Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراغه - ایرنا - فرماندار هشترود با بیان اینکه بیکاری و توان اقتصادی پایین از عوامل طلاق در جامعه است گفت: با ایجاد اشتغال و تعیین دستمزدهای مکفی با توجه به هزینه های واقعی زندگی می توان آمار طلاق در جامعه را کاهش داد.

به گزارش ایرنا، امین امینیان روز دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی با اشاره به کاهش طلاق در این شهرستان اظهار کرد: در سال 96، تعداد طلاق های ثبت شده 97 مورد بود که در مقایسه با سال قبل از آن که 113 مورد بود 29.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد کاهش نشان می دهد.
وی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون نیز هفت مورد طلاق در شهرستان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 18 مورد بود کاهش چشمگیری داشته و در مقابل 100 مورد ازدواج به ثبت رسیده و نسبت ازدواج به طلاق در سالجاری حدودا 15 به یک است.
امینیان همچنین با بیان اینکه در هشترود 33 درصد طلاق ها بدون سرگرفتن زندگی مشترک روی داده گفت: 68 درصد طلاق ها نیز در پنج سال اول روی می دهد که از این میزان 14.44 درصد به یکسال هم نمی رسد و در واقع زوجین بجای مراسم ازدواج مراسم طلاق برگزار می کنند.
وی همچنین مهمترین علت حادث شدن این آسیب اجتماعی را عدم آموزش زوجین در قبل از ازدواج دانست و گفت: آموزش و مشاوره کارساز می تواند مانعی در مقابل طلاق باشد.
امینیان خواستار بهره گیری از توان و ظرفیت کارشناسان علمی و مذهبی با همکاری دهیاران ، شوراهای اسلامی ومردم در زمینه مهار آسیب های اجتماعی شد.
شهرستان هشترود با وسعت یک هزار و 990 کیلومتر مربع و حدود 57 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.
3077/7486

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آسيب ها طلاق هشترود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۳۴۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسین حسینی بعد از ظهر شنبه در نشست شهر مولد استان بوشهر با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرا شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهرها با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده که نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

وی شهرهای مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهرهای مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

حسینی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریاپایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانوارها دارد که در اجرایی‌شدن شهرهای مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، گفت: شهرهای مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوارها می‌شود.

در این آئین قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

کد خبر 6090286

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد