Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@23:42:53 GMT

واحدهای تجاری غیرمجاز مردم را عذاب می دهد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۳۰۲۰۸

واحدهای تجاری غیرمجاز مردم را عذاب می دهد

شهردار اندیشه گفت: برخی شهروندان با باز کردن واحد تجاری در ملک ویلایی خود باعث بی نظمی در شهر شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  پایگاه خبری راه مبین ، بهروز کاویانی شهردار شهر اندیشه در مصاحبه با راه مبین، وجود واحدهای تجاری غیرمجاز را یکی از معضلات شهری و دغدغه مردم دانست و گفت: برخی شهروندان با باز کردن واحد تجاری در ملک ویلایی خود باعث بی نظمی در شهر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نحوه برخرود با این واحدهای غیرمجاز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دادستان محترم نیز در این رابطه رای های خوبی را صادر نموده است و تا کنون طبق کمیسیون ماده ۱۰۰ اجرای نیوجرسی را داشتیم ولی برخورد با این واحدها را به سمت تیغه و پلمپ کردن هدایت نموده ایم.

کاویانی ضمن اشاره به اینکه ۶۰۰ واحد تجاری غیر مجاز طی سنوات گذشته در سطح شهر ایجاد شده است، گفت: با توجه به مضوبه شورای اسلامی شهر اندیشه مبنی بر مقابله با این معضل و همچنین طی بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، اجازه ایجاد حتی یک واحد تجاری غیر مجاز را نخواهیم داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحران کم آبی در این شهر اشاره کرد و گفت: بحران کم آبی در این شهر مانع افزایش و توسعه سرانه فضای سبز شده و در حال حاضر تمامی برنامه های ما در راستای حفظ فضای سبز تدوین شده است.

شهردار اندیشه افزود: میزان سرانه فضای سبز در شهر اندیشه رقم قابل قبولی است در سال های ۹۰ تا ۹۲ نیز ۹ بوستان در اندیشه ایجاد شد که به دلیل بحران کم آبی نتوانسته ایم به سمت توسعه فضای سبز برویم و بنای کار ما صرفه جویی در مصرف آب از طریق کاشت گونه های کم آب است.

وی ضمن ابلاغ شکایت های شهروندان اندیشه به دلیل مزاحمت و آلودگی کشتارگاه، از فرماندار درخواست کرد با توجه به اینکه کشتارگاه در محدوده اختیارات شهرداری اندیشه نیست، نسبت به رفع این معضل اقدام عاجل نماید.

کاویانی در ادامه از مشکلات عدم صدور سند برای املاک در فاز ۶ اندیشه انتقاد کرد و گفت: تنها منطقه ای که در آینده ساخت و ساز در آن خواهیم داشت، املاک معروف به زمین های کمیته امداد می باشد و با توجه به گذشت نزدیک به ۲۰ سال، خریداران هنوز موفق به دریافت سند نشده اند، لذا شایسته است نشست مشترک بین شهرداری اندیشه، کمیته امداد و اداره ثبت اسناد برگزار و به این مشکل رسیدگی شود.

کاویانی با تقدیر از زحمات پرسنل نیروی انتظامی در برقراری امنیت، خبر از مصوبه تامین ۹ عدد کانکس در بوستان های شهر داد و گفت: این کانکس ها به زودی خریداری و تحویل نیروی انتظامی خواهد شده و امیدواریم شاهد افزایش امنیت و رضایت مندی شهروندان عزیز در این زمینه باشیم.

وی بیان کرد: مواردی همچون نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، پایانه تاکسیرانی اندیشه به آزادی، آمادگی خرید نردبان های مرتفع آتش نشانی، آرامستان و روشنایی معابر از دیگر مواردی است که شهرداری اندیشه در پی تامین اعتبارات لازم مربوط به آن ها می باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۳۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان؛ هفت نفر به شهادت رسیدند

در حمله افراد مسلح به نمازگزاران در مسجدی در شهرک اندیشه شهرستان گذره در هرات واقع در غرب افغانستان هفت نفر به شهادت رسیدند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری آمو تی، افراد مسلح ناشناس شامگاه دوشنبه به مسجد امام زمان (عج) در شهرک اندیشه شهرستان گذره در هرات حمله کردند.

در پی این حمله مسلحانه که هنگام نماز مغرب و عشا روی داده است، دست کم هفت تن از نمازگزاران از جمله امام جماعت این مسجد، ۲ زن و یک کودک به شهادت رسیده و تعدادی هم مجروح شده‌اند.

تاکنون جزئیات بیشتری در این باره منتشر نشده و حکومت سرپرست طالبان در افغانستان نیز بیانیه‌ای در این خصوص منتشر نکرده است.

همچنین هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است.

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • آن ها که در ایران می مانند و می خواهند آن را بسازند این مقاله را بخوانند / ۱۰۰۰ سال حکومت ایلیاتی و ۸۰۰ سال تعطیلی عقل و اندیشه و علم
  • دور برگشت لیگ یک گلبال کشور در بابلسر
  • رونالدو در اندیشه فروش وایادولید
  • حمله افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان؛ هفت نفر به شهادت رسیدند
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است