Web Analytics Made Easy - Statcounter

سریال هیأت‌مدیره باید با آرامش دیده شود تا حس نوستالوژی سریال‌های دهه هفتاد را مجدداً در ذهن مخاطب ایجاد کند؛ از این جهت اعتقاد داریم که باید این سریال ادامه پیدا کند تا به اهداف و دغدغه‌هایش دست یابد. ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست نقد و بررسی سریال تلویزیونی هیات مدیره عصر امروز دوشنبه با حضور مازیار میری کارگردان، مهران رسام تهیه کننده، علی خودسیانی نویسنده، کمند امیرسلیمانی، حدیث میرامینی و برخی از عوامل این سریال در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید تقی کمالی منتقد سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه سریال هیات مدیره از دیدگاه جامعه‌شناسی یک سریال پیشگام در مسائل اجتماعی است، تصریح کرد: در واقع پرداختن به مسائل مربوط به مدیریت شهری و جامعه شناسی شهری در عصری پسامدرن از اهمیت بسزایی برخوردار است و از حیث توجه به جزئیات مسائل اجتماعی، نیازمند یک مطالعه جامع و بهره‌برداری از یک گروه مطالعات جامعه شناسی است. این سریال به عنوان یک اثر هنری یک آرمانشهر را به تصویر می‌کشد؛ چون شهر ایده‌آل نیازمند شهروندان مسئول است. شهروندی که نسبت به آنچه در پیرامون خود رخ می‌دهد بی تفاوت نیست و در آن مشارکت فعال دارد.

این منتقد سینما اعتقاد دارد این سریال به سرگرمی و آموزش توأمان می‌پردازد، تأکید کرد: سریال هیأت مدیره از نظر طرح موضوع قابل ستایش و جسورانه است اما در مورد روش پرداخت و تحقق آن باید از زمان بیشتری برای ساخت و تولید بهره می‌برد؛ در عین حال از تکنیک‌های هنری و گروه مطالعات جامعه‌شناسی استفاده کرد.

امید رنجبر منتقد نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه چنین سریال های مناسبتی برای بینده هایی که مواجه با برخی پدیده های اجتماعی هستند مفید‌تر است اظهار داشت: هر شهری یک گفتمانی ایجاد می‌کند؛ سریال‌های بسیاری از تلویزیون در دهه 70 تولید و پخش شد مانند سریال همسران و سریال خانه سبز که به معضلات شهری مانند آپارتمان نشینی در اوایل این دهه می‌پرداخت. با تأسیس شبکه تهران این شبکه تصمیم گرفت که به این موضوع بپردازد. اما 70 تا 80 درصد قسمت‌ها آن کشمکش جدی لازم برای درگیر کردن مخاطب را ندارد و این باعث می‌شود بیننده وقت کمتری برای آن اختصاص بدهد.

مازیار میری کارگردان سریال هیأت مدیره با اشاره به زمان‌بندی نامناسب، اظهار کرد: به‌نظرمن یکی از بخش‌هایی که به هیأت مدیره ضربه زد، زمان پخش آن بود که هم صداوسیما تقصیر دارد و هم شبکه در برنامه‌ریزی درست عمل نکردهاست. چرا که  وقتی گفته می شود همه شبکه ها باید سریال مناسبتی داشته باشند و به یک گروه سازنده می‌گویند که در زمانی پیش‌بینی نشده باید سریال ساخته شود این عدم برنامه‌ریزی، خود تاثیرگذار است. سریال هیأت مدیره با سریال‌هایی مانند پایتخت و کلاه قرمزی در نوروز رقابت می‌کرد که قبلاً ده‌ها قسمت از آنها ساخته و شناخته شده بود. این سریال باید با آرامش دیده شود تا حس نوستالوژی سریال های دهه هفتاد را مجدد در ذهن مخاطب ایجاد کند. این گونه سریال‌ها باید ادامه‌دار باشند تا به اهداف خودشان دست یابند.

مهران رسام تهیه کننده این سریال نیز در بخشی از این نشست با بیان اینکه این سریال قرار نبود برای عید پخش شود و تبدیل کردن آن به سریال نوروز تمام برنامه‌ریزی ما را به هم زد، گفت: این به هم خوردن برنامه‌ریزی‌ها سبب شد هزینه‌های کار چندبرابر شود و کارها طبق برنامه پیش نرفت. صدا و سیما بودجه خود را از دولت می‌گیرد و واقعیت این است که این بودجه کفاف مخارج را نمی دهد. وقتی بودجه ها کامل نمی رسد همه برنامه ریزی ها را دچار مشکل می کند. متاسفانه همراهی خوبی از سوی دولت با صدا و سیما نمی‌شود و نمی‌دانم دلیل این عدم همراهی چیست و باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

کمند امیرسلیمانی از عدم پرداخت به موقع دستمزدها گلایه کرد و گفت: یکی از مهمترین دغدغه بازیگران عدم پرداخت به موقع دستمزدهاست. برخلاف بسیاری از مردم جمع کثیری از بازیگران درآمد بالا ندارند و کار دیگری غیر از بازیگری بلد نیستند. در بسیاری از مواقع همین دستمزدهای اندک نیز به موقع پرداخت نمی‌شود و معیشت بازیگران را دچار مشکل می‌کند.

حدیث میرامینی دیگر بازیگر مجموعه هیأت مدیره با بیان اینکه سریال هیات مدیره ساختار شکنانه بود، اذعان کرد: من معتقدم در کشور ما هرکاری که بخواهد ساختارشکنی کند در معرض مشکلات و تیغ نقد قرار می‌گیرد. گروه سازنده هیأت مدیره برای کاری متفاوت و نو تلاش کردند و اگر آن‌گونه که باید و شاید این سریال مورد استقبال قرار نگرفت به جهت این نگاه نو و متفاوت بود. زمان می‌برد تا مخاطب خود را جذب و شیفته این نوع نگاه کند و در فازهای بعدی این سریال، مخاطب بیشتری هیأت مدیره را خواهند دید.

انتهای پیام/

 

R1515/P1439/S4,34/CT7 واژه های کاربردی مرتبط نوروز 97 شبکه پنج سیما

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نوروز 97 شبکه پنج سیما نوروز 97 شبکه پنج سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۳۴۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضل ۱۳۰ میلیارد تومانی درویش در پرسپولیس/ اردیبهشت خطرناک!

به گزارش خبرنگار مهر، واگذاری بلوک سهام ۵۱ درصدی باشگاه پرسپولیس در حالی آخرین مرحله خود را پشت سر می‌گذارد که همچنان مشکلات مالی و قراردادی اعضای تیم پابرجاست.

رضا درویش مدیرعامل سرخپوشان پایتخت که بارها وعده پرداخت مطالبات بازیکنان را داده بود حالا با چالش اساسی در ادامه فعالیت خود روبروست. او پس از پشت سر گذاشتن حاشیه‌های فراوان در حالی قرار است همچنان به عنوان مدیرعامل فعالیت خود را ادامه دهد که هیأت مدیره این باشگاه پس از واگذاری به بخش خصوصی قرار است در کوتاه‌ترین زمان ممکن تغییر کند تا سرخ‌ها با کابینه‌ای جدید برای نقل و انتقالات تابستانی آماده شوند.

با این حال هیأت مدیره فعلی باشگاه، مجوز مذاکره با اوسمار ویه را برای تمدید قرارداد با پرسپولیس را داده است تا سرمربی برزیلی در صورت توافق مالی با این باشگاه روی کار بیاید.

درویش هم قصد دارد بر خلاف بازیکنانی که در پایان فصل قراردادشان به اتمام می‌رسد امضای تمدید ویه را با پرسپولیس را از این مرد برزیلی بگیرد تا هر اتفاقی در تابستان هم روی کار این مربی تأثیر نگذارد.

از سوی دیگر با ورود کنسرسیوم بانکی به باشگاه پرسپولیس قرار است تمام نفرات فعلی هیأت مدیره تغییر کرده و به احتمال فراوان هیأت مدیره‌ای هفت نفره تشکیل شود تا از تمام ظرفیت انسانی خود در این مجموعه استفاده کنند.

درویش برای حل و فصل مشکلات مالی فصل جاری تیمش منتظر ورود افراد اقتصادی است تا شاید آنها بتوانند راهکاری برای پرداخت حداقل ۱۳۰ میلیارد تومان در یک ماه آینده برای بیش از ۵۰ درصد باقیمانده قراردادهای لیگ بیست و سوم فراهم کنند.

حالا باید دید نقشه‌های مدیریتی درویش برای تمدید قرارداد با ویه‌را و دریافت پول از هیأت مدیره آینده، اتفاق خواهد افتاد یا این باشگاه با تغییرهای هیأت مدیره دچار چالش‌های بیشتری خواهد شد.

کد خبر 6084978

دیگر خبرها

  • روز خوش استقلال و پرسپولیس
  • گزارش تصویری | قاب‌های ماندگار
  • عدد ۶ برای پرسپولیس مقدس است/ از پتانسیل بانک ها استفاده می کنیم
  • آرسنال ۵-۰ چلسی: تحقیر آبی‌ها و صدرنشینی، بهتر از این نمی‌شد!
  • مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس
  • زلزله در اتاق مدیریت پرسپولیس/ درویش رفتنی شد؟
  • درویش برکنار خواهد شد؟؛ قبل از رفتن تمدید یک نفر قطعی است
  • معضل ۱۳۰ میلیارد تومانی درویش در پرسپولیس
  • با واگذاری پرسپولیس، درویش برکنار خواهد شد؟ | قبل از رفتن تمدید یک نفر قطعی است
  • معضل ۱۳۰ میلیارد تومانی درویش در پرسپولیس/ اردیبهشت خطرناک!