Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از باکو؛ ملی پوشان ایران در مسابقات بین‌المللی جهت‌یابی «جام حیدر علی‌اف» که با حضور ورزشکاران 17 کشور جهان برگزار شد، موفق به کسب دو نشان برنز شدند.
در این رقابت ها که در سه مدل سرعت، متوسط و بلند برگزار شد، پرویز خانجانی در مجموع امتیازهای بخش متوسط به مسافت 5500متر و بخش بلند به مسافت 12000متر به عنوان سومی و برنز دست یافت و خانم صفیه سادات موسویان هم در مجموع امتیازهای بخش متوسط به مسافت سه هزار و 800 متر و بخش بلند به مسافت 8000 متر نشان برنز را از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود تصوير


به این ترتیب ملی‌پوشان ایران با کسب دو نشان برنز و دو مقام چهارمی توانستند در بین 22 تیم شرکت کننده، عنوان پنجم را از آن خود کنند.
«محمود مفرد»سرمربی تیم ملی جهت یابی کشورمان هم سطح این مسابقات را با توجه به حضور تیم های قدر از قاره های مختلف در سطح بالا دانست و افزود با توجه به اینکه 8 نفر از تیم 15 نفره ما برای اولین بار به مسابقات بین المللی با این سطح اعزام شده اند به نظرم نتیجه مناسبی بدست آمده است؛ هر چند نیاز است با تمرین ها سطح ورزشکاران مان را ارتقاء دهیم.
در این مسابقات بیش از 150 ورزشکار از قاره‌های اروپا، آسیا و آفریقا و نیز تیم ملی 15 نفره ایران شامل هفت ورزشکار زن و هشت ورزشکار مرد به مدیریت قدرت‌الله عظیمیان، رئیس انجمن جهت‌یابی ایران به مدت سه روزبه رقابت پرداختند.
اولین روز این رقابت ها در رشته سرعت در پارک ملی شهر باکو و دومین و سومین روز این مسابقات در رشته های متوسط و بلند در منطقه جنگلی و گردشگری «نابران» جمهوری آذربایجان واقع در 168 کیلومتری شمال شرق باکو، در نزدیکی ساحل دریای خزر برگزار شد.
رشته ورزشی جهت یابی، پیدا کردن راه معین با بهره گیری از نقشه و قطب نما و دارای مقررات و اصولی است که آموزش آن پیش از این برای افراد نظامی بود، اما امروزه با بنیان گذاری فدراسیون بین المللی جهت یابی و گسترش آن به همه اشخاص، این ورزش به یک رشته پایه تبدیل شده است.
ورزش جهت یابی به خاطر توانایی های بالای ذهنی و بدنی که برای اشخاص به وجود می آورد، در خلال چند سال گذشته مورد توجه کشورهای مختلف قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: جهت يابي باکو نشان برنز اروپا آسيا ورزشکاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۳۴۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار تیم ایران در بوکس امید‌های آسیا با کسب ۳ نشان برنز

 

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه (هشتم اردیبهشت) در قزاقستان آغاز شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت.

امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت، پیکار‌های مرحله نیمه پایانی رده سنی امید برگزار شد و سه نماینده ایران به روی رینگ رفتند.   در وزن ۷۵ کیلوگرم، محمد محشری با جواهیر اوماتالیف از ازبکستان، در وزن ۸۶ کیلوگرم، سیدعلی سیدصدری با تمیرلان موکاتیف از قزاقستان و در وزن ۹۲+ کیلوگرم، رضا خلیل‌زاده با جهانگیر زوکروف از ازبکستان رقابت کرده و از رسیدن به برتری بازماندند تا به نشان برنز دست یابند.   با این اوصاف تیم ملی امید بوکس ایران که تحت هدایت علیرضا استکی و برای نخستین بار در مسابقات آسیایی این رده سنی شرکت کرده بود، با کسب سه مدال برنز به کار خود پایان داد. مسابقات آسیایی قزاقستان، سومین دوره پیکار‌های رده سنی امید بود.   پیش از این و در بخش جوانان، امیر اسماعیلی به فینال سنگین وزن رسیده است و دوشنبه برای کسب مدال طلا با شهزود پولوونوف از ازبکستان مصاف می‌دهد؛ امیررضا سلطانی و امیررضا ملک‌خطابی هم صاحب مدال برنز شدند.

دیگر خبرها

  • مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است
  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • نوجوان خوشابی در مسابقات آسیای ازبکستان تاریخ ساز شد
  • میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی به زنجان رسید
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • درخشش جانبازان و توان یابان قمی در مسابقات قهرمانی کشور
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۵ اردیبهشت
  • پایان کار تیم ایران در بوکس امید‌های آسیا با کسب ۳ نشان برنز
  • مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می‌شود
  • چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود