Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@00:21:41 GMT

آشنايي با خواص روغن شترمرغ

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۳۷۵۹۱

آشنايي با خواص روغن شترمرغ

خبرگزاري آريا -

روغن شترمرغ يکي از شگفت انگيز ترين روغن هاي جهان است
ايرانيان و رومي هاي باستان از روغن شتر مرغ به دو منظور زيبايي و دارويي در درمان زخم، سوختگي استفاده مي کردند.
ايرانيان و رومي هاي باستان از روغن شتر مرغ به دو منظور زيبايي و دارويي در درمان زخم، سوختگي استفاده مي کردند.
روغن شترمرغ از حدود 3000 هزار سال پيش توسط مصريان، روميان و آفريقايي ها مورد استفاده قرار مي گرفته و بيشتر کاربرد آرايشي داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوري که راز جذابيت و زيبايي کلئوپاترا ملکه مصر را در استفاده مداوم از روغن شترمرغ دانسته اند.
اين روغن از لايه هاي پوست شترمرغ گرفته مي شود و بيشتر جنبه آرايشي دارد و کاربرد آن بيشتر به صورت موضعي و بر روي پوست مي باشد اما به صورت خوراکي نيز مي توان از آن استفاده نمود.
مطالعات و تحقيقات بر روي روغن شتر مرغ اثبات کرده است که اين روغن جهت کاهش التهاب، درد، التيام بازسازي پوست بسيار مفيد است. روغن شتر مرغ به علت دارا بودن اسيدهاي چرب ضروري امگا 3 و 6 و 9 که مورد نياز بدن انسان است و بدن قادر به ساختن اين اسيد هاي چرب ضروري نيست و بايد روزانه از بيرون بدن تامين شود. اين اسيد هاي چرب براي تقسيم ،بهبود و رشد سلولي پوست لازم است.
روغن شترمرغ يکي از شگفت انگيز ترين روغن هاي جهان است که به علت ريز مولکول بودن تقريبا شبيه اسيدهاي چرب در پوست انسان است و نيز به جهت دماي ذوب پايين با سرعت فوق العاده اي بدون چربي دادن به پوست، جذب بدن مي شود و منافذ پوست را مسدود نمي کند. لازم به ذکر است روغن شتر مرغ غني از اکسيژن است و به همين علت است که در محل مورد استفاده و يا صدمه ديده باعث افزايش گردش جريان خون مي شود.
در حقيقت روغن شتر مرغ رازي از رازهاي آفرينش است چرا که تنها روغن ريزمولکولي است که هم در تسکين و مديريت درد و هم در امداد رساني و بازسازي پوست مورد استفاده قرار مي گيرد. اثر بخشي روغن شتر مرغ بستگي به عوامل متعدد از جمله سن، وزن و نياز بيمار دارد.
تاثير روغن شترمرغ بر شادابي پوست
روغن شترمرغ حاوي اسيد هاي چرب ضروري نظير امگا 3، 6، 9 و نيز برخي ويتامينها (نظير ويتامين A) و اسيد هاي آمينه است که در حفظ سلامت و طراوت پوست بدن انسان تاثير به سزايي دارد.
ترکيب اسيدهاي چرب موجود در روغن شترمرغ شباهت بسيار زيادي به اسيدهاي چرب موجود در پوست انسان دارد و حتي مولکول هاي آن کوچکترند و نقطه ذوب آن ها پائين است، لذا سرعت نفوذ آن به پوست انسان بسيار بالاست و بر خلاف ساير کرم هاي پوستي رايج، منافذ پوستي را مسدود نمي کند.
اين خصوصيات موجب شده تا از روغن شترمرغ براي توليد انواع محصولات آرايشي بهداشتي نظير لوسيون ها، شامپو ها، کرم ها و صابونها استفاده گردد. البته از روغن خالص شترمرغ نيز مي توان به صورت موضعي استفاده نمود.
روغن شترمرغ از زمان هاي بسيار قديم براي بهبود بيماري هاي پوستي مانند درماتيت، اگزما، پسوريازيس و … و نيز ساير مشکلات پوستي مانند لکه هاي قرمز روي پوست، خراشيدگي ها، خشکي پوست، سوختگي هاي سطحي، آفتاب سوختگي، ترک لب ها، موهاي خشک و … کاربرد داشته است.
همچنين مي توان خواص زير را نيز براي آن برشمرد:
• لايه بردار و جوان کننده پوست (نرم کننده،روشن کننده و ضدلک).
• بهبود شبکه فيبري پوست به دليل وجود اسيدهاي چرب غير اشباع.
• صاف کننده خطوط و چروکهاي پوست صورت و گردن.
• کمک به بهبود خشکي لب و کبودي و پف زير چشم و جاي جوش.
• قويترين برطرف کننده ترکهاي پاشنه پا و ترکهاي بعد از زايمان و ترکهاي چاقي لاغري.
• ترميم جاي زخم، سوختگي، بخيه و مشکلات گوشت اضافه.

روغن شترمرغ براي ترميم سوختگي هاي خفيف و شديد مفيد است
طريقه استفاده از روغن شترمرغ
مي دانيد که به طور معمول هيچ درماني براي بيماريهاي پوستي شناخته شده وجود ندارد اما اين بيماريها مي توانند با مصرف روغن بهتر مديريت شوند و با توجه به سه عامل سن، وزن و نياز بيمار اثر بخشي روغن جهت بازسازي پوست و نفوذ عمقي در بين لايه هاي پوست که هر کدام وظيفه اي خاص به شرح زير به عهده دارند حدود 75 روز زمان لازم است و بايد با در نظر گرفتن 3 عامل کليدي فوق هر کسي دوز مصرف خود را مشخص کند.
به افرادي که از خشکي بيش از حد پوست رنج مي برند و پس از استحمام دچار خارش پوست مي شوند توصيه مي گردد پس از هر بار استحمام صورت و دست هاي خود را با روغن شترمرغ به خوبي چرب کنند.
براي از بين بردن جوش هاي صورت به مدت 3-2 هفته روزي يک مرتبه پس از شست و شو با صابون هاي غير محرک، روغن شترمرغ به خوبي در حدود يک دقيقه روي پوست ماليده شود. لکه هاي پوستي زمان بيشتري براي بهبود نياز دارند.
براي ترک هاي پاشنه و کف پا روزي دو بار (به خصوص يک مرتبه قبل از خواب ) روغن شترمرغ به خوبي مالش داده شود. حد اکثر در طي سه روز اثرات آن مشهود خواهد بود.
استفاده از روغن شترمرغ بر روي خراشيدگي ها و زخم هاي پوستي و سوختگي ها روزي سه مرتبه در طي يک هفته تاثير بسيار مطلوبي در التيام داشته و اثر زخم بسيار کمتري به جا مي ماند.
اثرات دارويي روغن شترمرغ
علاوه بر فوايد بيان شده در حوزه زيبايي و سلامت، روغن شترمرغ خواص دارويي هم دارد:
• درمان زخم ها و کبودي ها، بريدگي ها و خراشيدگي هاي پوست
• ترميم سوختگي هاي خفيف و شديد
• درمان زخم بستر و نيش حشرات و خاصيت آنتي هموروئيدي
• برطرف کننده ناراحتي ها و التهابات پوستي ( تبخال، تاول، اگزما٬ پسوريازيس، قانقاريا)
• تسکين دردهاي مزمن و شديد مفاصل (کمردرد، آرتروز، زانودرد،رماتيسم و سياتيک)
• برطرف کننده دردهاي ناشي از کوفتگي و کشيدگي عضلات و ماهيچه ها (دررفتگي و رگ به رگ شدن)
فوايد روغن شترمرغ بر زيبايي !
زيبايي و بازسازي پوست: مي دانيد که به طور معمول هيچ درماني براي بيماريهاي پوستي شناخته شده از قبيل اگزما و پسوريازيس وجود ندارد اما اين بيماريها مي توانند با مصرف روغن شتر مرغ بهتر مديريت شوند و با توجه به سه عامل سن، وزن و نياز بيمار اثر بخشي روغن جهت بازسازي پوست و نفوذ عمقي در بين لايه هاي پوست که هر کدام وظيفه اي خاص به شرح زير به عهده دارند حدود 75 روز زمان لازم است و بايد با در نظر گرفتن 3 عامل کليدي فوق هر کسي دوز مصرف خود را مشخص کند.
_ به افرادي که از خشکي بيش از حد پوست رنج مي برند و پس از استحمام دچار خارش پوست مي شوند توصيه مي گردد پس از هر بار استحمام صورت و دست هاي خود را با روغن شترمرغ به خوبي چرب کنند.
_ براي از بين بردن جوش هاي صورت به مدت 3-2 هفته روزي يک مرتبه پس از شست و شو با صابون هاي غير محرک، روغن شترمرغ به خوبي در حدود يک دقيقه روي پوست ماليده شود. لکه هاي پوستي زمان بيشتري براي بهبود نياز دارند.
_ براي ترک هاي پاشنه و کف پا روزي دو بار (به خصوص يک مرتبه قبل از خواب ) روغن شترمرغ به خوبي مالش داده شود. حد اکثر در طي سه روز اثرات آن مشهود خواهد بود.
_ استفاده از روغن شترمرغ بر روي خراشيدگي ها و زخم هاي پوستي و سوختگي ها روزي سه مرتبه در طي يک هفته تاثير بسيار مطلوبي در التيام داشته و اثر زخم بسيار کمتري به جا مي ماند.
_ براي جلوگيري از اثرات زيانبار انواع محصولات آرايشي که عمدتاً از مواد مصنوعي و گهگاه حساسيت زا توليد شده اند توصيه مي گردد قبل از خواب و پس از شست و شوي صورت، روغن شترمرغ به خوبي روي صورت ماليده شود.
_ افرادي که از درد در ناحيه مچ دست رنج مي برند، نظير کارگراني که کارهاي تکراري با دست انجام مي دهند و يا کاربران کامپيوتر و تايپيست ها و بيماران مبتلا به روماتيسم و درد هاي کمر و زانو روزانه سه مرتبه روغن شترمرغ را هر بار به مدت سه دقيقه روي ناحيه درد به خوبي مالش دهند. اثرات تسکيني در طي سه تا هفت روز بسته به شدت درد ظاهر خواهد شد.
_ ورزشکاران و افرادي که دچار کوفتگي و کشيدگي عضلاني و يا کشيدگي و التهاب تاندون ها و ليگامنت ها شده اند براي تسکين درد روزي دو مرتبه بايد ناحيه را به خوبي و حداقل به مدت پنج دقيقه با روغن شترمرغ مالش دهند و اين کار را تا حدود يک هفته ادامه دهند. انجام اين کار در هنگام شب و قبل از خواب و بستن ناحيه مذکور با باند کشي نتايج بهتري در پي دارد.
نکته آخر: روغن شتر مرغ لايه بردار و جوان کننده پوست و صاف کننده خطوط چروکيده پوست است.
گردآوري: بخش آشپزي بيتوته

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۳۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) حضور شترمرغ گردن قرمز پس از ۱۰۰ سال در عربستان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) حضور شترمرغ گردن قرمز پس از ۱۰۰ سال در عربستان
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • ببینید | آشنایی با خواص شیربرنج
  • ببینید | آشنایی با خواص گل سرخ
  • خواص جکوزی برای پوست