Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل استاندارد کردستان از سقوط و فوت یک جوان سنندجی در شهربازی غیراستاندارد روباز پارک کودک سنندج ابراز بی‌اطلاعی کرد. ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، هر از چند گاهی شاهد انتشار اخباری با موضوع حادثه در شهربازی‌ها و مراکز تفریحی و آسیب‌دیدگی کودکان و یا جوانان در این مجموعه‌ها بر اثر نقص فنی، فرسودگی یا غیراستاندارد بودن وسایل تفریحی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق مصوبه سازمان ملی استاندارد، هر مرکز تفریحی سرپوشیده یا روباز برای تاسیس، باید مجوز فعالیت از موسسه استاندارد دریافت کند و تجهیزات قبل و حین نصب و راه‌اندازی طبق مقررات سازمان ملی استاندارد؛ نماینده شرکت‌های بازرسی تحت نظارت و تایید این سازمان مورد بازسی قرار بگیرد.

در سال‌های اخیر علی‌رغم پیشرفت‌های فنی و تقویت نظارت در شهرهای بزرگ اما در شهر سنندج به‌دلیل بی‌نظارتی مسئولان، همچنان شاهد حادثه‌آفرینی در شهربازی‌های سطح شهر هستیم که برای نمونه می‌توان به حادثه عصر یکشنبه (ششم خردادماه جاری) که منجر به فوت یکی از جوانان سنندجی به‌نام "سید محمد فتاحی، دانش‌آموز پایه نهم دبیرستان شهید باهنر" بر اثر سقوط از چرخ و فلک پارک کودک شد، اشاره کرد.

براساس روایت‌های شاهدان عینی، این حادثه بر اثر واژگونی یکی از دستگاه‌های موجود در شهربازی پارک کودک سنندج اتفاق افتاده است.

هر چند پس از این اتفاق، تلاش خبرنگار ما برای برقراری ارتباط با خانواده این جوان فوت شده به نتیجه نرسید اما آنچه که در ادامه می‌خوانید حاصل گفت‌وگوی خبرنگار تسنیم با مدیرکل استاندارد کردستان، شهردار سنندج و مدیر شرکت بازرسی مهندسی ایران شعبه کردستان است.

در جریان فوت جوان سنندجی در شهربازی روباز پارک کودک نیستم، از شما شنیده‌ام

مدیرکل استاندارد کردستان در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا شما در جریان فوت جوان سنندجی در شهربازی روباز پارک کودک هستید، یا خیر، آیا این چرخ و فلک استاندارد دارد، اظهار داشت: بنده در جریان نیستم، آیا فوت کرده است!

منصور لهونیان در سخنانی قابل تأمل با طرح سئوال از خبرنگار تسنیم در سنندج افزود: آیا چرخ و فلک در حال استفاده بوده است؟! بنده در جریان نیستم، از شما شنیده‌ام.

"شهربازی روباز پارک کودک" مروبوط به شهرداری سنندج نیست

شهردار سنندج نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با ابراز تأسف از فوت جوان سنندجی در شهربازی پارک کودک اظهار داشت: این چرخ و فلک مربوط به شهرداری سنندج نیست چراکه در سال 74 از سه هکتار زمین شهرداری، یک هکتار از این زمین را به تعاونی 531 ایثارگران می‌دهند تا بلکه نسبت به ایجاد شهربازی اقدام و برای 8 هزار خانوار درآمدزایی کسب کنند.

حشمت‌الله صیدی افزود: متأسفانه متولیان این شهربازی روباز در پارک کودک سنندج پس از فعالیت، موفق به ادامه کار نمی‌شوند و چون با تسهیلات این مکان را راه‌اندازی و اقساط را پرداخت نکرده بودند، بانک صادارت آن را مصادره و به مزایده می‌گذارد.

وی خاطر نشان کرد: شهربازی روباز پارک کودک سنندج در ابتدا مربوط به تعاونی 531 ایثارگران بوده که پس از ورشکستگی به مزایده گذاشته می‌شود و یک فرد شخصی برنده مزایده شده و همچنان در تحویل وی است.

شهردار سنندج گفت: شهرداری سنندج هیچ مسئولیتی در قبال شهربازی روباز پارک کودک سنندج ندارد.

شهربازی روباز پارک کودک سنندج غیراستاندارد است

بهمن انتظاری مدیر شرکت بازرسی مهندسی ایران شعبه کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، اظهار داشت: شهربازی روباز پارک کودک سنندج غیراستاندارد است و استاندارد لازم را ندارد.

انتهای پیام/ش

R7848/P1377/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۳۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حسین ردایی عصر چهارشنبه در بازدید از اداره کل استاندارد استان البرز، استاندارد را عامل بسیار مهمی در حفظ سلامت جامعه دانست و گفت: رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه در واقع امر به معروف بوده که موجب حفظ ایمنی و سلامت شهروندان می‌شود و اجتناب از فرآورده‌های غیر استاندارد، نهی از منکر است.

منتخب مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری ضمن قدردانی از اقدامات جهادی مدیرکل استاندارد البرز و همچنین تبریک موفقیت اخیر سازمان ملی استاندارد ایران در ارزیابی هم ترازی، خواستار اهتمام جامعه و مسؤولان استان البرز به رعایت الزامات استاندارد و تهیه و خریداری محصولات ایرانی شد.

محمد آئینی، مدیرکل استاندارد استان البرز نیز در این دیدار ضمن تبیین شرح فعالیت‌های سازمان ملی استاندارد ایران عنوان کرد: استاندارد سازی، اندازه شناسی، تأیید صلاحیت و ارزیابی انطباق چهار محوری هستند که سازمان ملی استاندارد در زمینه آنها فعالیت می‌کند.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های بی دریغ دولت سیزدهم و رئیس سازمان گفت: به فضل الهی در این مدت کوتاه جایگاه استانداردی جمهوری اسلامی از رده بیست و ششم دنیا به رده بیستم صعود کرده و اکنون ایران ریاست کمیسیون کشاورزی اسمیک را بر عهده گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان البرز ضمن تبریک ظفر غرورآفرین دفاع مسلم عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران، پیروزی مرکز ملی تأیید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران را در این ارزیابی بین المللی نیز به ملت بزرگ ایران و همه ذی نفعان تبریک گفت.

آئینی با بیان اینکه به لطف الهی این موفقیت پس از گذشت سه دهه با تلاش همه همکاران خدوم در مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: این فجر فنی نه تنها زمینه ساز جهش تولید خواهد شد بلکه در تقویت اقتصاد نیز نقش تعیین کننده‌ای دارد.

مدیرکل استاندارد استان البرز در پایان گزارشی از عملکرد اداره متبوع خود ارائه و خاطرنشان کرد: به عنوان مدعی العموم کیفیت حافظ تولید باکیفیت هستیم و به تلاش‌های شبانه روزی خود در این راه ادامه خواهیم داد.

کد خبر 6094707

دیگر خبرها

  • خدمت به مردم بالاترین جایگاه را در دین اسلام دارد
  • خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از تبعیض باشد
  • پارک آبی در اراک احداث می‌شود
  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود
  • ۶۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر سنندج افزوده می‌شود
  • رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است
  • پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل
  • ۱۲ وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل پلمب شد
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان