Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نخستین زیردریایی با ابعاد متوسط در آذر ماه ۹۷ به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دریادار حسین خانزادی در دیدار از شبکه سحر معاونت برون‌مرزی با تاکید بر اینکه رسانه، نقش مهم و برجسته‌ای در امر اطلاع‌رسانی و روشن کردن افکار عمومی ایفا می‌کنند، گفت: با آنکه بخشی از فعالیت‌های حوزه‌های نظامی در کل جهان جزو اخبار طبقه‌بندی شده است اما در بعضی موارد اطلاع از آخرین دستاوردها و پیشرفت‌ها باعث افزایش روحیه ملی و حس اعتماد به نفس خواهد شد و نوعی همگرایی ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وظیفه رسانه این است که عملکرد و فعالیت نیروی دریایی را چه در داخل و چه خارج انعکاس دهد و نباید در این مورد غفلت کرد چرا که بیان دستاوردها حس اعتماد به نفس و امنیت را تقویت می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: رسانه ملی باید اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را محقق کند و برنامه های آن  هدفمند، هوشمندانه و دقیق انتخاب شود که مطمئنا شبکه سحر با رویکرد برون‌مرزی این خط مشی را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: رویکرد نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران بخشی از دیپلماسی دفاعی است و برقرای صلح و امنیت جمعی در منطقه و جهان و همچنین اقدامات بشردوستانه از مسائل مهمی است که نیروی دریایی جمهوری اسلامی دنبال می کند.

خانزدادی گفت: یک دسته از نقش های نیروی دریایی در زمان صلح است که به فرموده مقام معظم رهبری در دوران صلح کارهایی انجام می شود که به اندازه یک رزم اثربخشی دارد و بازدارندگی قابل وثوق ایجاد می کند و نقش دوم نیروی دریایی در زمان جنگ است که البته امیدواریم برای هیچ کشوری جنگ رخ ندهد اما وظیفه حراست و دفاع برعهده آن است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در همین حال گفت: کار اصحاب رسانه هم کمتر از رزم نیست و نوعی مجاهدت خاموش است و باید قدر این عرصه جهاد را دانست.

دریادار خانزادی ادامه داد: از آنجا که غرب و آمریکا در منطقه به دنبال منافع خود هستند، ترتیبات امنیتی نامطلوب را به کشورها دیکته می‌کنند، در کنار کشورهای کوچکتر مکمل قدرت می‌شوند و معماهای امنیتی ایجاد می‌کنند و اجازه شکل‌گیری ائتلاف‌های منطقه‌ای را نمی‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت منطقه خاورمیانه و آسیا گفت: اگر کشورهای منطقه ائتلاف و همگرایی داشته باشند با توجه به ظرفیت ژئوپلتیکی که وجود دارد، دارای قدرت بیشتری می‌شوند و این ائتلاف باعث تاثیرگذاری به ویژه در حوزه های اقتصادی، سیاسی و نظامی در مسائل مهم تصمیم‌گیری جهانی خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ساخت ناوشکن‌ها و زیردریایی‌های توسط دانشمندان و مهندسان ایرانی را گوشه‌ای از توانمندی‌های جوانان ایرانی عنوان کرد که با وجود تحریم‌های ظالمانه غرب و آمریکا، نتوانسته خللی در امر توسعه، پیشرفت و دستیابی به تکنولوژی‌های روز دنیا برای کشورمان داشته باشد.

دریادار خانزدادی تصریح کرد: به لطف خدا نخستین زیردریایی متوسط در آذر ماه ۹۷ به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد. این زیردریایی به همت مراکز دانشگاهی، بخش‌های نیروهای جهادی نیروی دریایی و شرکت های دانش بنیان و کارخانه‌های وزارت دفاع جمهوری اسلامی با همکاری نیروی دریایی ساخته شده و آزمایش های خود را بطور کامل در دریا انجام داده است و مراحل پایانی تست‌های دریایی را می گذراند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوشکن جمهوری اسلامی سهند که فروردین ۶۷ در حمله ناجوانمردانه آمریکا به نیروی دریای ارتش همراه با ناو موشک انداز جوشن مورد حمله قرار گرفت، دوباره به همت جوانان و مهندسان ایرانی ساخته شده و کاملا بومی است و خیلی مجهزتر از سهند قبلی است و  ظرفیت بالایی دارد و امیدواریم زودتر به ناوگان دریایی ملحق شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز در حال ساخت ناو دماوند (از کشتی های جنگی کلاس موج) هستیم و امیدواریم در دی ماه ۹۷ با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالاتر به بهره‌برداری برسد. همچنین امیدواریم موج سوم که ناوشکنی از کلاس جماران است و توسط وزارت دفاع ساخته شده و پیشرفت آن حدود ۸۵ درصد بوده تا پایان سال به مجموعه نیروی دریایی ملحق شود.

دریادار خانزادی در پایان تاکید کرد: این همه پیشرفت را مدیون توجه و تاکید مقام معظم رهبری هستیم چرا که این ایشان همواره تاکید دارند دستیابی به ظرفیت‌ها و فناوری‌ها، حاشیه امنیت بزرگ برای نظام ایجاد می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نیروی دریایی ارتش امیر خانزادی زیر دریایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۸۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد

آفتاب‌‌نیوز :

ناو بالگردبر شهید نادر مهدوی نیروی دریایی سپاه از مدار صفر درجه عبور کرده و در اجرای ماموریت در نیم کره جنوبی قرار دارد. این اولین حضور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ماموریتی در این سطح و دور از آب‌های کشورمان است.

فارس در این باره نوشته است: ناو شهید مهدوی با ۲۴۰ متر طول و ۳۲ متر پهنا قابلیت بارگیری ۴۱ هزار تن تجهیزات را دارد و برد عملیاتی آن بیش از ۱۸ هزار مایل عنوان شده است.

این ناو به تجهیزات متنوع رزمی از جمله سیستم شلیک موشک بالستیک، رادار آرایه فازی سه بعدی، توپخانه ضدهوایی زو-۲۳–۲، اورلیکن و اورلیکن ۳۵ م‌م مجهز است و قادر است تا ۴ بالگرد و ده‌ها پهپاد و شناور را با خود به دریا برده و عملیاتی کند.

این اولین اعزام ناوگان نیروی دریایی سپاه در آب‌های دور آنهم در نیمکره جنوبی زمین بشمار می‌رود که علاوه بر آمادگی‌های تجهیزاتی و تکنیکی به عنوان نقطه عطفی در حضور ناو‌ها و شناور‌های سپاه در اقیانوس‌ها نیز ارزیابی و قلمداد می‌شود.

صداوسیما نیز در این باره اعلام کرده است: این ناو انواع رادار‌های پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناو‌های خاص کشور محسوب می‌شود. علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

دیگر خبرها

  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • هشدار دریایی به فعالان دریای خزر
  • سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد
  • نخستین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی با ناو «شهید مهدوی»
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد + ویدئو
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد | لحظه شلیک موشک بالستیک از ناو شهید مهدوی | فیلم و عکس