Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:07:03 GMT

قواعد و الزامات جهانی شدن را باید فرابگیریم

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۳۶۰۴۸

قواعد و الزامات جهانی شدن را باید فرابگیریم

قم - ایرنا - رئیس بنیاد بین المللی صلح گفت:درجریان جهانی شدن، اگر کشوری بتواند قواعد و الزامات جهانی شدن را بشناسد و همگام با آن حرکت کند در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پیشرفت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین محسن رهامی دوشنبه شب درسومین کنگره استانی حزب اراده ملت ایران در قم افزود: اگر کشوری در برابر جهانی شدن مقاومت کند و درک صحیحی از آن نداشته باشند، باید همه منابع و انرژی خود برای مقابله با موج های آن هزینه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه با گذشت زمان، سرنوشت انسان ها بیش از پیش به یکدیگر گره خورده است، اظهار داشت: امروزه در جریان تحولات اجتماعی در حوزه های گوناگون در غرب یا شرق جهان، هیچ کشوری در حاشیه امن قرار نداشته و به صورت تدریجی همه ملت ها و کشورها متأثر از تحولات جهانی می شوند.
رئیس بنیاد بین المللی صلح ،سرعت سیر انتقال اطلاعات و تأثیرگذاری تحولات را در دنیای کنونی را نزدیک به سرعت نور دانست و گفت: در جریان جهانی شدن، جهان نه فقط به صورت یک دهکده بلکه به صورت یک خانواده درآمده است که تحولات گوناگون به سرعت از سوی همگان فهم و درک می شود و از آن متأثر می شوند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: اگر کشوری در دهکده جهانی محصولات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خود را به گونه ای عرضه کند که مزیت نسبی نسبت به سایر محصولات دیگر کشورها داشته باشد، آن محصول جهانی می شود و این ظرفیت و فرصت بسیار ارزشمندی است که باید از آن بهره مند شویم.
عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه اگر به قواعد و الزامات جهانی شدن توجه نکنیم، فاصله ما با دنیا بیشتر و بیشتر می شود، تصریح کرد: امروز کشورهای پیشرفته به دنبال آن هستند که کالای فرهنگی خود را به گونه ای تولید کنند، که در تمامی جهان قابل عرضه باشد تا بتوانند از این طریق به فکر و اندیشه دیگران تسلط داشته باشند.
سومین کنگره استانی حزب اراده ملت ایران شعبه قم با حضور جمعی ازدبیران احزاب و فعالان سیاسی در خانه معلم این شهر برگزار شد.
8146/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بنياد بين المللي صلح جلسه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۳۶۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی پاکدامن در جایگاه سوم رنکینگ جهانی شمشیربازی ایستاد

به گزارش خبرگزاری مهر، فدراسیون بین المللی شمشیربازی بعد از اتمام رقابت های جایزه بزرگ سئول و بر اساس نتایج به دست آمده در این مسابقات، رده بندی جدید شمشیربازان جهان را منتشر کرد.

بر اساس رده بندی منتشر شده، علی پاکدامن صعودی تاریخی به رده سوم جهان داشته است. این جایگاه با یک پله ارتقا به دست آمده است. وی فروردین ماه بعد از کسب مدال برنز در جام جهانی مجارستان به رده چهارم صعود کرده بود.

در رده بندی جدید منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی، محمد رهبری و محمد فتوحی هم با ارتقای جایگاه مواجه شدند ضمن اینکه فرزاد باهر ارسباران جایگاه قبلی خود را حفظ کرده است.

جایگاه شمشیربازان ایران در رده بندی جدید فدراسیون جهانی به این شرح است:

* علی پاکدامن: رده ۳ (او پیش از این در جایگاه ۴ قرار داشت)
* محمد رهبری: رده ۲۷ (او پیش از این هم در جایگاه ۲۸ قرار داشت)
* محمد فتوحی: رده ٦۵ (او پیش از این در رده ۶۹ قرار داشت)
* فرز اد باهر ارسباران: رده ٨٨ (او پیش از این هم در این جایگاه قرار داشت)

کد خبر 6098512

دیگر خبرها

  • چالش‌های معماری و شهرسازی ایران
  • علی پاکدامن در جایگاه سوم رنکینگ جهانی شمشیربازی ایستاد
  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی 
  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی
  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • کارخانه‌ای به وسعت یک جهان
  • همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه سال جاری
  • آرژانتین در غم درگذشت اولین مربی قهرمان جهان