Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز- شهردار شوش گفت: معاون میراث فرهنگی قبل از تخریب روگذر شوش از جایگزینی زیرگذر استقبال می‌کرد و آنچه در واکنش به نماینده مردم شوش گفته، صحیح نیست.

به گزارش قدس آنلاین،یوسف زمانی اصل  اظهار کرد: ادعای معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی مبنی بر اعلام مخالفت با ساخت زیرگذر در ورودی شهر شوش عاری از صحت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بیش از ۷ نشست  مسئولان سازمان میراث فرهنگی در رابطه با تایید طرح برداشت پل ورودی شهر شوش و احداث زیرگذر، افزود: جلسات متعددی در محل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با حضور معاون میراث فرهنگی سازمان میراث برگزار شده و آنها در همه جلسات هیچ گونه مخالفتی با انجام پروژه اعلام نکردند.

شهردار شوش با بیان اینکه شخصاً به همراه نماینده مردم شوش در مجلس در همه نشست‌های سازمان میراث فرهنگی کشور حضور داشته و این طرح در اختیار کارشناسان میراث فرهنگی قرار گرفته بود، گفت: طرح از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مورد استقبال قرار گرفت و پیشنهاد انجام ازمایشات ژئوفیزیک نیز از سوی وی داده شد.

وی افزود: طبق پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی پیش از برداشت پل آزمایش ژئو فیزیک صورت گیرد و همزمان با برداشت پل گمانه زنی در محل برداشت پل انجام شود.

زمانی اصل ضمن انتقاد از فاصله ۳۰۰ متری محل گمانه زنی میراث فرهنگی با  محل پروژه برداشت پل، بیان کرد: نظر کارشناسان میراث فرهنگی بر این بود که گمانه زنی و حفاری در محل پروژه انجام شود و در صورت مشاهده آثار پروژه متوقف و یا آثار منقول کشف شده به موزه منتقل شود.

وی گفت: معاون سازمان میراث فرهنگی در طول رایزنی جهت انجام پروژه زیرگذر با این سازمان به عنوان معارض پروژه، هیچ گونه مخالفتی اعلام نکرده بلکه از طرح پروژه و ساماندهی محوطه استقبال و اعلام موافقت کرده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، نماینده مردم شوش در مجلس در برنامه تلویزیونی «بی‌تعارف» گفت: طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی در گذشته با احداث زیرگذر شوش موافقت کرده بود اما محمدحسن طالبیان در واکنش به نماینده مردم شوش، به یکی از رسانه‌ها گفت: «خدا را شکر که من زنده‌ام، من کاملا تکذیب می‌کنم. این کاملا غیر واقعی است. آن هم برای کسی که پنج سال است با این داستان چالش دارد.»

منبع:فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شوش میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۳۰۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

جواد واحدی ۱۱ اردیبهشت در بازدید از مدرسه هدایت که تبدیل به موزه صنایع‌دستی شده است با اعلام این مطلب اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه پس از تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مرمت آن به یک بنای پویا تبدیل شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در این مکان نیز یک ایده جالبی بوده که هنر اصیل مردم این دیار در این بنای تاریخی به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی آذربایجان غربی می‌توان یکی از میادین ارومیه را به‌ نام صنایع‌دستی نام‌گذاری کرد و در طراحی میدان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استفاده کرد.

محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در این بازدید گزارشی از عملکرد معاونت صنایع‌دستی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته طبق اعلام گمرک میزان صادرات صنایع‌دستی استان ۱۷.۵ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۱ در تولید صنایع‌دستی چوبی رتبه سوم و در مجموع تولیدات صنایع‌دستی رتبه پنجم را کسب کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احداث پل جدید بندقیر در محور ملاثانی شوشتر
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • کلنگ‌زنی احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو در روز افتتاح هتل ۲ ستاره در ارومیه
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • احداث زیرگذر بزرگراه شهید چمران تا پایان سال ۱۴۰۳