Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - یک مسئول اردنی عصر دوشنبه به خبرگزاری رویترز گفت: بحث و بررسی درباره آخرین تحولات در جنوب سوریه جریان دارد و امان، واشنگتن و مسکو بر ضرورت حفظ مناطق کاهش تنش در این منطقه به توافق رسیدند.

به گزارش ایرنا، این مسئول بلندپایه اردنی که البته به نامش اشاره ای نشده است، در این باره افزود: سه کشور بر ضرورت حفظ مناطق کاهش تنش به عنوان یک اقدام مهم برای تسریع روند دستیابی به یک راه حل سیاسی در سوریه توافق کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رویترز نوشت: روسیه، آمریکا و اردن طبق توافقی که سال 2017 با یکدیگر داشتند، یک منطقه کاهش تنش در جنوب غربی سوریه ایجاد کردند، این اقدام، درگیری ها و منازعات در این منطقه از سوریه تا حدود زیادی کاهش داده است.
با این که ارتش سوریه در هفته‌های گذشته تمامی مناطق باقی مانده تحت کنترل تروریست ها در نزدیکی دمشق را به کنترل خود درآوردند، اما دو منطقه بزرگ در شمال غرب و جنوب غرب این کشور همچنان در کنترل گروه های تروریستی قرار دارد.
پیشروی و پیروزی دمشق درحالی صورت می گیرد که رژیم صهیونیستی، این پیشروی در جنوب غربی سوریه را تهدیدی علیه خود می داند.
از سوی دیگر، واشنگتن نیز پیشروی ارتش را تهدیدی علیه مواضع و پایگاه های خود در جنوب سوریه به ویژه در گذرگاه مرزی «التنف» تعبیر می کند.
دیده‌بان موسوم به حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن قرار دارد، چهارشنبه گذشته مدعی شد: نیروهای ارتش سوریه، به سمت استان درعا در جنوب این کشور در حال حرکت هستند.
در همین حال تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد، یک هواپیما اطلاعیه هایی در مناطق جنوبی سوریه را منتشر کرده اند و از شبه‌نظامیان خواسته شده است، سلاح های خود را تحویل دهند.
شبس**9363*1488 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اردن و آمريكا و روسيه جنوب سوريه مناطق كاهش تنش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۳۴۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد

یوری پوپوف معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیما‌های اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند، اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه استفاده می‌کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر/ پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق