Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی‌زاده روز دوشنبه در کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌ های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی خوزستان، اظهار کرد: برخی سازمان‌ها از مجموعه راه و شهرسازی جدا و به اداره‌کل تبدیل شده‌اند و پس از آن متأسفانه همه وظایف به عهده راه و شهرسازی گذاشته شده و سازمان‌ هایی که از این مجموعه جدا شده‌اند به وظایف‌شان عمل نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دستگاه‌ هایی که در انجام وظایف‌شان کم‌کاری می‌کنند اخطار می‌دهیم که صبر دستگاه حاکمیتی استان خوزستان حد و اندازه‌ای دارد و سعی کنند حرمت‌ها نگه داشته شود.

حاجی‌زاده گفت: برخی مدیران از تواضع بیش از حد استاندار خوزستان سوء استفاده کرده و برخی از دستگاه‌ها کارهای اجرایی خود را رها کرده‌اند و توقع دارند استانداری مستقیما پاسخگوی مردم باشد؛ در حالی که وظیفه استانداری نظارت و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ های حاکمیتی است.

وی تصریح کرد: تعلل، قصور و بی‌انضباطی در مسائل بحران از سوی هیچ دستگاهی قابل قبول نیست.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به عدم توجه مسئولین به بحران‌ های متعدد خوزستان تصریح کرد: با وجود اینکه زیرساخت‌ های خوزستان به شدت دچار مشکل بود، هیچ‌گونه امکانات و تجهیزاتی وجود نداشت، بنابراین ابزار های مدیریت بحران با تشکیل کارگروه‌ های مربوطه فعال شد؛ اما هنوز موضوع برای برخی مدیران جا نیفتاده است و هنوز گرفتار حاشیه‌ها هستند.

حاجی‌زاده گفت: خوزستان یک استان دائم البحران است و هیچ زمانی بدون بحران دیده نمی‌شود و چه کاری مهم‌تر از ایجاد آرامش روانی در بحث‌ های زمین‌لرزه، خشکسالی، آتش‌سوزی و بحران‌ های دیگر است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: مسائل زیست‌ محیطی زیرساخت همه مسائل امنیتی و اجتماعی است و اگر مسائل زیست‌ محیطی کنترل و پیش‌بینی نشود این موارد مسائلی در حوزه امنیتی و اجتماعی ایجاد می‌کنند.

وی گفت: علی‌رغم اینکه در افکار عمومی تصور می‌شد که در استان خوزستان زلزله رخ نمی‌دهد، اما همه دیدیم یک زلزله در چند صد کیلومتری خوزستان اتفاق افتاد و پس از آن خوزستان تنها استانی است که تاکنون فعالیت گسل‌ها و زمین‌لغزه‌ های متعدد را حس می‌کند.

حاجی‌زاده بیان کرد: آثار مخربی که این زمین‌ لرزه‌ها بین مردم ایجاد می‌کند کمتر از زلزله‌ های ویران‌گر نیست.

وی با بیان اینکه وضعیت سکونت‌گاه‌ های هلال احمر باید تا دو یا سه روز آینده تعیین تکلیف شود، عنوان کرد: از سال گذشته مصوب شد چهار سکونت‌گاه اضطراری در اطراف اهواز برای سکونت هنگام وقوع بلایای طبیعی ایجاد شود. دیدیم که در زلزله 3.5 ریشتری اهواز در ساختمان ما چه مشکلاتی ایجاد شد که نشان از نظام مهندسی و شهرسازی و وضعیت ساختمان‌ها دارد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: راه و شهرسازی و بنیاد مسکن باید نسبت به ارزیابی مناطق مسکونی از نظرم مقاوم‌سازی اقدام کنند. عمده مشکلات ما هنگام زمین‌لرزه‌ها وضعیت مناطق روستایی است؛ زیرا طبق استاندارد احداث نشده‌اند. گرچه این مشکل در شهرهای کوچک و کلان‌شهرها نیز به علت عدم نظارت دستگاه‌ های متولی وجود دارد.

حاجی‌زاده گفت: یکی از معضلات ما این است که شهرداری‌ها پایان کارها را جدی نمی‌گیرند و نمی‌بینند که مسائل ایمنی و استاندارد رعایت شده است یا نه؟

وی گفت: جایگاه مدیریت بحران شهری کلان‌شهر اهواز در مقایسه با شهرهای کوچک و استان‌ های دیگر که شاید یک بیستم بحران‌ های خوزستان را دارند، قابل مقایسه نیست. در چنین وضعیتی  خوزستان برای رسیدگی به بحران‌ها چه وسیله‌ای دارد؟ ما هنگام فرو ریختن یک ساختمان از تجهیزات شرکت نفت و سایر اداره‌ها استفاده می‌کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: امروز کسی نمی‌تواند بگوید اهواز بحران ندارد و مردم زودتر از ما فهمیده‌اند که روزانه در بحران زندگی می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم راه‌اندازی سامانه پاسخگویی در خوزستان جهت مراجعه مردم هنگام بحران به این سامانه عنوان کرد: زمانی که نمی‌توانیم آگاهی‌بخشی عمومی را سرلوحه کارمان قرار دهیم، حداقل هنگام وقوع بحران یک سامانه باید پاسخگو باشد. همچنین انتظار است که صدا و سیما در بحث پیشگیری و قبل از وقوع بحران وارد کار شود.

حاجی‌زاده با اشاره به لزوم هر چه سریعتر انجام طرح ریز پهنه‌بندی و خطرپذیری خوزستان، بیان کرد: باید یک کمیته علمی در راستای  طرح ریز پهنه‌بندی و خطرپذیری خوزستان  با همکاری شرکت نفت، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و دستگاه‌ های متولی دیگر تشکیل شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه آموزش مقابله با زلزله باید در مناطق پرتجمع ارائه شود، گفت: امسال در خصوص زلزله سمینار ملی و بین‌المللی در خوزستان برگزار خواهد شد. همچنین طرح یاوران مدیریت بحران در مدارس اجرا می‌شود که مبنای اصلی این طرح آموزش در خصوص زلزله است. باید آموزش‌ها و جاهای پرتجمع داده شود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۳۴۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخگویی بر خط استاندار لرستان به مطالبات مردمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان با حضور در برنامه برخط (سامانه ارتباط تلفنی مردم با مسئولان) به سوالات و انتظارات مردم پاسخ داد.

فرهاد زیویار با حضور در سامانه سامد واقع در اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری لرستان،به مطالبات تلفنی مردم استان و در صنوف مختلف پاسخ داد.

تقاضای دریافت تسهیلات اشتغال،ودیعه مسکن و خرید کالا و تولید،تقاضای اشتغال برای فرزندان ایثارگر ومشکلات صنفی و کارمندان مهم ترین درخواستهای مردم در این برنامه بودند.

در این برنامه استاندار لرستان براساس راهکارهای قانونی دستور پیگیری های لازم را صادر کرد.

همچنین مدیر کل و معاون اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری لرستان نیز در این برنامه حضور داشتند و دستورات استاندار را برای پیگیری و ارجاع مستند کردند.

 

دیگر خبرها

  • نشست مدیریت بحران در استانداری هرمزگان/ بارش‌ها در هرمزگان شدید است
  • مردم بر لزوم پاسخگویی به تهدیدات اسرائیل اشتراک نظر داشتند
  • پاسخگویی بر خط استاندار لرستان به مطالبات مردمی
  • تبیین دستاورد حوزه‌های علمیه نیازمند تقویت اطلاع رسانی است
  • پاسخگویی مدیران خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه الکترونیکی سامد
  • تشکیل پرونده قضایی برای مالکانی که از مقاوم‌سازی ساختمان‌های بلند استنکاف کنند
  • پاسخگویی به بیش ۸۷ هزار تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱
  • راه‌اندازی پنج ایستگاه لرزه‌نگاری جدید در کرمانشاه
  • خسارت سیلابِ ۴۸ ساعت گذشته در خراسان جنوبی
  • لزوم اصلاح مسیر رودخانه‌ها