Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@23:06:09 GMT

خدمات غیرضرور بیمه سلامت حذف می شود

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۲۵۳۶۷

خدمات غیرضرور بیمه سلامت حذف می شود

صفر فرامرزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود محدودیت های مالی بیمه سلامت باید تلاش شود تا براساس منابع موجود تعهدات و مصارف خود را تنظیم کنیم.
وی ادامه داد: در همین راستا با سقف گذاری خدمات از درخواست های القایی بیماران کم و ارائه خدمات به موارد ضروری تر هدایت می شود.
فرامرزی با بیان اینکه سقف گذاری خدمات محدودیتی برای بخش خصوصی ایجاد نمی کند، تصریح کرد: اجرای این طرح تنها برای موسساتی که هزینه سازی می کنند، محدودیت هایی به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هزینه های درمان بیمه شدگان استان در سال گذشته 2 هزار و 290 میلیون ریال بوده است، افزود: این در حالی است که درآمد این نهاد 290 میلیارد ریال بوده و این عدم تناسب در منابع و مصارف مشکلاتی را ایجاد می کند.
فرامرزی، موسسات طرف قرارداد این نهاد را 499 موسسه عنوان کرد و گفت: مجموع مبلغ بدهی بیمه سلامت استان به موسسات طرف قرارداد یک هزار و 460 میلیارد ریال است که 520 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا، طرح تحول سلامت با وجود هزینه های مالی، یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه بهداشت و درمان محسوب می شود که به کاهش بار مالی پرداختی مردم به بیمارستان ها، نوسازی، بهسازی و ارتقای سطح تجهیزات پزشکی با بهره مندی 11 میلیون نفر از جمعیت کشور از این بیمه همگانی انحامید.
در چهارمحال و بختیاری 630 هزار نفر زیرپوشش بیمه سلامت هستند. این نهاد در قالب صندوق کارکنان دولت به 85 هزار نفر، در قالب صندوق بیمه همگانی به 12 هزار نفر، در قالب بیمه روستائیان و عشایر به 485 هزار نفر و در قالب سایر اقشار به 39 هزار نفر خدمات رسانی می کند.
7363/6021
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 بخش خصوصی بیمارستان چهارمحال و بختیاری حوزه بهداشت و درمان هزینه های درمان تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۵۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۹هزار میلیارد برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج

مدیرکل بیمه سلامت کردستان از اختصاص ۹هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در استان خبر داد. - اخبار استانها -

انور اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج در پاسخ به این سؤال که آیا از بیماران خاص در استان حمایت می‌شود؟ اظهار داشت: در دو سال گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج راه‌اندازی شد که از 107 بیماری حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قبل از راه‌اندازی این صندوق تنها 5 نوع بیماری مشمول حمایت می‌شدند که اکنون 107 بیماری تحت پوشش قرار گرفته است، گفت: در سال نخست 5 هزار میلیارد تومان، سال دوم 7 هزار میلیارد تومان و اکنون برای سال سوم 9هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان درباره نحوه حمایت از بیماران افزود: این بیماران به دو صورت که نخست سامانه‌ای و خودکار در سیستم نشان‌دار می‌شوند که اکنون 80 هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج در کردستان شناسایی و مشمول حمایت این صندوق هستند. 

وی بیان کرد: از این 80 هزار نفر 40 درصد مربوط به بیمه تأمین اجتماعی هستند یعنی چتر حمایتی تنها محدود به بیمه سلامت نیست بلکه تمام ایرانیان می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در سال گذشته  بار مراجعه بیماران خاص به مراکز درمانی در کشور 5 میلیون نفر و در کردستان 150هزار بار بوده است. 

وی اظهار کرد: از ابتدای طرح تاکنون بالغ بر 450میلیارد تومان بابت حمایت از بیماران خاص توسط بیمه سلامت پرداخت شده که از این میزان 40 میلیارد تومان آن در این اداره‌کل پرونده‌ها به صورت دستی از بیماران تحویل گرفته شده و بازپرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان اذعان داشت: بیماران خاص و صعب‌العلاج برای بهره‌مندی از این خدمات باید حتماً عضو یکی از بیمه‌های پایه (بیمه سلامت، تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و نیروهای مسلح) باشند.

انتها یپیام/481/

دیگر خبرها

  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی به بیماران خدمات ارائه می‌دهند
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی ارائه خدمات می‌دهند
  • اختصاص ۹هزار میلیارد برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج
  • ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • کمک ۳۴۰ میلیارد ریالی خیرین البرزی در طرح پنجره‌های امید
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی در قالب طرح کالابرگ خرید کردند