Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@22:29:13 GMT

برداشت جالیز از مزارع طبس

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۲۴۹۳۹

برداشت جالیز از مزارع طبس

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛بخشایی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: پیش بینی می شود  امسال از این سطح زیربرداشت جالیز از مزارع طبس کشت 8 هزار تن انواع محصولات جالیزی برداشت شود.

وی افزود: محصولات جالیزی طبس شامل خربزه، طالبی، هندوانه خیار و کدو است.

بخشایی گفت: خربزه خاتونی رویین، خربزه ارگون، خربزه رزن سیت، خربزه محلی، هندوانه نیاگارا و هندوانه رزن سیت، هندوانه اتلانتیس، خیار سوپر دومینوس، تیل مگسی و طالبی محلی از ارقام جالیز کشت شده در شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان طبس افزود: کشت محصولات جالیزی در این شهرستان به سه روش کشت پلاستیک، کشت در فضای باز و استفاده از نشاء انجام می شود، که کشت زیر پلاستیک به دلیل حفظ رطوبت، کنترل علفهای هرز و زودرسی محصول علیرغم هزینه ی بالاتری که نسبت به سایر روشهای کشت دارد از سوی کشاورزان بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

وی  خدمات ارائه شده به کشاورزان جالیزکار این شهرستان را توزیع انواع نهاده های کشاورزی، نظارت فنی بر مزارع جالیز برای مبارزه به موقع با افات و بیماریها از طریق کارشناسان خرید خدمات گیاه پزشکی عنوان کرد.

بخشایی گفت: در شهرستان طبس محصول خربزه زودتر از سایر نقاط خراسان جنوبی قابل برداشت است که ازاین نظر به دلیل درآمدزا بودن از جایگاه خاصی در شهرستان برخوردار است.

 انتهای پیام/ ط آ

پیش بینی  8 هزار تن انواع محصولات جالیزی 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۴۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: برداشت گندم و جو از مزارع دشت دژگاه بخش دهرم آغاز شده است و تا اوایل خرداد  در بخش مرکزی ادامه دارد.
سید حسن موسوی افزود: در سال زراعی جاری در شهرستان فراشبند ، ۱۰ هزار و ۳۱۰ هکتار گندم دیم، پنج هزار هکتار گندم آبی، ۱۵۰ هکتار جو آبی و هزار هکتار جو دیم کشت شده است.
به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن گندم و ۴۰۰ تن جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: در حال حاضر با توجه به اقدامات و پیگیری‌های انجام شده سه مرکز خرید فعال در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان منطقه است.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • برداشت گندم از مزارع مهران
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت