Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ علی قرچه لو رئیس اداره نظارت برامور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت : با فعالیت های انسانی در طبیعت نظم طبیعت از بین می رود هر گونه تداخل حساب نشده انسان در محیط زیست تبعات سنگینی به همراه خواهد داشت و حفظ تعادل طبیعی در طول سالیان متمادی به عهده خود طبیعت بوده و طبیعت به بهترین نحو از عهده آن برآمده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویاز احتمال نزدیک شدن حیات وحش به سکونتگاههای انسانی در روستاها ی زنجان خبر داد.

علی قرچه لو گفت :با توجه به فصل زاد و ولد حیات وحش در فصل بهار گونه های جانوری برای بقاءخود ونوزادان خود دهها کیلومتر مسیر را  پیمایش نموده تا طعمه مناسبی را تهیه نمایند از طرفی با بی نظمی و نابودی زنجیره غذایی که انسان در طبیعت ایجاد کرده آنها را با بحران کمبود طعمه مواجه نموده است .

قرچه لوادامه داد: کشت های بی رویه و شخم بی رویه و چند مرحله ای اراضی که باعث نابودی جوندگان وخزندگان میگردد که بخش اصلی طعمه حیات وحش می باشند و از طرفی با شکار بی رویه جمعیت حیواناتی چون گراز ،خرگوش ،روباه و ...که در زنجیره گرگ قرار دارند کاهش یافته وحیات وحش به ناچار به سکونتگاههای انسانی نزدیک می شوند  .

وی اضافه کرد :با رها کردن زباله ها و پسماندهای غذایی و لاشه حیوانات تلف شده در اطراف روستاها احتمال نزدیک شدن حیات وحش (گرگ ،شغال ،روباه ...)را به سکونت گاه ها انسانی را بالا برده ودر صورت استمرار و رها سازی زباله ها و لاشه حیوانات حیات وحش منطقه به این منطقه بخاطر فراهم بودن غذای آسان و در دسترس بودن عادت کرده و باز گرداندن حیات وحش به حالت اولیه وغریزی مشکل خواهد بود .

قرچه لو از روستائیان و شهروندان خواست در صورت مشاهده گرگ در اطراف سکونت گاه های انسانی، بلافاصله موضوع را از طریق تلفن های 3-33541001 و تلفن همراه 09392888657اطلاع دهند تا اقدمات لازم صورت گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۸۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 کاوش در «فلک‌الافلاک»/ قدمت ۵ هزارساله سکونت انسان در این عرصه

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به آخرین مرحله از کاوش باستان‌شناسان از تپه قلعه «فلک‌الافلاک» خرم‌آباد، اظهار داشت: در آخرین کاوش‌ها به این نتیجه رسیدیم که سکونت انسان در این تپه به دوران قبل از عصر مفرغ یعنی مس و سنگ و حدود ۵۴۰۰ سال پیش برمی‌گردد.

وی گفت: در اجرای فصل جدید کاوش باستان‌شناسان از تپه قلعه «فلک‌الافلاک»، عرصه‌ای به طول ۲۵ متر و عرض دو متر مورد کاوش و بررسی قرار گرفت که بقایای سکونت انسان در چندین دوره تاریخی کشف شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، افزود: پرونده قلعه «فلک‌الافلاک» و دره خرم‌آباد سال گذشته برای ثبت در میراث جهانی به‌عنوان سهمیه ۲۰۲۴ ایران به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد، یونسکو، ارسال شده است که این کاوش هدفمند و علمی با شناخت لایه‌های دقیق باستان‌شناسی برای پیوست تاریخی و علمی پرونده ثبت جهانی بسیار بااهمیت است.

کد خبر 6093629

دیگر خبرها

  • طعنه مدیر بایرن: باز اشتباه نکنیم، رئال را می‌بریم
  • عشق در قلمرو حیات وحش؛ وقتی حیوانات عاشق می‌شوند (عکس)
  •  کاوش در «فلک‌الافلاک»/ قدمت ۵ هزارساله سکونت انسان در این عرصه
  • کامیون حامل بیسکویت طعمه حریق شد
  • کودکان هم در اصفهان فهمیدند شهر در خطر فرونشست است/ مسوولان هنوز نفهمیدند یا نمی‌توانند جلوی برداشت‌های بی‌رویه آب را بگیرند (فیلم)
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • کاوش‌ در «فلک‌الافلاک»/ سکونت انسان قبل از عصر مفرغ تأیید شد
  • ببینید | حضور ترسناک یک کورکودیل در حیات یک خانه‌!
  • منافی:باخت به آلومینیوم را بزرگ نکنیم، در لیگ فرصت جبران هست
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند