Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@18:17:03 GMT

راهکارهای خوشبو کردن دهان در ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۲۴۱۱۱

راهکارهای خوشبو کردن دهان در ماه رمضان

رکنا: با این روش ها می توانید در ماه رمضان دهان خوشبویی داشته باشید.

ماه رمضان از ماه های پر از فضیلت و حال خوب است که یکی از مواردی که روزه داران را اذیت می مکند بوی دهان می باشد که با رعایت نکاتی می توان بوی دهان را در ماه رمضان از بین برد.

بوی دهان در ماه رمضان از مسائلی است که باعث نارضایتی افراد می شود و افراد روزه دار را معذب می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از افراد برای راحتی از ماسک استفاده می کنند یا کمتر صحبت می کنند که در بسیاری از موارد این راه ها مناسب نیستند که جای نگرانی ندارد باراه های آسان برای از بین بردن بوی دهان در ماه رمضان می توانید به راحتی با اطرافیان خود صحبت کنید. در ادامه لیست کارهایی که با انجام آن ها می توانید بوی دهان در ماه رمضان را ازبین ببرید را نوشته ایم با ما باشید.

مسواک و نخ دندان را فراموش نکنید

در طول روز بهداشت دهان خود را فراموش نکنید. برخی از افراد به هنگام روزه گرفتن از مسواک زدن دندان های خود اجتناب می کنند ، در صورتی که تا زمانی که شما آنرا قورت ندهید ، روزه باطل نخواهد شد.به طور منظم و مانند روزهای دیگر دندان ها را در طول روز مسواک کنید. از دهانشوی کمتر استفاده کنید چرا که باعث خشک شدن دهان می شود و برای از بین بردن ذرات ریز لابه لای دندان ها از نخ دندان استفاده کنید.

آب زیادی مصرف کنید

توصیه می شود که نوشیدن حداقل ۲ تا ۳ لیوان آب را در طول شب فراموش نکنید چرا که نوشیدن آب بیشتر باعث می شود که آب زیادی در بدن ذخیره شده و بدن در طول روز آب کافی داشته باشد در این صورت با مشکل بوی بد دهان مواجه نمی شوید.

بعضی از مواد خوراکی را کنار بگذارید

از خوردن غذاهایی مانند پیاز و سیر که طعم و بوی بدی را به دهن می دهند اجتناب کنید .چرا که بوی بد این نوع مواد غذایی به راحتی از بین نمی رود .

از خشک شدن دهان تان جلوگیری کنید

پنیر حاوی فسفات زیادی می باشد که بهتر است در این روزها به مقدار زیادی مصرف شود و علاوه بر آن پنیر غنی از کلسیم می باشد که برای جلوگیری از خشکی دهان بسیار موثر است. همانطور که می دانید خشکی دهان یکی از علل ایجاد بوی بد دهان است.

میوه و سبزیجات تازه بخورید

ویتامین C در بدن از طریق خوردن مواد غذایی مانند پرتقال و خربزه باید تامین شود و همچنین برای جلوگیری از رشد باکتری ها باید میوه های طبیعی و تازه بخوریم و از خوردن مکمل ها که باعث تولید بوی بد دهان می شود جلوگیری کرد.

از ادویه های معطر استفاده کنید

باید در این روزها ازادویه جات مانند رزماری، نعناع و هل در درست کردن غذاها استفاده کرد چرا که باعث از بین بردن بوی بد دهان خواهد شد.

سیگار نکشید!

کشیدن سیگار در بد بو شدن دهان تاثیر بسزایی دارد. ماه رمضان بهترین زمان برای ترک سیگار می باشد.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت دندان ترک سیگار ماه رمضان مواد غذایی صورتی مواد عکس حوادث روزنامه قتل تهران مرد من جوان ناصر ملک مطیعی زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۴۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۳۶ هزار کودک دزفولی از خدمات فلورایدتراپی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهشید عصار با بیان اینکه بهداشت دهان و دندان یکی از مؤلفه‌های مهم سلامتی است، گفت: رعایت بهداشت دهان و دندان فرد را از بروز انواع بیماری‌های عفونی دهان و همچنین بیماری‌های لثه حفظ می‌کند، به همین دلیل طرح فلورایدتراپی برای کودکان و نوجوانان ۳ تا ۱۴ سال شهرستان دزفول اجرایی شد.

وی به اجرای طرح فلورایدتراپی به منظور پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها در ۲ نوبت اشاره کرد و افزود: به همین دلیل همراهی خانواده‌ها برای دریافت نوبت دوم فلورایدتراپی در این شهرستان ضروری است.

عصار ادامه داد: قرار گرفتن دندان در محیط اسیدی موجب از دست دادن مواد معدنی موجود در دندان و شروع پوسیدگی آن می‌شود که درمان با فلوراید می‌تواند در تقویت دندان‌ها مؤثر باشد و از تخریب مینای دندان جلوگیری کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول اضافه کرد: رویش دندان مرحله‌ای طبیعی از زندگی کودک است، بنابراین از هنگام رویش نخستین دندان شیری در ۶ ماهگی، مراقبت از بهداشت دهان و دندان کودک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وارنیش فلوراید نوعی پوشش حفاظتی است که بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و باعث جلوگیری از ایجاد پوسیدگی و پیشرفت پوسیدگی‌های موجود می‌شود؛ این ماده برای حفاظت از مینای دندان استفاده می‌شود که برای حفاظت از دندان‌های کودکان به ویژه برای کودکان کم سن و سال ایده‌آل است.

وارنیش فلوراید برای دانش آموزان ۶ تا ۱۴ سال که اولیای آنان رضایت به انجام این کار را دارند به‌صورت رایگان و طی ۲ مرحله ۶ ماهه انجام می‌شود؛ همچنین اجرای این طرح برای کودکان سه تا ۶ سال که به همراه والدین خود به مراکز خدمات جامع سلامت سطح شهرستان مراجعه کنند، به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

از نظر علمی ثابت شده است که فلورایدتراپی با وارنیش می‌تواند تا ۶۰ درصد پوسیدگی دندان‌های کودکان را کاهش دهد؛ فلورایدتراپی سالی ۲ بار و برای کودکانی که میزان پوسیدگی دندانی بالایی دارند هر سه ماه یک بار باید انجام شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • رسوایی در برزیل: روی تیته آب دهان انداختند!
  • این چند نکته ساده کمک می‌کند که بدون عطر خوشبو شوید!
  • ببینید | راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری
  • راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری (فیلم)
  • راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری
  • بهره مندی ۳۶ هزار کودک دزفولی از خدمات فلورایدتراپی