Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@15:53:34 GMT

آخرین آمار مسمومیت با قارچ سمی در استان

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۲۶۹۹۰

آخرین آمار مسمومیت با قارچ سمی در استان

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ عباس اولیاسمیع  با اعلام اینکه تا کنون در استان همدان 47 نفر بر اثر مصرف قارچ سمی مسموم شده‌اند، گفت: شهرستان نهاوند با 37 نفر مسموم بیشترین آمار مسمومیت قارچی را داراست و در شهرستان‌های رزن 4 نفر، فامنین یک نفر و ملایر 5 نفر با مصرف قارچ سمی مسموم شده‌اند.

وی از فوت یک زن 57 ساله بر اثر مصرف قارچ سمی از اهالی روستای خنجرآباد در شهرستان رزن خبر داد و اظهار کرد: احتمالا وجود بیماری زمینه‌ای، مزید بر علت شده و فوت این فرد را رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولیاسمیع با بیان اینکه بارش باران در اردیبهشت‌ماه موجب شد قارچ‌های سمی در مناطق مختلف استان و کشور رشد سریع داشته باشند، خاطرنشان کرد: با توجه به سطحی بودن مسمومیت‌ها بر اثر مصرف قارچ‌های سمی، در استان گزارشی از پیوند کبد به این علت نبوده است.

وی با اشاره به اینکه خوردن قارچ‌های غیرخوراکی و سمی به ارگان‌های حیاتی بدن به ویژه کبد حمله کرده و سلامت آنها را تهدید می‌کند، تصریح کرد: سم قارچ‌های غیرخوراکی مانند میکروب نیست که با دمای بالا، جوشانده شدن و پخته شدن از بین بروند بلکه در صورت مصرف، موجب تخریب ارگان‌های حیاتی بدن می‌شود.

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان گفت: پس از مصرف قارچ‌های سمی، این قارچ‌ها در مرحله اول موجب تخریب کبد می‌شود و این امر موجب افزایش آمار متقاضیان پیوند کبد در کشور نیز شده است

وی تصریح کرد: تا کنون هزار و 150 نفر در کل کشور با مصرف قارچ سمی مسموم شده و 18 نفر جان خود را از دست داده‌اند بر همین اساس توصیه می‌شود افراد اقدام به چیدن قارچ‌های خودرو در پای درختان و کوه نکرده و قارچ را از مراکز معتبر تهیه کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان همدان خودرو سلامت فوریت های پزشکی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غذای دریایی پیرلو و شاگردانش را مسموم کرد!

به گزارش "ورزش سه"، آندره آ پیرلو و بازیکنان سمپدوریا پس از ضیافت شام صرف ماهی قبل از دربی اسپتزیا، دچار مسمومیت غذایی شدند.

طبق گزارش روزنامه ایل سکولو، اعضای این تیم وعده ناهار را در یک رستوران مخصوص غذاهای دریایی، صرف کردند.

پیرلو در کنفرانس مطبوعاتی اعتراف کرد که او، چند تن از اعضای کادرفنی او و مهمتر از همه بازیکنان با مشکل شدید گوارشی دست و پنجه نرم می‌کنند.

فابیو دپائولی یکی از بازیکنانی بود که بسیار شدید درگیر این مشکل گوارشی شد و از روی نیمکت بازی را آغاز کرد. چند بازیکن حتی به دلیل علائمی که داشتند نتوانستند در استادیوم حضور داشته باشند، مانند جرارد یپس، دانیله گیلاردی، آنتونیو بارکا و آندره آ کونتی، که این روزنامه دلیل آن را وضعیت نامناسب توصیف کرده است.

سمپدوریا با این وجود که چند بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشت موفق شد در این بازی حساس به تساوی بدون گل دست پیدا کند.

دیگر خبرها

  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • خواص درمانی رازیانه
  • قارچ خودرو نخورید
  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • مواد توهم‌زا موجب تسریع در روند مرگ سلولی می‌شود
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!
  • غذای دریایی پیرلو و شاگردانش را مسموم کرد!