Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@09:04:29 GMT

صدای مرغداران بلند شد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۲۹۴۸۲

شماری از مرغداران در اعتراض به افزایش قیمت نهاده‌های دامی بویژه ذرت و سویا و همچنین کاهش قیمت مرغ، پیش از ظهر امروز با تجمع مقابل مقابل نهاد ریاست جمهوری، حمایت دولت از این قشر با افزایش قیمت مرغ متناسب با رشد نرخ نهاده‌های دامی را خواستار شدند.

تجمع کنندگان که شمار آن‌ها حدود ۳۰۰ نفر است، افزایش قیمت ذرت و سویا از یک سو و کاهش قیمت مرغ را معضل اساسی برای این بخش دانستند و گفتند در صورت ادامه این وضعیت، صنعت مرغداری با بحران روبرو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از تجمع کنندگان که خود را «سیدی» و نماینده این صنف از استان خراسان رضوی معرفی کرد، به ایرنا گفت: از هر استان حدود ۱۵ نفر به عنوان نماینده مرغداران در این تجمع شرکت کرده اند تا برای رسیدگی به مشکلات آن‌ها اقدامی صورت گیرد.

وی افزود: در حالی قیمت ذرت و سویا نزدیک به ۶۰ درصد افزایش یافته که قیمت آن در بازار حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

سیدی ادامه داد: قیمت سویا در ۵۰ روز اخیر از ۱۶۰۰ به ۲۷۰۰ تومان و نرخ ذرت از ۸۵۰ به ۱۳۰۰ تومان رسیده است.

به گفته وی، این افزایش نرخ نهاده‌های دامی، سبب گرانی ۴۰ درصدی قیمت مرغ شده، اما سیاست‌های تنظیم بازار، مانع از افزایش قیمت مرغ متناسب با رشد نرخ نهاده‌های دامی شده است.

سیدی اضافه کرد: اکنون قیمت مرغ کمی بیش از ۶ هزار تومان است در حالی که مطابق با افزایش نرخ نهاده‌های دامی، قیمت تمام شده برای مصرف کننده باید بین ۹ تا ۹ هزار و ۵۰۰ تومان باشد.

وی گفت: در جلسه با مسئولان شرکت پشتیبانی امور دام، آن‌ها نیز به این مساله اذعان کردند که با توجه به گران شدن قیمت نهاده‌های دامی بویژه ذرت و سویا، قیمت مرغ زنده نیز افزایش یابد و براین اساس ما پیشنهاد هر کیلو ۶۵۰۰ تومان برای هر کیلو مرغ زنده را دادیم.

این تولیدکننده ادامه داد:، اما مسئولان شرکت پشتیبانی امور دام کشور قیمت ۶۲۰۰ تومان برای هر کیلو مرغ زنده را منطقی دانسته، اما توجیح کردند به دلیل پایین بودن قدرت خرید مردم، نمی‌توانند با آن موافقت کنند.

شرکت پشتیبانی امور دام کشور به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت جهادکشاورزی مسئولیت تامین و ذخیره سازی اقلام پروتئینی و عرضه آن‌ها برای جلوگیری از نوسان قیمتی در زمان اوج مصرف را برعهده دارد.

در حالی این تولیدکننده به پایین بودن نرخ مرغ زنده اشاره کرد که دیروز مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در گفتگو با ایرنا از خرید حمایتی و ذخیره سازی روزانه بیش از هزار تن مرغ گوشتی توسط این شرکت خبر داده و گفته بود که این کار برای جلوگیری از ضرر تولیدکنندگان اجرا می‌شود.

«حمید ورناصری» گفت، اکنون با افزایش تولید مرغ گوشتی در کشور مواجه ایم و این موضوع منجر به ضرر تولیدکنندگان شده است؛ بنابراین شرکت پشتیبانی امور دام برای جلوگیری از زیان تولیدکنندگان وارد عمل شده و هر کیلوگرم مرغ زنده را با قیمت ۷۶۰۰ تومان خریداری می‌کند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور همچنین گفته بود که تولیدکنندگان نگرانی از این موضوع نداشته باشند، زیرا روند خرید گوشت مرغ تا متعادل شدن قیمت بازار مرغ ادامه پیدا خواهد کرد.

** افزایش عرضه برای کاهش قیمت در بازار

سیدی، یکی دیگر از موارد مورد اعتراض مرغداران را توزیع مرغ ارزان در بازار و قیمت شکنی از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام کرد و گفت: این مساله سبب شده تا با وجود افزایش نرخ نهاده‌های دامی، قیمت مرغ در بازار مصرف با کاهش همراه شود.

به گفته وی، عرضه مرغ از سوی شرکت پشتیبانی به میادین بویژه میدان بهمن در تهران که تعیین کننده نرخ پایه مرغ در کشور است، سبب قیمت شکنی و کاهش نرخ مرغ، آن هم با وجود افزایش هزینه‌های مرغداران شده است.

** توزیع نهاده‌های دامی متناسب با نیاز مرغداران نیست

این تولیدکننده همچنین از دیگر مشکلات این صنف را توزیع نشدن ذرت و سویا از سوی شرکت پشتیبانی امور دام به مقدار مورد نیاز مرغداران اعلام کرد و مدعی شد: واردکنندگان نهاده‌های دامی، ذرت و سویا را با نرخ ارز ۳۷۰۰ تومانی وارد می‌کنند، اما آن را با قیمت ۶ هزار تومان به مرغداران می‌دهند.

به گفته سیدی، شرکت پشتیبانی امور دام که اقدام به توزیع نهاده‌های دامی می‌کند، نرخ خود را حداکثر ۲۵ درصد افزایش داده است؛ با این حال همین نهاده به مقدار مورد نیاز مرغداران توزیع نمی‌شود.

وی افزود: هر مرغداری به ۱۰۰ تن نهاده دامی نیاز دارد، اما به هر تولیدکننده حداکثر پنج تن می‌دهند؛ در حالی که اگر مرغ‌ها ۲۴ ساعت بیشتر گرسنه بمانند، تلف می‌شوند.

این تولیدکننده، یکی دیگر از مشکلات کنونی مرغداران را اعتصاب روز‌های اخیر کامیونداران اعلام کرد و گفت: این مساله سبب شده تا کامیونی برای حمل ذرت و سویا وجود نداشته باشد.

** نهاده‌های تولید شرکت پشتیبانی امور دام آماده تحویل است

در خصوص تامین ذرت و سویای مورد نیاز مرغداران که آن‌ها نسبت به کمبود آن معترضند، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور دیروز تاکید کرد که نهاده‌های مورد نیاز صنعت طیور کشور تامین است و اکنون هیچ کمبودی برای تامین ذرت و کنجاله سویا نداریم.

ورناصری اعلام کرد که ورود شرکت پشتیبانی امور دام در بحث نهاده‌ها منجر به مناسب شدن قیمت این محصولات در بازار شده به طوری که اکنون قیمت هر کیلوگرم ذرت در بندر امام (ره) ۱۲۵۰ تومان و کنجاله سویا بین ۲۲۵۰ تا ۲۳۰۰ تومان است.

به گفته وی، شرکت پشتیبانی امور دام هر کیلوگرم ذرت را با نرخ ۱۰۰۰ تومان و کنجاله سویا را ۱۸۵۰ تومان محاسبه و با اعمال هزینه ۱۰۰ تومانی بابت حمل هر کیلو، ذرت را با قیمت ۱۱۰۰ تومان و کنجاله سویا ۱۹۵۰ تومان در اختیار دامداران قرار می‌دهد که کمتر از بهای آن در بندر است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور همچنین گفت که اکنون قیمت هر کیلوگرم ذرت در بازار ۱۰۵۰ تومان و کنجاله سویا نزدیک به ۲۶۰۰ تومان است که با حضور دلالان با رقم‌های متفاوتی به فروش می‌رسد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مرغداران قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۹۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از شاسی بلند جدید چری با آخرین تکنولوژی‌های جهان

امیرمسعود عابدین: این خودرو در بازار چین با نام Sterra ET شناخته می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، اکسلانتیکس ET که به عنوان یک SUV سایز متوسط ‌تا بزرگ شناخته می‌شود، دارای ابعاد ۴۹۵۵/۱۹۷۵/۱۶۹۸ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۳۰۰۰ میلی‌متر است.
نمای جلویی که بر اساس پلتفرم برقی رده بالای چری ساخته شده، دارای جلوپنجره بسته و چراغ‌های خطی و دوتایی جلو است. در قسمت عقب نیز از طراحی چراغ‌های متصل استفاده شده است.

علاوه بر این، اکسلانتیکس ET به ۳۰ سنسور و دو تراشه Orin-X مجهز شده است تا قابلیت‌های پیشرفته کمک رانندگی را برای سناریوهای رانندگی شهری و بزرگراهی تحقق بخشد.

در داخل، صفحه نمایش مرکزی بزرگ ۱۵.۶ اینچی، حالت‌های مختلف از جمله حالت‌های کودک، حیوان خانگی و کارائوکه را یکپارچه می‌کند.
سایر امکانات شامل صندلی‌های جاذبه صفر، گرمکن و سردکن و ماساژور صندلی، سیستم صوتی Lion Melody Max با ۲۳ بلندگو، سانروف ۲.۳۸ اینچی و سیستم نظارت بر سلامتی است که می‌تواند ضربان قلب و فشار خون مسافران را اندازه‌گیری کند.

قدرت تولیدی از دو موتور الکتریکی جلو و عقب تامین می‌شود که حداکثر قدرت به ترتیب ۱۸۳ کیلووات و ۲۳۰ کیلووات است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن ۵.۴۶ ثانیه است. در طی آزمایش سرمای شدید در دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد در مغولستان، این خودرو از ۲۰٪ به ۸۰٪ در ۲۴ دقیقه شارژ شد. در شرایط عادی در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد (۷۷ درجه فارنهایت)، اکسلانتیکس می‌تواند ۴۰۰ کیلومتر برد را در ۱۰ دقیقه ایجاد کند.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

227322

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900025

دیگر خبرها

  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • شاسی بلند Exlantix با قیمت ۲۷ هزار دلاری وارد بازار می شود
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • رونمایی از شاسی بلند جدید چری با آخرین تکنولوژی‌های جهان
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی