Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-30@20:50:11 GMT

برگزاری اولین انجمن خیرین قرآنی استان یزد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۲۷۶۱۳

به گزارش خبرگزرای بسیج از پایگاه خبری قرآنی استان یزد، حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد اظهار کرد: انجمن خیرین قرآنی با بهره‌گیری از کمک خیرین در زمینه توسعه برنامه‌های قرآنی در زمینه‌های مختلف می‌تواند فعالیت‌های چشمگیری را در سطح استان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: امروزه اگر فعالیت‌های قرآنی صرفا با بودجه دولت پیش رود با این کمبود اعتبارات نمی‌توان به مراحل مد نظر رسید و کمک مردم و خیرین باید در رأس برنامه‌ها قرار گیرد.

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد گفت: هر خیّر قرآنی می‌تواند به سهم خود، نقشی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های قرآنی ایفا کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد، پیرامون مقام و منزلت رستگاران، فائزین، صالحین و خیرین قرآنی در نشر فرهنگ قرآن و نیاز افراد در کلیه سنین به یادگیری و فهم قرآن کریم سخن گفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی کوهستانی، در ادامه با توجه به فعالیت‌های قرآنی که نیاز به ورود و مساعدت خیرین دارد به مواردی همچون چاپ و توزیع قرآن کریم؛ حمایت از برگزاری کلاس‌های حفظ؛ توسعه جلسات قرآن خانگی؛ طرح تربیت معلم قرآن کریم؛ برگزاری کارگاه‌های سبک و مهارت‌های زندگی قرآنی؛ تأسیس مراکز مشاوره قرآنی دینی؛ حمایت از تشکل‌های فرهنگی قرآنی در مناطق محروم؛ تقویت تشکل‌های قرآنی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی؛ شناسایی پرورش استعداد‌ها و گسترش کلاس‌های تفسیر قرآن در مراکز و مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت (ع)؛ اشاره کرد.

در ادامه مراسم آیت الله ناصری نماینده، ولی فقیه و امام جمعه یزد قرآن را راهگشای زندگی مردم دانست و گفت: نیاز است مسئولین امر نگاه ویژه‌ای به قرآن داشته باشند. چرا که قران پیام الهی است قرآن کلید دربهشت است ولذا باید قرآن در متن و بتن جامعه و زندگی ما نفوذ کند.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت خیرین در فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و... همواره نقش پررنگی دارند و لازم است این نقش در حوزه قرآن و برنامه‌های قرآنی نیز وجود داشته باشد.

گفتنی است؛ در ادامه این نشست، خیرین به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۷۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟

به گزارش همشهری آنلاین، در این گزارش صدا و سیما تاکید شده است که «ذخیره طلا و دلار در خانه و انفاق نکردن آن در قرآن نکوهش شده است و مردم باید حساب سپرده ارزی باز کنند.».

در این گزارش علاوه بر آیات قرآن و توضیحات مفسران، صحبت هایی از حجت الاسلام قرائتی و نیز دیگر کارشناسان مذهبی و نمایندگان مجلس مطرح شده است.

کد خبر 848562 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود