Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:24:50 GMT

ترامپ بدعهدترین رییس جمهور تاریخ معاصر آمریکاست

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۲۸۴۹۵

ترامپ بدعهدترین رییس جمهور تاریخ معاصر آمریکاست

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه امریکایی واشنگتن پست در تحلیلی به قلم «جکسون دیهل» به بررسی بدعهدی های  ترامپ در خصوص لغو توافقنامه های هسته ای پرداخته است.

در اوایل ماه گذشته دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا از لحاظ دیپلماتیک در شرایطی بود که به نفع وجهه سیاسی وی بود. با لغو توافقنامه هسته ای با ایران و از آنجا که وضعیت دولت وی با کره شمالی هنوز معلوم نیست اینگونه برداشت می شود که در حال حاضر در بدترین شرایط دیپلماتیک به سر می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است ترامپ با لغو توافقنامه با ایران، با هم پیمانان اروپایی خود به مشکل برخورده و از طرفی باعث بالا رفتن احتمال وقوع جنگ در خاورمیانه شده است.

نویسنده این مطلب ترامپ را مستحق جایزه نوبل در زمینه ایجاد هرج و مرج سیاسی می داند.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی و «مایک پومپئو» وزیر امور خارجه امریکا به عنوان دو قطب اعظم بخش بین الملل کابینه ترامپ هم دستان اصلی وی در ایجاد این اشفتگی هستند. زیرا هردو مقابله شدید با مخالفان امریکا را به هر رویکردی ترجیح می دهند.

به همین خاطر ماه گذشته برای ترامپ ماهی سراسر ناامیدی و ناتوانی در حل مشکلات بین المللی بود.

زمانی که ترامپ به عنوان رییس جمهور امریکا انتخاب شد جدی ترین چالش های سیاسی کشورش را شناخته بود.

در دیداری که «باراک اوباما» رییس جمهور پیشین ایالات متحده با وی داشت، هشدار داد که توسعه فعالیت های هسته ای کره شمالی موضوعی است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

ترامپ گمان می کرد با اعلام تصمیم پر سرو صدای اخیر خود  مبنی بر خروج  امریکا از توافقنامه هسته ای با ایران به اهداف خود می رسد و هم پیمانان اروپایی با وی هم سو شده و تحریم های چند جانبه ای به ایران اعمال کرده و خواستار خروج نیروهای نظامی ایران از سوریه و یمن می شوند و بدین ترتیب قدرت های جهانی  مخالف فعالیت های هسته ای ایران می شوند و از غنی سازی اورانیوم ایران جلوگیری به عمل خواهد امد.

اما وی به اهداف خود نرسیده و بالعکس رابطه امریکا با متحدان اروپایی اش تاثیر منفی گرفته است.

از طرفی امریکا با فعالیت های هسته ای کره شمالی هم مخالف است. در ابتدا کره شمالی به دستور امریکا شروع به تخریب سایت هسته ای خود کرد اما بعد از مدتی شاهد رنگ عوض کردن های ترامپ بوده و نسبت به وفای به عهد وی دچار شک و تردید شد. حالا هم که ترامپ در شرایطی به سر می برد که حاضر به برقراری دیدار با رهبر کره شمالی در سنگاپور است.

با اندکی تامل در شرایط کنونی ترامپ در می یابیم تنها نقطه قوت او دراعمال فشار، گزافه گویی و ظاهرسازی بوده و اینگونه به نظر می رسد که وی بدعهدترین رییس جمهور در تاریخ معاصر باشد.

کد خبر 4308456

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ایران برجام دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا فلسطین رژیم صهیونیستی ایران عراق برجام سوریه روسیه دونالد ترامپ عربستان سعودی اتحادیه اروپا کره شمالی افغانستان جنگ 2015 یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۸۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت

مهدی رشیدی در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده و در دیدار با رییس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه که مدیریت اعتبارات سفر رییس جمهور به استان‌ها را بر عهده دارد، ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تخصیص یافت.

وی در ادامه افزود: از این میزان، ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر است که به صورت نقدی به خراسان شمالی تخصیص داده شد و ۲۵۰ میلیار تومان نیز از اعتبارات استانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: ۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی، ویژه تکمیل طرح محور بجنورد به جنگل گلستان است.

رشیدی بیان کرد: علاوه بر اعتباری که برای محور بجنورد گلستان منظور شده است، برای محور بجنورد_سنخواست، محور جاجرم میامی، محور بجنورد اسفراین، سد گلمندره، تاسیسات فاضلاب بجنورد و دانشگاه علوم پزشکی (دانشکده داروسازی) از این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 6092543

دیگر خبرها

  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • رییس‌جمهور قهرمانی فوتسال ایران در آسیا را تبریک گفت
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست