Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@04:18:13 GMT

120 محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در البرز برگزار شد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۲۷۲۷۳

120 محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در البرز برگزار شد

به گزارش ایکنا از البرز به نقل از آموزش و پرورش البرز، مسعود مهران‌نیا هدف از اجرای این برنامه معنوی را تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به سمت فرهنگ قرآنی، ایجاد انس با قرآن و توسعه مفاهیم قرآن در بین دانش‌آموزان در ماه مهمانی خدا عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه این محافل قرآنی با مشارکت دانش‌آموزان نخبه قرآنی استان در نمازخانه های مدارس و مساجد نزدیک مدارس شهری و روستایی البرز اجرایی شده است، افزود: در این محفل نورانی دانش‌آموزان به روخوانی و جزخوانی قرآن‌کریم با همراهی برخی از والدین خود پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول گفت: در برخی از محافل قرآنی دانش‌آموزان البرز، قاریان برجسته بین‌المللی کشور، معلمان و مردم ولایتمدار استان نیز شرکت می‌کنند.
مهران‌نیا اجرای این برنامه معنوی و زیبا را برای دانش‌آموزان در ماه مهمانی خدا بسیار با اهمیت و ارزشمند دانستند و یاد آور شد: در این برنامه سعی بر آن است تا از ظرفیت دانش‌آموزان و فرهنگیان فعال در حوزه قرآن برای جزخوانی و آموزه‌هایی از کتاب آسمانی مسلمانان بهره گرفت.
وی تصریح کرد: این برنامه قرآنی با حضور دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی به صورت متمرکز در 120 محفل پس از اقامه نماز ظهر در نمازخانه مدارس و در مساجد نزدیک به مدارس اجرا شد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: در برخی از مدارس استان البرز محافل انس با قرآن تا پایان ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد.
این مسئول بیان کرد: در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز البرز نیز 50 هزار دانش آموز و معلم این استان شرکت کردند.
مهران‌نیا ادامه داد: این دوره از مسابقات در دو مرحله مسابقات آوایی و پژوهشی که شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل،حفظ عمومی، حفظ ویژه، اذان و مداحی، احکام، تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و انشای نماز در بین دانش‌آموزان و معلمان اجرا شد.
وی یادآورشد: مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن،عترت و نماز به مدت 10 روز در کانون فرهنگی تربیتی استانی شهید فهمیده کرج برگزار شد که در آن 2 هزار نفر به رقابت پرداختند و نفرات اول هر رشته به مرحله کشوری این دوره از مسابقات راه یافتند.
این مسئول یادآور شد: دانش‌آموزان البرزی در سال گذشته موفق به کسب هشت رتبه کشوری در مسابقات قرآن، عترت و نماز شدند.
انتهای پیام./

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن فعالیت های قرآنی آموزش و پرورش مهران نیا محفل انس با قرآن دانش آموز مدارس قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی اموزش و پرورش کاشان ، رشد و پرورش خلاقيت دانش آموزان و ايجاد زمينه مناسب در مدارس با همكاري دبيران براي نشان دادن ظرفيت ها بیان کرد و گفت: ايجاد ارتباط بين مدرسه و بازار اشتغال، آشنايي دانش آموزان با مراحل مختلف صنعت از توليد يك محصول تا بازاريابي و فروش آن و كمك به مهارت آموزي و حرفه آموزي از اهداف برگزاري جشنواره است.


محمد قنبری افزود: برگزاري اين جشنواره و برپايي بازارچه در تمام مدارس دور اول دخترانه و پسرانه مقطع متوسطه در شهرستان برگزار مي شود.


وی با بیان اینکه 45 غرفه در این مدرسه بر پا شده گفت: برگزاري اين بازارچه بستري مناسب است تا دانش آموزان آثار، محصولات و دست سازه هاي خود را به صورت مستقيم در معرض فروش قرار دهند.


دانش آموزان در این غرفه‌ها برای آشنایی با مشاغل آینده از وسایل دست ساز ،نقاشی اسباب بازی، پرورش گل، صنایع دستی، فسیل و سنگواره، فرش و گلیم، مواد شوینده، لوازم جانبی موبایل محصولات فرهنگی ،کتابفروشی ،بازی‌های رایانه، ساندویچ، اسنک، شیرینی و کیک در معرض فروش همکلاسان و اولیا خود قرار دادند.

دیگر خبرها

  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • قرآن همه چیز ماست
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند