «منم می‌ترسیدم مریم از شبی که تو خوابت نبره و اضطراب داشته باشی از مادرنشدن... یا بخوای چوب درخت بی‌بر رو...»

مریم پنجره را باز کرد و دستش را گرفت جلوی صورتش و با صدای خفه‌ای گفت: «خیلی بی معرفتی رضا...»

و برگشت سمت تخت خواب و گفت: «اصلا نکنه اگر جامون عوض می‌شد من بی‌بر بودم و مستحق سوزوندن؟ آره دیگه... حتما همین‌طور بود اگر جامون عوض می‌شد...»

رضا سکوت ممتدی کرد و به مریم و شب و پنجره‌ی بارانی پشت سرش نگاه کرد.

ادامه دارد ...

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: پارس مریم رضا باران داستان پارس نیوز داستان ادامه دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۴۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزوین بارانی می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: از عصر امروز تا دوشنبه شاهد بارش‌های رگباری باران همراه با رعدوبرق در پاره‌ای مناطق استان به ویژه ارتفاعات خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از بازگشت موج بارندگی به این استان خبر داد و اظهار کرد: از عصر امروز (جمعه) تا دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه شاهد افزایش ابر، بارش‌های رگباری باران همراه با رعدوبرق در پاره‌ای مناطق استان به ویژه ارتفاعات خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این بارش‌ها گاهی با وزش باد همراه خواهد بود، گفت: بر این اساس اواخر وقت امروز در ارتفاعات جنوبی استان قزوین شاهد بارش پراکنده باران خواهیم بود و از بعدازظهر فردا (شنبه) یکم اردیبهشت‌ماه از بعدازظهر در پاره‌ای مناطق به ویژه ارتفاعات شاهد بارش‌های رگباری باران و رعدوبرق پراکنده خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین اضافه کرد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آتی هم از ساعت عصرگاهی شاهد افزایش ابر، بارش‌های رگباری همراه با وقوع رعدوبرق خواهیم بود که این پدیده در نقاط کوهستانی و با ارتفاع بیشتر حجم بالاتری خواهد داشت.

شیخ‌الملوکی یادآور شد: با توجه به اینکه در فصل بهار قرار گرفته‌ایم، رشد ابرهای همرفتی و در نتیجه حجم بارش‌ها در برخی نقاط استان قزوین از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و بر این اساس دستگاه‌های متولی باید تمهیدات لازم را پیش‌بینی و اجرایی کنند.

کد خبر 745940

دیگر خبرها

  • قزوین بارانی می‌شود
  • جنگل‌زدایی وسیع با جاده‌سازی‌های غیرقانونی
  • انتشار شماره پنجم سمرقند با ویژه‌نامه تاریخ و فرهنگ «بخارا»
  • حضور فعال بیش از ۷۰ تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان 
  • کرمانشاه فردا بارانی است
  • دلیل دفاع آوینی از فیلم «عروس»/«مریم مقدس» بازار ترکیه را فتح کرد
  • نگاهی به حال و هوای بارانی اماکن تاریخی لارستان پس از یک روز بارندگی + تصاویر
  • معرفی نامزدهای اولین دوره جایزه داستان کوتاه گارنت
  • نمایشگاه گروهی «وعده صادق» با محوریت «کودک، جنگ، غزه» در فرهنگسرای اندیشه
  • نامزدهای جایزه داستان کوتاه گارنت معرفی شدند