Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح الزام شهرداری به اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات عصر امروز دوشنبه 7 خرداد در صحن علنی شورا مصوب شد.

به گزارش ایلنا از اراک، عصر امروز طرح الزام شهرداری به اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، با پیشنهاد 7 عضو شورای شهر اراک: سعید نادری، فرزانه رحمتی، پیمان رشیدی، طوفان محمدی، مرتضی سورانه، کاوه فلک افلاکی، محمدحسین فدایی  در صحن علنی شورا مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید نادری، عضو شورای‌شهر اراک درباره این طرح در صحن رسمی شورای شهر اراک گفت: قانون دسترسی آزاد به اطلاعات مدت‌هاست در شورای‌شهر مصوب شده اما تا امروز در شهرداری یا اجرا نشده بود یا به صورت ناقص اجرایی شده است.

نادری افزود: انتظار داریم با تصویب این طرح همه اطلاعات مربوط به اقدامات شهرداری که شهروندان لازم است به‌طور شفاف در جریان آن قرار گیرند سالانه در قالب کتابچه یا به صورت همیشگی در سامانه‌های شهرداری اراک منتشر می‌شود تا گام مهمی در راستای مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت برداشته شود.

طبق این مصوبه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری در راستای ارائه گزارش و برنامه‌های عملیاتی در اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات موظف به انجام موارد ذیل است. 

ماده 1 ـ شهرداری ظرف مدت یک ماه گزارش اقدامات اجرایی گذشته تاکنون و برنامه عملیاتی زمان‌بندی شده آینده خود در این زمینه را به شورای اسلامی شهر  ارائه نماید. 

ماده 2 ـ شهـرداری  ظرف مدت شش ماه از تاریخ تصویب این دستـورالعمل نسبت به انجام مفـاد ماده 10  قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و انتشار کتاب اطلاعات و درج موارد ذیل در سامانه های شهرداری  اقدام نماید. 

1. بودجه سالانه 

2. آخرین گزارش تفریغ بودجه 

3. گزارش عملکرد سالانه 

4. اهداف، وظایف، سیاست ها و خط مشی ها و ساختار 

5. روش ها و مراحل اتمام خدماتی که مستقیماً به اعضای جامعه ارائه می دهد 

6. ساز و کارهای شکایت شهروندان از تصمیمات یا اقدامات شهرداری

7. انواع اطلاعاتی که در شهرداری نگهداری میشود مانند اطلاعات انواع قراردادها از قبیل مناقصات مزایدات ترک تشریفات تملکات سرمایه گذاریها توافقنامه ها مشارکتها و همچنین طرحهای جامع و تفصیلی همراه با جزئیات کامل و تغییر کاربریها و مصوبات کمیسیون ماده 5 و کمکهای نقدی و غیر نقدی به اشخاص حقیقی و حقوقی      

8. اختیارات و وظایف ماموران ارشد شهرداری و سازمانها و شرکتهای تابعه 

9. تمام ساز و کارها یا آیین نامه هایی که به وسیله آنها اشخاص حقیقی و حقوقی و سازمان های غیردولتی می توانند در اجرای اختیارات شهرداری  مشارکت داشته یا به نحو دیگری موثر واقع شوند. 

ماده 3 ـ شهرداری  گزارش اقدامات خود درخصوص گسترش شفافیت، مبارزه با فساد، انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات را تا پایان بهمن هر سال به شورای اسلامی شهر تقدیم و برای اطلاع عموم منتشر نماید.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 جامعه شورای شهر شهرداری صحن علنی قانون تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۳۳۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد هاشمی رفسنجانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخاب مجلس گفت: مجلس دو وظیفه مهم دارد یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است.

وی در گفتگو با ایرنا افزود: اکنون بسیاری از مشکلاتی که در کشور بخصوص در حوزه فساد به وجود می‌آید به دلیل عدم نظارت بر اجرای قانون است چراکه اگر نظارتی وجود داشت اینقدر فساد نبود. مشکلات کوچک و بزرگی که در حال حاضر در کشور وجود دارد اگر نیاز به قانون مناسب دارند، این قوانین باید تصویب شوند.

این فعال سیاسی نقش مجلس در اداره کشور را نقش بسیار بزرگ و بااهمیتی توصیف و خاطرنشان کرد: از این جهت اگر نمایندگان مجلس کسانی باشند که دانش و تعهد و نظارت بر اجرا داشته و کارآمد باشند و قوانین خوب تصویب کنند وضعیت کشور و مردم بهتر از این خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: بنابراین به لحاظ تحلیلی بسیار مهم است که مردم با توجه به شرایطی که دارند نمایندگانی را انتخاب کنند که آنها را به‌ خوبی می‌شناسند و مطمئن هستند که در جهت رسیدگی به حل مشکلات مردم حرکت می‌کنند، قوانین مناسب تصویب و بر آن قوانین نظارت می‌کنند.

دغدغه مجلس آینده حل مشکلات و چالش‌های کشور باشد

وی تصریح کرد: مشارکت و حضور پرشور مردم ‍پای صندوق‌های رای از این جهت مهم است که مجلسی روی کار بیاید که هم دغدغه و شرایط مردم را مدنظر قرار دهد و هم برای رفع گرفتارهای‌ مردم تلاش کند و از طرفی نظارت بر اجرای قوانین هم داشته باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903314

دیگر خبرها

  • روز عجیب شورای ششم؛ گریه چمران برای وحدت!
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • واکنش چمران به پول‌پاشی میلیاردی شهرداری برای مدیرانش: اطلاع ندارم!
  • واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به مدیران شهرداری
  • شورای رقابت علیه ۱۳ نهادعمومی غیردولتی اعلام جرم کرد
  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟