Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، با اقدام شجاعانه یک مرد خارجی، کودکی از سقوط از طبقه چهارم ساختمانی در پاریس نجات یافت. امانوئل مکرون ضمن تقدیر از عمل فداکارانه این مرد، قول داد که به‌زودی به او تابعیت فرانسوی اعطا خواهد شد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با مردی که برای نجات یک کودک جان خود را به خطر انداخته بود، در کاخ الیزه دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"ممودو گاساما" که تابعیت کشور مالی را دارد از دیوار و بالکان‌های یک ساختمان بالا رفت تا کودک ۴ ساله‌ای را که به نرده‌های بالکان طبقه چهارم آویزان بود، نجات دهد.

به گفته شاهدان عینی گاساما برای نجات کودک در حال سقوط لحظه‌ای درنگ نکرد و به سرعت وارد عمل شد.

مکرون ضمن اعطای تقدیرنامه "شجاعت" به گاساما، به او قول داد که به‌زودی تابعیت فرانسوی دریافت خواهد کرد. مکرون گفت که دستور اجرای کار را به ادارات مربوط داده است.

قرار است که گاساما در آینده به استخدام آتش‌نشانی پاریس درآید. گاساما در گفت‌وگو با تلویزیون "بی‌اف‌ام" گفت: «با دیدن صحنه تنها به فکر نجات کودک بودم.» او افزود: «خدا را شکر که سرانجام موفق به نجات پسربچه شدم.»

برخی از عابران از اقدام گاساما برای نجات کودک با تلفن‌های دستی خود فیلم‌هایی گرفته‌اند که برخی از آنها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. در این فیلم‌ها می‌توان دید که گاساما طبقه به طبقه و از یک بالکن به بالکن دیگر  بالا می‌رود تا کودک را نجات دهد.

بنا به گزارش برخی رسانه‌های فرانسوی ماجرای کودک و گاساما ساکنان پاریس را "شگفت‌زده" کرده و آنها را  "به‌وجد" آورده است، به همین دلیل در برخی رسانه‌ها از گاساما به عنوان "مرد عنکبوتی محله هیجدهم" یاد می‌شود.

پدر پسربچه از سوی پلیس دستگیر و هم‌اکنون در بازداشت موقت به سر می‌برد. به گفته مسئولان قضایی اتهام پدر بازداشت‌شده "نقض وظیفه حفاظت از کودک" است. مادر کودک در زمان حادثه در خانه نبوده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: الیزه بالکان پدر رسانه فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۳۶۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسم بی‌جان دو کودک غرق شده در شهرستان نیمروز

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، فرماندار نیمروز با بیان این خبر گفت: پس از اعلام مفقودی این دو کودک در روز یکشنبه تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیمروز و ادارات عشایر، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، آموزش و پرورش و اورژانس به عملیات جستجو و نجات پرداختند.
امینی راد افزود: در این عملیات از تمام امکانات مانند قایق، کواد کوپتر و تور استفاده و پایش تمام منطقه انجام شد.
فرماندار نیمروز بیان کرد: صبح امروز با توجه به آماده بودن شرایط آب و هوایی، با کمک پهباد‌های ارتش عملیات جستجو به انجام رسید.

دیگر خبرها

  • نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز
  • ماجرای کشف جسد یک زن ۵۹ ساله در تالش
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • کشف جسم بی‌جان دو کودک غرق شده در شهرستان نیمروز
  • شکارچی پسربچه‌ها اسرار جنایاتش را به گور برد
  • نجات دو کودک زرندی گرفتار در جوی آب
  • نجات جان بیمار ۷۰ ساله در چهارمحال و بختیاری
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • پسربچه ۵ساله خاله خود را به ضرب گلوله کشت