Web Analytics Made Easy - Statcounter

امسال به واسطه بارندگی های فرودین ماه و اردیبهشت ماه سال جاری حجم زیادی علوفه در مراتع و اطراف زمین های کشاورزی رویش پیداه کرده است که همین امر نیز باعث آتش سوزی ها خواهد که اولین جرقه آتش سوزی ها از جایگاه دفن زباله شهرداری لنده آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرلنده، با آغاز بارندگی های فرودین ماه و اردیبهشت سال جاری و رویش بیش از حد علوفه در مراتع و جنگل ها و ورود به ماه های گرم سال در گرمسیری ترین شهرستان کهگیلویه وبویراحمد کم کم باید مسئولان خود را برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی آماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراین بین نیز همه ساله جایگاه دفن زباله شهرداری لنده آغاز گر این آتش سوزی ها است که امسال نیز اولین آتش سوزی مراتع نیز از طریق آتش زن زباله ها به مراتع اطراف سرایت کرده و همین امر نیز باعث آتش سوزی شده است.

ذبیح الله محمدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده در جمع خبرنگاران گفت: باز هم همچون سالهای گذشته زباله های شهرداری لنده باعث آتش سوزی طرح بادام کاری در منطقه گچ لنده شده است.

وی افزود: این آتش سوزی در تاریخ ۹۷/۳/۶ از ساعت۱۳:۳۰ دقیقه آغاز که با حضور نیروهای اداری منابع طبیعی و رئیس کلانتری مرکزی لنده و رئیس یگان امداد نیروی انتظامی به همراه چند نفر از سربازان در ساعت۱۵:۳۰ دقیقه کنترل شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده تصریح کرد: همه ساله به دلیل آتش زدن زباله ها علاوه بر تولید دود و آلودگی هوا این معظل تاریخی باعث آتش گرفتن مزارع اطراف این جایگاه و طرح بادام کاری در منطقه گچ لنده شده است.

وی تصریح کرد: اقدام خوب شهرداری در حصارکشی جایگاه زباله اقدامی پسندیده است ولی تمام محیط اطراف حصار بلوکی کشیده نشده است و آتش نیز از همان قسمتی که فاقد حصار بود به طرح بادم کاری نفوذ پیدا کرده است.

ادامه تصاویر را در زیر مشاهده نمایید:

 

             

انتهای پیام

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۳۷۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است

ایسنا/گیلان شهردار پره سر با بیان اینکه اخیرا با یک شرکت فناور برای تبدیل زباله‌های تر به کود آلی قرارداد منعقد کردیم، گفت: از اداره منابع طبیعی شهرستان درخواست تخصیص زمین در حریم شهر کردیم که با توجه به جنگلی بودن اراضی منطقه، این مهم تاکنون محقق نشده است.

پژمان اکبری امروز، ۵ اردیبهشت ماه در گفت وگو با ایسنا، استان گیلان را دارای عرصه‌های ارزشمند منابع طبیعی و زمین های حاصلخیز کشاورزی دانست و اظهار کرد: شهرداری‌های استان گیلان با ابرچالش زباله و پسماند خانگی مواجه هستند.

وی با اشاره به سرانه تولید زباله در گیلان بین ۸۰۰ تا ۱۱۰۰ گرم در روز، افزود: طبق این سرانه هر روز در پره سر حدود هفت تا هشت تن زباله تولید می شود؛ این در حالی است که با ورود گردشگران به این منطقه در ایام تعطیلات شاهد افزایش تولید زباله تا ۴۰ تن هستیم؛ البته این معضل در همه شهرداری های گیلان وجود دارد، زیرا استان گیلان گردشگرپذیر است.

شهردار پره سر با اشاره به اهمیت تفکیک زباله از مبدا، تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا اقدام به توزیع تراکت و بروشورهای اطلاع رسانی و برگزاری دوره های آموزشی کردیم؛ همچنین کارشناسان حوزه بهداشت و محیط زیست به درب منازل مراجعه می کنند و آموزش های لازم درباره تفکیک صحیح زباله را به شهروندان ارائه می دهند.

اکبری با بیان اینکه بخشی از شهروندان با شهرداری همکاری می کنند و تفکیک زباله از مبدا را انجام می دهند، گفت: یک خودرو برای جمع آوری زباله های خشک تفکیک شده قابل بازیافت تعبیه شده که در روزهای خاصی از هفته به درب منازل مراجعه می کند و زباله های تفکیک شده را تحویل می‌گیرد.

وی با اشاره به تفکیک زباله توسط برخی از مردم و تحویل زباله های خشک به زباله گردها یا مراکز بازیافت، تاکید کرد: شهرداری مشکلی با این موضوع ندارد و هدف ما تفکیک زباله و کاهش حجم تولید زباله است.

شهردار پره سر با بیان اینکه برخی از شهروندان توجهی به تفکیک زباله ندارند، عنوان کرد: این پسماندها به صورت مخلوطی از زباله های تر و خشک و ریجکتی به جایگاه دفن می‌رود.

اکبری یکی دیگر از چالش های تفکیک زباله در شهر پره سر را مربوط به مسافران دانست و اضافه کرد: مسافران اصولا زباله ها را تفکیک نمی کنند؛ این در حالی است که با توجه به نوع مصرف مواد غذایی، از بسته های پت و شیشه های نوشابه و ظروف یکبار مصرف استفاده می کنند و عدم تفکیک این پسماندها، شهرداری را دچار مشکل کرده است.

وی آموزش را تنها راهکار مدیریت پسماند دانست و خاطرنشان کرد: زباله های شهر پره سر به دفنگاه هفت دغنان برده می شود و سه دستگاه ماشین مکانیزه حمل زباله داریم؛ یک دستگاه جدید نیز خریداری شده و به زودی مورد استفاده قرار می گیرد.

شهردار پره سر با بیان اینکه اخیرا با یک شرکت فناور برای تبدیل زباله های تر به کود آلی قرارداد منعقد کردیم، گفت: طبق بررسی ها بین ۵۰ تا ۶۰ درصد زباله های تولیدی شهر پره سر، زباله تر است، یعنی قابلیت تبدیل به کود آلی را دارد؛ شرکت مذکور با جمع آوری زباله های تر از درب منازل و حمل آن به یک جایگاه ویژه، تولید کود را آغاز می کند.

وی یکی از مشکلات این طرح را عدم تخصیص جایگاه مناسب جهت تولید کود آلی دانست و اضافه کرد: از اداره منابع طبیعی شهرستان رضوانشهر درخواست تخصیص زمین به مساحت حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ مترمربع را در حریم شهر کردیم که با توجه به جنگلی بودن اراضی منطقه، این مهم تاکنون محقق نشده است.

اکبری ضمن قدردانی از پیگیری فرماندار و همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان با شهرداری پره سر، یادآور شد: جمع آوری زباله های تر و تبدیل آن به کود آلی در کنار تفکیک زباله از مبدا می تواند تا ۷۰ درصد از حجم تولید زباله این شهر بکاهد، یعنی زباله هشت تنی به حدود سه تن در روز کاهش می یابد که عمده آن ریجکتی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است
  • سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر
  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است
  • آتش سوزی مرگبار در انگلیس
  • انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران
  • آتش سوزی گسترده در منطقه دفن زباله
  • آتش‌سوزی در یک کارگاه آهنگری در پامنار تهران
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • پسماند و مشکلات فراوان در کردستان
  • انفجار گاز در روستای آساوله سنندج + فیلم