Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دولت نپال در فصل صعودها به اورست در منطقه هیمالیا در سال 2018 به درآمد قابل توجهی دست یافت.
به گزارش صدای ایران بیش از 400 نفر در فصل بهار 2018 موفق به صعود به اورست از سوی نپال شدند، امسال وزارت توریسم نپال برای 346 نفر از اعضای کوهنورد اکسپدیشن‌ها اجازه صعود صادر کرد ودر عین حال 457 شرپا به همراه کوه‌نوردان برای 38 تیم مشغول بکار بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درآمد دولت نپال در سال 2018 فقط از صدور مجوز صعود برای کوهنوردان به قله اورست 361 میلیون روپیه نپال است. (هر دلار آمریکا معادل 108 روپیه نپال است)
درآمد حاصل از 373 اجازه صعود به اورست در سال 2017 حدود 4 میلیون دلار بود که در سال 2018 اجازه صعود کمتری نسبت به سال قبل صادر شده است.
به نقل از فارس، مجوز صعود به اورست برای هر فرد 11 هزار دلار است که درآمد حاصله از آن برای کشور نیازمند به ارز نپال، منبع پولی ارزشمندی محسوب می‌شود.
در بهار 2018 چندین رکورد توسط کوه‌نوردان و تیم‌های مختلف برجای گذاشته شد. شاخص‌ترین آنها «کامی ریتا شرپا» با 22 صعود به اورست بود رکورد مردان را به خود اختصاص داد و «لاکپا شرپا» با 9 صعود به قله اورست رکورد بانوان برای صعود به اورست را به نام خود ثبت کرد.
تلفات انسانی فصل صعود سال 2018 همانند سال گذشته 6 نفر بود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: هیمالیا اورست نپال کوهنورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۳۲۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیکبخت کاندیدای خوش‌پوش‌ترین مربی ایران (عکس)

به گزارش ورزش‌سه, از هفته دهم لیگ سه فوتبال کشور که مرحله نهایی خود را پشت سر می‌گذارد، تیم‌های شادکام و خورشید طلایی چالوس ظهر امروز از ساعت ۱۳ در ورزشگاه تختی مشهد به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان شاگردان نیکبخت واحدی با نتیجه سه بر صفر حریف خود را شکست دادند. 

نکته قابل توجه مسابقه اینکه دو گل شادکام با تعویض‌های علیرضا نیکبخت واحدی سرمربی این تیم رقم خورد و ناصر ترابی و علی دهقان پس از ورود به زمین توانستند برتری تیمشان را به شکل قابل توجهی افزایش دهند. 

اما آنچه که تیم شادکام را طی ماه‌های اخیر بیشتر مورد توجه اهالی فوتبال قرار داده، حضور نیکبخت واحدی ستاره سابق تیم ملی و سرخابی‌های پایتخت به عنوان سرمربی این تیم است؛ واحدی که در دوران بازی به شدت به دلیل چهره، قامت بلند و تیپ خاصش مورد توجه اهالی فوتبال قرار داشت و حتی در یکی از مصاحبه‌ها خودش را به عنوان یکی از محبوب‌ترین چهره‌های جهان فوتبال معرفی کرد، حالا در دنیای مربیگری هم همان‌قدر خاص و منحصر به فرد است و لنز دوربین عکاسان را در زمین فوتبال به عنوان چهره ویژه مسابقه و بالاتر از بازیکنان به راحتی جلب خود می‌کند.

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد از معضل خودکشی رنج می‌برد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • آمار قابل توجه مورایس مقابل پرسپولیس
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)
  • عکس| نیکبخت خوش تیپ ترین مربی ایران
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • ترفند جالب ماشاریپوف برای هماهنگی بیشتر
  • نیکبخت کاندیدای خوش‌پوش‌ترین مربی ایران (عکس)