Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران؛ امروز دوشنبه در مجموع بازار‌های اول و دوم فرابورس شاهد جا‌به‌جایی بیش از 147 میلیون سهم به ارزش بالغ بر 303 میلیارد ریال بودیم که در این میان نماد‌های «زاگرس» و «ذوب» با بیش از 47 میلیارد ریال ارزش معاملات و بیش از 49 میلیون جابه‌جایی سهم، به ترتیب بیشترین ارزش و حجم معاملاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاملات فرابورس ایران نیز امروز در حالی پایان یافت که شاخص کل فرابورس ایران با بیش از چهار واحد کاهش در ارتفاع بالاتر از 1102 واحدی ایستاد و حجم معاملات در بازار‌های نُه‌گانه به بیش از 272 میلیون ورقه و ارزش آن نیز به بیش از یک هزار و 657 میلیارد ریال رسید.
همچنین در روزی که گذشت بیش از 115 میلیون سهم به ارزش بیش از 217 میلیارد ریال در سه تابلو بازار پایه جابه‌جا شدند. 
امروز معامله بیش از 7 میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های قابل معامله (ETF) به ارزش افزون بر 119 میلیارد ریال نیز در فرابورس رقم خورد.
در همین حال در بازار اوراق با درآمد ثابت امروز بالغ بر یک میلیون ورقه بهادار با ارزشی بالغ بر 983 میلیارد ریال جابه‌جا شد که با تغییر مالکیت بیش از 194 هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از 145 میلیارد ریال، «اخزا606» بیشترین حجم و ارزش معاملات را در جریان دادوستدهای امروز این بازار در اختیار گرفت. 
نگاهی به معاملات تابلو تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد در روزی که گذشت بیش از 52 هزار ورقه تسه با ارزشی بالغ بر 34 میلیارد ریال معامله شده است و امتیاز تسهیلات مسکن آبان 96 با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر دادوستدهای انجام‌شده در این تابلو قرار دارد. شایان ذکر آن که در تاريخ 15/03/1397 مدت اعتبار اوراق گواهي حق تقدم استفاده از تسهيلات مسكن خرداد 95 به اتمام مي‌رسد و بر این اساس نماد معاملاتي مذكور در پايان معاملات روز يكشنبه مورخ 13/03/1397 متوقف مي‌شود. گرچه، مدت اعتبار اوراق گواهي حق تقدم استفاده از این تسهيلات برای استفاده از تسهيلات آن تا تاريخ 15/04/1397 خواهد بود.
در میان نمادهای فرابورسی نیز 3 نماد «ذوب»، «زاگرس» و «تبرک» به ترتیب پُر‌بیننده‌ترین نماد‌ها بودند و نماد‌‌‌های «زاگرس» و «ذوب» در مجموع با بیش از 3 واحد تاثیر، منفی‌ترین اهرم‌های‌ شاخص کل فرابورس شناخته شدند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران اکونومیست فرابورس ایران تسهیلات مسکن اوراق گواهي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۶۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد

آفتاب‌‌نیوز :

امروز اغلب نماد‌های تالار شیشه‌ای با کاهش مواجه شدند. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افت ۱۳ هزار و ۴۲۰ واحدی به رقم دو میلیون و ۳۰۳ هزار و ۳۸۲ واحد رسید. شاخص هم‌وزن، اما ۱۳۲۱ واحد رشد پیدا کرد و در رقم ۷۵۹ هزار و ۲۲ واحد ایستاد. در حالی بازار در چهار روز قبل رشد کرده بود.

روز سه‌شنبه بیش از ۳۹۳ هزار معامله به ارزش ۵۷۷۶ میلیارد تومان در بورس انجام شد.

فولاد، فملی و شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس ایجاد کردند. هم‌چنین ذوب، کاما و فولاد از نماد‌های پرتراکنش بودند که بجز کاما دو نماد دیگر منفی به کار خود پایان دادند.

فرابورس ایران هم امروز ۴۷ واحد کاهش یافت و شاخص آن به ۲۵ هزار و ۴۸۸ واحد رسید.

تعداد معاملات امروز فرابورس ۲۰۵ هزار فقره بود که ارزش آن به ۷۷۲۱ میلیارد تومان رسید.

خاور و ارفع بالاترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند، اما هرمز تاثیر منفی ایجاد کرد. نماد‌های پرتراکنش نیز خاور، فزر و کرمان بودند؛ که بجز فزر دو نماد دیگر مثبت شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • معامله ۴۲۱۰ کیلوگرم اوراق شمش طلا در بورس کالا