Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@16:02:45 GMT

اتمام طرح مطالعاتی احیای 9 آرامستان تاریخی

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۲۸۰۳۰

اتمام طرح مطالعاتی احیای 9 آرامستان تاریخی

 مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران از اتمام طرح مطالعاتی احیای 9 آرامستان تاریخی پایتخت به منظور جلوگیری از تخریب هر چه بیشتر آن ها خبر داد.

علی محمد سعادتی با اشاره به وضعیت نامطلوب بسیاری از آرامستان های تاریخی تهران که بخشی از تاریخ کشور را در خود جای داده اند، گفت: تاکنون طرح مطالعاتی آرامستان های ابن بابویه، ظهیرالدوله، سوهانک، امام زاده عبدالله، کلیسا و آرامستان سورپ گئورگ، ارامنه دولاب، آرامستان و کلیسای طاووس، عینعلی و زینعلی و باغ طوطی به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه به دلیل موقعیت سیاسی و استقرار حکومت مرکزی در تهران، آرامستان های قدیمی این شهر مدفن بسیاری از شخصیت های بزرگ سیاسی، مذهبی و فرهنگی است، گفت: علی رغم ارزش تاریخی بسیاری از آرامستان ها، تعدادی از آن ها همچون آرامستان ظهیرالدوله و ابن بابویه در معرض تخریب قرار کامل قرار دارند و به هشدار کارشناسان میراث فرهنگی هم تا این لحظه توجهی نشده است.

 

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران با اشاره به واکنش ها نسبت به طرح احیای امام زاده عبدالله در ماه های گذشته عنوان کرد: از آن جا که احیای بافت تاریخی شرایط خاص خود را دارد و کوچک ترین اشتباه می تواند به از بین رفتن بنا بینجامد، شهرداری تهران با توجه به اهمیت موضوع و خارج از چارچوب مسئولیتی خود وارد عمل شد و طرح های مطالعاتی مربوط به 9 آرامستان تاریخی را تکمیل کرد.

 

سعادتی با بیان اینکه به دلیل بی توجهی نهادها بسیاری از آرامستان های تاریخی به پناهگاه معتادان متجاهر تبدیل شده اند، عنوان کرد: این در حالی است که معماری مقبره ها، نوع سنگ ها و حتی نوشته های روی سنگ آرامستان های پایتخت از نظر تاریخی بسیار ارزشمند اند و به نوعی نمایان گر فرهنگ کشور در دوره های مختلف هستند.

 

وی با اشاره به جزئیات طرح های مطالعاتی گفت: آن چه برای ما اهمیت دارد حفظ اصالت آرامستان و تبدیل آن به فضای امن شهری است؛ در واقع در این طرح های مطالعاتی شکل مقبره ها و سنگ ها متناسب با هویت کلی آرامستان و دوره زمانی است که آرامستان بنا نهاده شده است.

 

مدیرکل بافت و بناهای تاریخی شهر تهران در پاسخ به این سوال که طرح های مطالعاتی مذکور چه زمانی اجرایی می شوند، عنوان کرد: از آن جاکه مسئولیت اداره این اماکن بر عهده شهرداری تهران نیست، نمی توان زمان مشخصی را برای اجرای طرح ها اعلام کرد. با این وجود شهرداری تهران با سازمان های مختلف از جمله ا‌وقاف و میراث فرهنگی وارد مذاکره شده است تا در صورت توافق طرفین، طرح های احیا در آینده نزدیک اجرایی شود.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی

عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم تلاش همگانی برای تحقق شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی برای امسال تمهید شده که احیای واحد‌های راکد از جمله مهمترین آنها بوده و در این راستا از ظرفیت تسهیلات بانکی بیش از پیش بهره خواهیم برد.

وی افزود: سیستم بانکی تحرک اصلی تحقق این مهم بوده و لازم است بخشی از تسهیلات بانک‌ها برای احیای واحد‌های راکد متمرکز شود.

سرتیپی اضافه کرد: احیای واحد‌های راکد از جمله برنامه‌های مستمر صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی طبق منویات دولت سیزدهم به شمار می‌رود و امسال نیز با قدرت این امر را دنبال می‌کنیم.

وی بر جذب سرمایه‌گذار در آذربایجان‌غربی تاکید کرد و ادامه داد: این امر از مهمترین مباحثی است که در تحقق شعار سال نقش بسزایی دارد و باید اهتمام ویژه‌ای بر آن داشته باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ملاک تایید ثبت سفارش واحد‌های تولیدی، پیش‌بینی آمار تولید واحد‌ها و درج آنها در سامانه جامع تجارت است، اظهار کرد: اولویت تخصیص ارز برای واحد‌هایی است که محصولات تولیدی آنان صادرات محور باشد.

سرتیپی گفت: زمین در شهرک‌های صنعتی باید به سرمایه‌گذاران واقعی تعلق گیرد و پایش مستمر شود.

وی بر تقویت کلینیک عارضه یابی صنایع در آذربایجان‌غربی تاکید کرد و افزود: این امر برای احصای صحیح مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی و ارائه راهکار‌های عملی برای رفع موانع تولید واحد‌ها مورد تاکید است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آماده‌باش گرو های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • سایت بازیافت در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان
  • سایت بازیافت شهرداری در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان شهر
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان
  • آسفالت معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد
  • بیست و دومین دوره سیر مطالعاتی بنیاد شهید مطهری برگزار می شود
  • احیای بخشی از تالاب بین المللی هامون و شور وصف ناپذیر مردم سیستان
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی