Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@16:39:26 GMT

فروش «بلوط»های میلیاردی؛ گونی ۲۵ هزار تومان

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۳۲۸۲۹

سعید سلیمانی از نابودی جنگل‌های بلوط "عثماندوند" در ۶۰ کیلومتری کرمانشاه ابراز نگرانی کرد و گفت: این درختان برای تبدیل شدن به زغال بلوط از بین می‌روند و مسئولین واکنشی در این خصوص نشان نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه قاچاق زغال به یک بحران برای کرمانشاه تبدیل شده، افزود: دیگر قاچاق زغال توسط وانت و در خفا انجام نمی‌شود، بلکه شاهد قاچاق کامیونی زغال بلوط بیخ گوش مسئولین هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال محیط زیست ادامه داد: در هر کامیون نزدیک به ۵۰ کیسه زغال جا می‌گیرد که هر کیسه زغال حاصل سوختن یک درخت بلوط است.

سلیمانی با بیان اینکه هر کیسه زغال برای مردم محلی که درخت‌های منطقه را می‌سوزانند و به زغال تبدیل می‌کنند فقط ۲۵ هزار تومان عایدی دارد، خاطرنشان کرد: این زغال‌ها در مناطق مختلف شهر کرمانشاه فروخته می‌شود.

وی تاکید کرد: در ماه نزدیک به ۵۰۰ درخت برای تبدیل شدن به زغال بلوط بریده می‌شود.

این فعال محیط زیست از ارزش اکولوژیک این گونه گیاهی یاد کرد و ادامه داد: بلوط گونه‌ای دیرزیست است که بر اساس آمار‌های جهانی هریک از درختانی که عمر بیش از ۵۰ سال دارند بیش از یک میلیارد تومان ارزش گذاری شده است.

سلیمانی با اشاره به نقش مهم بلوط برای منطقه زاگرس، یادآوری کرد: از دست رفتن گونه‌های گیاهی برای منطقه‌ای که بر روی کمربند بیابانی دنیا قرار گرفته یک بحران است.

وی گفت: بلوط‌ها هزارن سال است مانند یک قیف باران را گرفته و وارد خاک و منابع آب زیرزمینی می‌کنند، هوای بالای سر خود را در جنگل خنک می‌کنند و باعث بارانی شدن ابر‌ها می‌شوند، از فرسایش خاک جلوگیری می‌کنند و ما با قطع این درختان تمام این مزایا را از دست می‌دهیم.

ایسنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۳۲۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلیمانی می‌خواست گل صعود بزند

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا سلیمانی، مهاجم سابق سایپا که این بار در مقابل تیم پیشین خود قرار گرفته بود، در ترکیب اصلی تیم مهدی تارتار بازی کرد و تلاش زیادی هم برای گلزنی انجام داد.

سلیمانی که این فصل7  گل به ثمر رسانده و با شش گل برترین گلزن نیم فصل دوم لیگ برتر نیز محسوب می‌شود، در دقیقه 84 روی ارسال رضا جعفری با ضربه سر دروازه حریف را تهدید کرد اما موقعیت او تبدیل به گل نشد.

نکته جالب اینکه در این بازی ملوان صاحب یک ضربه پنالتی هم شد اما برخلاف بازیهای قبلی سلیمانی پشت توپ قرار نگرفت اما باوجود عدم گلزنی در این بازی، مهاجم محبوب مهدی تارتار، نمایش خوب و موثری را ارائه کرد.

او حالا خود را آماده شش بازی پایانی لیگ برتر می‌کند که شاید سبب شود تا او برای اولین بار با گل زده دو رقمی فصل را به پایان برساند.

دیگر خبرها

  • از طنین «فریاد قدس» تا شنیده شدن استخوان‌های خُرد شده رژیم صهیونیستی/ روسیاهی به زغال صهیونیستی ماند
  • گفتگوی وحید سلیمانی با استاد ناصر صالح بعد از برد تیم ملی فوتسال برابر قزاقستان
  • روش ویژه سرباز روس برای فرار از پهپاد قاتلی که به سراغش آمد | فیلم
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • سلیمانی می‌خواست گل صعود بزند
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی