Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@04:41:33 GMT

این مرد ایرانی سرمایه گذار اتومبیل سازی مک‌لارن شد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۲۵۳۸۶

این مرد ایرانی سرمایه گذار اتومبیل سازی مک‌لارن شد

رکنا: گروه صنعتی مک‌لارن در هفته گذشته اعلام کرد که مایکل لطیفی ، 10 درصد از سهام شرکت مک‌لارن را خریده و اینک یکی ازجدیدترین و بزرگترین سهام‌داران این شرکت محسوب می‌شود.

به گزارش رکنا، این سرمایه‌گذاری 203.8 میلیون پوندی توسط شرکت نیدالای کانادا صورت گرفته تا سرمایه‌گذار مذکور به سومین سهام‌دار بزرگ شرکت مک‌لارن تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر شرکت سرمایه‌گذاری پادشاهی بحرین، با در اختیار داشتن 56 درصد از سهام مک‌لارن در پله اول مالکیت قرار دارد.

منصور عجه نیز از دیگر سرمایه‌داران این شرکت است که طی سال‌های متمادی، حدود 14 درصد از سهام این شرکت را از آن خود کرده است.

منابع معتبر از ارتباط سرمایه‌گذاری مالک این شرکت کانادایی با حرفه پسرش بحث‌های زیادی مطرح کرده‌اند. نیکلاس لطیفی راننده ذخیره تیم "فورس ایندیا" در مسابقات فرمول 2 است. با این وجود مایکل لطیفی این ارتباط را رد کرده و دلیل سرمایه‌گذاریش را تحسین فعالیت‌های تجاری مک‌لارن و علاقه و دلبستگی به آن عنوان کرده است.

وی در این خصوص گفت: مک‌لارن سازمانی منحصر‌به فرد در دنیای اتومبیل، سرعت و فناوری است و در طولانی مدت رشد هیجان‌انگیز و ادامه‌داری را از خود نشان داده که دلیل اصلی سرمایه‌گذاری من محسوب می‌شود.

مدیرعامل گروه صنعتی مک‌لارن نیز در این خصوص گفت: این تزریق برای ما یک رای اعتماد به استراتژی‌های آینده به شمار می‌آید و باعث ثبات رشد ما خواهد شد.

به گزارش اتواسپورت، لطیفی صاحب سومین شرکت بزرگ مواد غذایی در کاناداست و وجوه سرمایه‌گذاری وی در سال آینده توسط مک‌لارن دریافت خواهد شد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت سرمایه سهام ایرانی سرعت بزرگترین عکس حوادث روزنامه قتل تهران مرد من جوان ناصر ملک مطیعی زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۵۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذار معروف: هوش مصنوعی راهی برای کلاهبرداری است

براساس گزارش بیزنس اینسایدر، وارن بافت، سرمایه‌گذار معروف آمریکایی و مدیرعامل شرکت برکشر هاتاوی، زنگ هشدار هوش مصنوعی را به صدا درآورده و گفته است که این فناوری تحول‌آفرین باعث افزایش و پیشرفته‌تر شدن روش‌های کلاهبرداری خواهد شد.

به گزارش زومیت، بافت معتقد است تصاویر و ویدئوهایی که توسط هوش مصنوعی ساخته می‌شوند، به‌حدی قانع‌کننده هستند که دیگر واقعی یا ساختگی بودن آن‌ها را نمی‌توان به‌آسانی تشخیص داد.

بافت اعلام کرد که کلاهبرداران برای دریافت پول نقد از افراد، یک ویدئو با کمک فناوری دیپ‌فیک از او ساخته بودند. او همچنین مانند سال گذشته هوش مصنوعی را به بمب اتم تشبیه کرد.

سرمایه‌گذار معروف آمریکایی از خطرناک‌ بودن هوش مصنوعی صحبت می‌کند و این در حالی است که بافت قبل از انتشار ChatGPT از پتانسیل هوش مصنوعی تعریف می‌کرد.

مدیرعامل سرشناس برکشر هاتاوی پیش‌تر تأکید کرده بود که در زمینه‌ی فناوری هوش مصنوعی متخصص نیست؛ اما اهمیت آن را هم انکار نخواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • سرمایه‌گذار معروف: هوش مصنوعی راهی برای کلاهبرداری است
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • نابودی مک لارن 1.5 میلیون دلاری توسط یوتیوبر ایرانی
  • (ویدیو) یک ایرانی مک لارن ۱.۵ میلیون دلاری را در کالیفرنیا نابود کرد!