Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@04:11:49 GMT

کتاب جدید مصطفی رحماندوست وارد بازار شد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۳۷۷۰۰

کتاب جدید مصطفی رحماندوست وارد بازار شد

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  کتاب «شاخه‌ها در باد ریشه‌ها در خاک» نوشته مصطفی رحماندوست راهی بازار شد. این کتاب با تصویرگری یگانه یعقوب‌نژاد و طراحی گرافیکی نرکس زیانی در نشر نیستان منتشر شده است.

مصطفی رحماندوست در این کتاب داستان دو نهالی را روایت می‌کند که تنها دوست یکدیگر بودند و با هم از آفتاب جان می‌گرفتند و با باران سیراب می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با هم بزرگ شدند و دیگر نهال نبودند. آن‌ها درختان کوچکی بودند که از زندگی در کنار هم لذت می‌بردند. تا این‌که آدم‌ها به سراغشان رفتند و با دیواری بین آن‌ها فاصله انداختند. داشتن دوستان خوب می‌تواند منجر به زندگی شادتر و اجتماعی‌تری بشود. به هر حال، بعضی اوقات حفظ دوستی‌ها به همین راحتی‌ها هم نیست. در این داستان دو درخت بعد از جدایی غمگین می‌شوند و رشدشان متوقف می‌شود. آن‌ها تصمیمی می‌گیرند که ...

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «روزگار درخت‌ها سخت شده بود، اما هر‌چه بود باز هم سرپا بودند و با هم بودند. با هم شاخه‌ها و برگ‌هایشان را به دو نسیم می‌سپردند. با هم از گرمای آفتاب لذت می‌بردند.

روز‌ها شب شدند. شب‌ها جای خود را به روشنی روز دادند. جای خط‌های سفید گچی جوی کندند. جای جوی‌ها دیوار ساخته شد. دیوار‌ها از هر کجای زمین سر در آوردند. سقف‌ها را زدند. خانه‌ها ساخته شد. گرد و خاک و دود، چهره درخت‌ها را تیره کرده بود دلشان به این خوش بود که با هم هستند. با هم غم می‌خوردند. غم هم را می‌خوردند. دلشان به این خوش بود که کارگر‌ها زیر سایۀ آن‌ها خستگی را از تنشان در می‌کنند. درخت‌ها سختی را با هم تحمل می‌کردند. با هم آرزو می‌کردند که کار بنا‌ها و کارگر‌ها تمام شود وسایلشان را جمع کنند و بروند. وقتی رنجی را دو نفر با هم تقسیم کنند، تحمل آن آسان‌تر است. وقتی امیدی را دو نفر به هم بدهند. امیدواری شادی‌بخش‌تر است. خلاصه یک روز کار‌های خانه‌سازی تمام شد، اما آن روز دیگر درخت‌ها با هم نبودند. آخرین دیواری که کشیده شد، دیواری بود که از وسط دو درخت می‌گذشت، این دیوار دو خانه را از هم جدا می‌کرد. دیوار سرد بود. محکم و سخت بود. دیوار، درخت‌ها را از هم جدا کرد. درخت‌ها ار هم جدا شدند. دیگر با هم نبودند. باد که می‌وزید، نمی‌توانستند با هم شاخه‌ها و برگ‌هایشان را به باد بسپارد. خورشید که در می‌آمد، به شاخه‌ها و برگ‌های دو درخت با هم نمی‌تابید. صبح‌ها روی یکی از آن‌ها، و بعدازظهر روی دیگر می‌تابید. توی هر کدام از خانه‌ها، خانواده‌ای ساکن شد. شادی در خانه جوشید. یکی از خانواد‌ها دور درخت خانه‌اش، باغچه کوچکی ساخت. گل و گیاه در باغچه کاشت. همسایۀ او در کنار درخت خانه‌اش حوض کوچک، فواره قشنگی داشت چند‌تا ماهی قرمز در آن شنا می‌کردند. هر کدام از خانواده‌ها به درخت خانه‌شان آب می‌دادند و رسیدگی می‌کردند؛ اما درخت‌ها غمگین بودند. درخت‌ها بزرگ نمی‌شدند، زیرا با هم نبودند، روزگارشان با اندوه می‌گذشت.»

انتهای پیام/

«شاخه‌ها در باد ریشه‌ها در خاک» منتشر شد

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتاب بازار نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۳۷۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه در کودکان بازمانده از تحصیل انگیزه ایجاد کنیم؟

ایسنا/گلستان مددکار اجتماعی آموزش و پرورش گرگان، بی‌انگیزگی را مهمترین دلیل بازماندگی دانش‌آموزان از تحصیل دانست و در خصوص راهکار بازگشت دانش‌آموزان به مدارس توضیحاتی ارائه کرد.

زهرا نصیری در خصوص علت ترک تحصیل دانش‌آموزان به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: دانش‌آموزانی که ترک تحصیل می‌کنند معمولاً هدف خود را از درس خواندن نمی‌دانند  و احساسشان این است که با درس خواندن نمی‌توانند به منبع درآمدی که باید در آینده داشته باشند، دست پیدا کنند.

وی با اشاره به دلایلی که دانش‌آموزان از تحصیل مانده بیان می‌کنند، گفت: این دانش‌آموزان می‌گویند ما باید دوازده سال درس بخوانیم و نهایتاً وارد بازار کسب و کار شویم پس همین حالا درس را رها کرده و وارد بازار می‌شویم.

روانشناس مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی همراز آموزش و پرورش شهرستان گرگان، فقر اقتصادی را یکی از دلایل بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل برشمرد و افزود: برخی خانواده از سطح مالی بسیار پایینی برخوردار بوده و حتی برای تهیه لباس و لوازم التحریر فرزند خود با مشکل مواجه هستند که باید با حمایت مالی از این خانواده‌ها مانع از ترک تحصیل فرزندان آن‌ها شویم.

بازماندگی از تحصیل دانش آموزان میوه تلخ فقر مالی و فرهنگی خانواده‌ها

نصیری با بیان اینک فقر اقتصادی فقر فرهنگی را نیز به دنبال خود می‌آورد، گفت: متأسفانه برخی خانواده‌ها که با مشکل مالی روبرو هستند، به ادامه تحصیل فرزندان خود اهمیت نداده و ترجیح می‌دهند فرزندانشان با کار کردن درآمدی برای خود داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه بازگرداندن دانش‌آموزان از تحصیل جامانده و پیشگیری از این اتفاق ناخوشایند نیازمند تصمیمات کلان در سطح کشور است، گفت: معلمان مدارس باید با جذاب کردن فضای تحصیل در دانش‌آموزان ایجاد انگیزه کرده و مانع از ترک تحصیل آن‌ها شوند.

روانشناس مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی همراز آموزش و پرورش شهرستان گرگان با بیان اینکه به لحاظ قانونی دانش‌آموزان باید حداقل تا پایه نهم تحصیل کرده و کسی مانع از ادامه تحصیل آن‌ها نشود، گفت: در مورد کودکان از تحصیل مانده تا قبل از پایه نهم از می‌توان از طریق قانون و بهزیستی وارد عمل شویم اما این راهکار مؤثری نبوده و باید این مسأله ریشه‌یابی شود.

افزایش آسیب‌های اجتماعی با ترک تحصیل زودهنگام دانش‌آموزان

نصیری افزایش آسیب‌های اجتماعی را یکی از پیامدهای ترک تحصیل دانش‌آموزان برشمرد و افزود: دانش‌آموزانی که مدرسه ‌می‌روند حتی اگر اهل درس خواندن هم نباشند ساعاتی را در محیط امن و سالم می‌گذرانند اما دانش‌آموزان از تحصیل بازمانده از کنترل خانواده‌های خود خارج شده  و درگیر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نظیر دوستان ناباب و مواد مخدر می‌شوند.

وی با تأکید اینکه ترک تحصیل دانش‌آموزان کاهش سطح علمی کشور و افزایش آسیب‌های اجتماعی را در دراز مدت به همراه خواهد داشت، گفت: آموزش و پرورش باید همه ساله آمار دانش‌آموزان را از ثبت احوال گرفته و به این ترتیب دانش‌آموزان از تحصیل مانده را شناسایی و سپس از طریق بهزیستی برای بازگرداندن آن‌ها وارد عمل شود و در شرایطی که نیازمند فعاالیت قانونی باشد قوه قضائیه و دادگستری نیز وارد عمل می‌شود.

آموزش‌های مهارتی را از دوران ابتدایی آغاز کنیم

روانشناس مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی همراز گرگان با بیان اینکه بسیاری از دروسی که در حال حاضر در مدارس تدریس می‌شود متناسب با نیاز بازار کار نیست، گفت: باید فعالیت‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای را محدود به پایه دهم به بعد نکرده و آموزش‌های مهارتی را از همان دوران ابتدایی برای دانش‌آموزان داشته باشیم زیرا بسیاری از ترک تحصیل‌های ما در همان دوران ابتدایی اتفاق می‌افتد.

کارشناس مددکار اجتماعی با اشاره به اینکه اگر فعالیت‌های مهارتی را از همان دوران ابتدایی در مدارس آغاز کنیم دانش‌آموزان در کنار تحصیل، بازی با همسالان و کسب مدرک تحصیلی حرفه لازم برای ورود به بازار را نیز می‌آموزند، گفت: اگر دانش‌آموزان ما پس از کسب مهارت در سنین بالاتر وارد بازار شوند کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی شده و برای پیدا کردن شغل مورد نظر خود نیز موفق‌تر خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عکس‌هایی از زندگی پس از جنگ در سوریه روی دیوار رفت
  • رفع انحصار تأمین داروی فاکتور ۸
  • هیجان کاذب باعث نوسان های شدید قیمتی در بازارهای مالی می شود
  • ترجمه «خدا و امور مجرد» روانه بازار نشر شد
  • ظرفیت انتقال و تصفیه ۱۸۰۰ لیتر آب بر ثانیه در تصفیه‌خانه شیخی‌جان
  • اوج‌گیری قیمت در بازار؛ سکه وارد کانال ۴۵ میلیون تومان شد
  • اوج گیری قیمت در بازار؛ سکه وارد کانال ۴۵ میلیون تومان شد
  • «ارض موعود» به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • چگونه در کودکان بازمانده از تحصیل انگیزه ایجاد کنیم؟
  • استفاده‌ حداکثری از آب‌های سطحی همدان تا آغاز فصل زارعی+فیلم