Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-02@20:22:31 GMT

نکته هایی برای سئوکاران تازه کار

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۲۸۳۶۴

اگر شما یک سئوکار تازه کار باشید و یا اینکه موضوعات بهینه سازی در برنامه اصلی شما جایی نداشته باشد، ممکن است موردها و تاکتیک های مورد نیاز فعالیت را فراموش کنید.

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که موضوع بهینه سازی موتورهای جستجو ترکیبی از هنر و صنعت است. هر گروه سئوکار در دیدگاه خود باید خلاق باشد تا موتورهای جستجو را راضی کند همین طور فعالیت ها باید به گونه ای باشد که در این بازار رقابتی صاحب کار و یا مشتری از خدمات ارائه شده توسط تیم سئو راضی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای موفقیت در این کار باید استراتژی هایی بر پایه تحلیل و بررسی انتخاب کرد تا حداکثر بهره وری بوجود آید.

برای انجام این فعالیت ها باید دسته های گوناگونی از تکنیک ها و ابزار ها را به کار گرفت. البته بسیاری از گروه ها هم هستند که فقط به اطلاعات و دانسته های خود بسنده می کنند. این نوع دیدگاه در حال حاضر که فضای فعالیت های سئو بسیار رقابتی و در حال دگرگونی است بسیار خطرناک است.

در ادامه به بررسی موردهای مهم و گاهی اوقات فراموش شده می پردازیم تا بتوان فعالیت های سئو را بهتر انجام داد.
 
دسته بندی کلمات کلیدی
این کار برای این انجام می شود که تا کلمات کلیدی به منظورهای گوناگون به بخش های مختلف تقسیم شوند. این فعالیت برای معماری و ساختار بندی اطلاعات سایت، بهینه سازی صفحات لندینگ، شناسایی فضاهای مستعد استفاده از فرصت ها و ... موثر می باشد.

اما دسته بندی کلمات کلیدی جستجویی به دسته های گوناگون، یک فعالیت مشکل است. دیدگاه ها و روش های گوناگونی برای دسته بندی کلمات کلیدی وجود دارد اما روشی که توسط خبرگان پیشنهاد شده دسته بندی کلمات کلیدی بر پایه اینکه آیا جستارها از آن ها در URLهای یکسانی که در 10 مورد نتایج تاپ گوگل قرار گرفته اند استفاده کرده اند.

اگر صفحات لندینگ گوناگونی برای رسیدگی کردن دارید انجام بهینه سازی، گزارش دادن و مدیریت پروژه های سئو مشکل خواهد بود. چون مورد های استفاده کلمات کلیدی مدام در حال تغییر هستند باید یک ابزار و استراتژی قوی وجود داشته باشد تا بتوان با چالش های پیش رو دست و پنجه نرم کرد.

مزایای گروه بندی کلمات کلیدی
استراتژی گروه بندی کلمات کلیدی این توانایی را به تیم می دهد تا فعالیت های سئو و جریان ها کاری PPC را ارتقا ببخشد و یک دیدگاه از کلمات کلیدی در اختیار گروه قرار می دهد تا متوجه شود که هر کدام از دسته ها چگونه در خدمت تیم فعالیت می کند.

به فعالیت های سئو داخلی(On-Page) ، انتخاب عنوان و سازمان دهی ساختار وبسایت کمک می کند.

الویت بندی ایجاد صفحات لندینگ بر پایه دسته های کلمات کلیدی مورد نظر.

بسیاری از وبمسترها از Excel و یا AdWords Editor به منظور دسته بندی کلمات کلیدی استفاده می کنند اما در حجم بالای کلماتی کلیدی ممکن است خطاهایی بوجود آید پس بهتر است از ابزارهای مخصوص این فعالیت استفاده کرد که هم سرعت فعالیت ها افزایش پیدا می کند و هم کیفیت و اثربخشی فعالیت را افزایش می دهد. البته همه ابزارها عالی و بدون نقص نیستند و باید با مهارت و تجربه از آن ها استفاده کرد تا بتوان بهترین نتیجه را از آن ها کسب کرد.
 
کنترل تغییرات صفحه
این روش یک تاکتیک جدید به حساب می آید اما به واقع برای فعالیت های سئو بسیار مهم است.  با استفاده از ابزارهای کنترل تغییرات صفحه می توان هشدارهای تغییرات در صفحاتی که بهینه سازی کرده اید را کسب کنید. این روش برای تجارت های کوچک آن چنان کارساز نسیت اما در تجارت های بزرگ که گروه ها و افراد مختلفی روی بازاریابی و ... فعالیت می کنند این تکنیک بسیار کمک کننده است و از بروز ناهماهنگی ها جلوگیری می کند.

زمانی که صفحات را کنترل می کنید در هر زمان می توانید تغییرات بوجود آمده توسط صاحب سایت و وبمستر که باعث تاثیر روی رتبه بندی می شود را مشاهده کنید. پس در صورت لزوم می توانید تغییرات مورد نظر را اعمال و از افت رنک و رتبه بندی و جریمه شدن توسط گوگل جلوگیری کنید.

یک تغییر جزیی باعث بوجود آمدن موضوعات جدی می شود پس بررسی هرگونه اعمال تغییرات قبل ایندکس شدن صفحه توسط موتور جستجو لازم است. 
 
بررسی وضعیت سئو رقبا
در مباحث مارکتینگ و سئو، داشتن اطلاعات درباره وضعیت رقبا و عملکرد آن ها بسیار مهم و ضروری است. فعالیت های رقبا را پیگیری کنید، به آنالیز سایت آن ها بپردازید و با جستجوی رتبه بندی محتواها و لینک های قدیم و جدید فعالیت را آغاز کنید.

ابزارهای گوناگونی وجود دارد که به شما برای شناسایی عملکرد رقبا و کلمات کلیدی جستجوهای ارگانیک کمک می کند. ابزارهای SpyFu ، SEMrush ، BuzzSumo و Ahrefs گزینه هایی هستند که کاربران و کارشناسان استفاده از آن ها را پیشنهاد داده اند.

همان طور که گفته شد یکی از تاکتیک های بررسی وضعیت سئو استفاده از ابزار های کنترل برای ردیابی تغییراتی مانند لینک های جدید و یا محتواهای جدید است که رقبا در وبسایت های خود ایجاد می کنند. شما می توانید فعالیت های صورت گرفته و در دست اجرا رقبا را برای کسب ترافیک شناسایی کرده و استراتژی ها و برنامه ریزی های خود را بر پایه یافته هابهیود ببخشید.
 
دسته های کلمات کلیدی طولانی
برای تجارت های برخط و آنلاین موضوع کلمات کلیدی طولانی مهم است چون به رتبه بندی آن ها در نتایج جستجوهای ارگانیک مرتبط می شود. کلمات کلیدی طولانی گاهی اوقات به خاطر اینکه ترافیک کمی را کسب می کنند نادیده گرفته می شوند. اما با در نظر گرفتن کسانی که این عبارات را جستجو می کنند و انجام فعالیت های بهتر ، نتایج مناسبی حاصل خواهد شد.

به این خاطر است که این جستجوگرها با جستارهای هرم پایینی خاص همان جامعه هدفی هستند که دنبال آن هستید. چالش این است که دسته های گوناگونی از کلمات کلیدی طولانی غنی و مفید را برای وبسایت خود شناسایی نمایید.

ابزارهای هستند که به کاربران برای بهینه سازی صفحات کمک می کنند که دو مورد از شناخته شده ترین و مشهورترین این ابزارها Keyword Planner گوگل و free keyword tool ورد استریم است.
 
پیگیری رتبه بندی موبایل
در دنیای امروز هیچ کس نمی تواند تاثیر دیوایس های موبایلی را در زندگی روزانه افراد نادیده بگیرد و المان ها و فاکتورهای موبایلی بطور چشمگیری در حال گسترش و رشد هستند.

با اینکه موتور جستجوگر گوگل بطور کامل پروژه ایندکس اولیه موبایل را اجرا نکرده است اما به زودی شاهد آن خواهیم بود. هم چنین الگوریتم های دوستدار موبایل بودن هم در حال اجرا است. به این دلایل باید با چشمان باز روی موضوعات رتبه بندی موبایل تمرکز کرد و هرگونه تغییرات و نوسانات موبایلی را بررسی کرد.
با استفاده از کنسول جستجو گوگل، می توانیم رتبه بندی های موبایلی را با استفاده از گزارشات تحلیلی جستجو بررسی کرد. پس می توان رنک و رتبه بندی های موبایلی و دسکتاپ را با هم مقایسه کرد و اطلاعات و داده های فریم های زمانی و ... را بررسی کرد.

با مقایسه نسخه موبایلی و دسکتاپ می توان در زمانی سریع مشکلات ایجاد شده به دلیل ارائه ایندکس اولیه موبایل را شناسایی کرد. اگر یک صفحه در نسخه موبایلی رتبه بندی ضعیفی را کسب کند روی فاکتورهایی که دوستدار موبایل نیستند تمرکز کنید.

دسته های گوناگونی از پلتفرم های سئو وجود دارند که اطلاعات و داده های مختلفی را درباره رتبه بندی های موبایلی ارائه می دهند پس هنگام بهینه سازی جستجوهای موبایلی سعی کنید از آن ها استفاده کنید.
 
رتبه بندی کلمات کلیدی منطقه ای
اگر محصول و یا خدمات شما مربوط به یک منطقه جغرافیایی خاص باشد مطمئن شوید که برای جستجوهای منطقه ای هم بهینه سازی انجام شود. زمانی که مشتریان در دیوایس های موبایلی خود در طی روز در محل کار و مکان های دیگر جستجو انجام می دهند این جاست که اهمیت دیوایس های موبایلی بیشتر مشخص می شود.

مجاورت و نزدیکی به عنوان یک فاکتور کلیدی در رتبه بندی های جستجوهای منطقه ای به حساب می آید. یعنی اینکه افراد گوناگون در مکان های مختلف نتایج متنوعی را از یک جستار دریافت می کنند. پس باید ابزارهایی را استفاده کنید که برای این مورد طراحی شده اند.
 
کلام آخر
بهینه سازی موتورهای جستجو یک موضوع داینامیک است که هم چالش ایجاد می کند و هم هیجان آور است. خبر خوب این است که اگر از ابزارهای موجود بتوانید به خوبی استفاده کرده و تکنیک های لازم را کسب کنید می توانید به موفقیت برسید.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۸۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است

ایسنا/کردستان معاون و نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان در این دولت است.

 مهرداد عظیمی، امشب در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، کردستان را سرزمین مردمانی که صفحات زرین تاریخ پر افتخار کشور به نام آنها ثبت شده است، دانست و گفت: یقیناً نقاط طلایی دوران بعد از انقلاب تا به امروز و هجمه دشمنان علیه مردمان این دیار مؤید این نکته است که کردستان سرزمین ظرفیت‌هاست.

معاون وزیر کار، خاطرنشان کرد: مهمترین سرمایه و ظرفیت جمهوری اسلامی ایران سرمایه مردمی آن است مردمانی که علیرغم اینکه همواره مورد هجمه‌های سنگین تبلیغاتی دشمنان بوده‌اند با بصریت مثال‌زدنی پای انقلاب و کشور خود ایستادند.

نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره حضور معنادار مردم کردستان در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و وفاق، همدلی و هم افزایی مثال‌زدنی بین مسئولان عالی این استان، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی که در شعار امسال بر آن تأکید شده است، مورد توجه دولت سیزدهم، دولت مردمی می باشد و خوشبختانه در این راستا حرکت‌های خوبی صورت گرفته است.

عظیمی با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح کشور مجوز خود را از این سازمان دریافت کرده و در حال حاضر بیش از ۲۲ هزار آموزشگاه آن فعال است، گفت: ۶۰ درصد از رسالت و وظایف آموزشی این سازمان توسط این مراکز و خود مردم انجام می گیرد که این رقمی قابل توجه و الگوی شایسته ای برای معرفی شدن است.

وی اضافه کرد: در کنار این مهم ۴ هزار و ۱۶۲ آموزشگاه جوار کارگاهی در سطح کشور در کنار صنایع بزرگ فعال است که هدف آن آموزش کارکنان شاغل در راستای ارتقاء توان و تخصص و آموزش کارکنان جدید در کنار خط تولید هدف اصلی فعال سازی این کارگاه‌های جوار کارگاهی است.

افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی

معاون وزیر کار، تصریح کرد: یکی از راهبردهای جدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جاری افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی است.

عظیمی، کاهش بی‌سابقه نرخ بیکاری را جز افتخارات دولت عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: توانمندسازی دهک‌های ضعیف جامعه نیز از دیگر اقدامات و توفیقات دولت و این وزارتخانه بوده که این روند به خوبی جلو می‌رود و در وزارتخانه در قالب یک قرارگاه در راستای تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری تلاش می کنیم و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی‌های مختلف در قالب این قرارگاه شاهد تحقق منویات رهبری و پاسخگویی به مطالبات مردم عزیز ایران باشیم.

توسعه دیپلماسی مهارت

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در پایان تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های کم نظیر این سازمان که کشورهای دیگر هم به آن اذعان دارند در زمینه حل مسائل و مشکلات موجود با افتاخار ادعا داریم و این شعار نیست بسیاری از کشورها در نقاط مختلف جهان خواستار استفاده از ظرفیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایران هستند.

وی با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان در این دولت است، بیان داشت: ما در حوزه آموزش مهارت حرف برای گفتن داریم، ۴۰ هزار مربی توانمند در حوزه آموزش بیش از ۸ هزار کارگاه آموزشی ظرفیتی است که در کنار اینکه می تواند پاسخگوی نیاز کشور باشد، می‌تواند توانمندی جمهوری اسلامی ایران را به تمام دنیا صادر کنند.

ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای و نیروی انسانی آن در کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم حفاظت از زیرساخت‌های و نیرو انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای در استان تاکید کرد و گفت: نگهداری از آن‌ها توجه ویژه‌ای می‌طلبد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پور ذهبی در این دیدار، اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای سرمایه‌ای است که به صورت گسترده در حال فعالیت است و کارکنان دلسوز و مجرب دارند.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم حفاظت از این زیرساخت‌های این سازمان در استان تاکید کرد و گفت: نگهداری از آنها توجه ویژه‌ای می‌طلبد.

وی بیان کرد: اکثر افراد ماهر در این حرفه در حال بازنشستگی هستند. بنابراین ضروری است برای استخدام افراد جدید تدبیری شود چرا که نیروی انسانی کافی در استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به زیر ساخت‌های مناسب در دانشگاه فنی حرفه استان، خواستار حمایت مسئولان و رسیدگی به وضعیت نیروی انسانی آن شد.

وی با اشاره به اینکه در کردستان مشکلات زیادی در خصوص بیکاری وجود دارد، بیان کرد: تمرکز دشمن همواره بر استان‌های مانند کردستان و سیستان و بلوچستان است و می‌طلبد که توجه ویژه‌ای به این استان‌ها شود تا شاهد به ثمر نشستن زحمات دولت نیز باشیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • نقش کلیدی لوازم پزشکی در بهبود سلامت بیماران
  • بازدید بلینکن از یک گذرگاه کلیدی در غزه
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان/بازگشت مهره کلیدی
  • انهدام باند قمار و شرط‌بندی آنلاین در گلستان
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • روابط عمومی در اقناع افکار عمومی نقش کلیدی دارد
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است