Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست علمی «بررسی منش رفتاری اهل بیت (ع) با تکیه بر میراث رضوی شامگاه دوشنبه در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این نشست تخصصی حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی غلامعلی، عضو هیأت مدیره انجمن حدیث حوزه و عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث با بیان این که منش رفتاری یا همان سبک زندگی در جامعه ما بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در اوایل دهه ۹۰ به صورت گسترده مورد توجه قرار گرفت، اظهار کرد: سبک زندگی کار جدیدی در سطح جامعه جهانی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از کشورهای جهان در غرب و شرق عالم سبک زندگی ویژه خود را دارند ولی با کمال تأسف باید گفت که ما به خاطر واردات فرهنگ‌های مختلف نه شرقی، نه غربی و نه اسلامی حرکت می‌کنیم. مقام معظم رهبری نیز به درستی این آسیب‌ها را شناسایی و گوشزد کرده‌اند.

وی یادآور شد: سبک زندگی اهل بیت (ع) بیشتر حالت بازاری دارد. بحث‌هایی که در این رابطه شده مربوط به سبک زندگی نمی‌شود. اگر کسی بخواهد روی روایات اهل بیت (ع) که مربوط به شناخت سبک زندگی این بزرگواران است، کار کند، باید عرض کنم که مع‌الوصف روایات زیادی در این مورد که بتوانیم از طریق آنها سبک زندگی اهل بیت (ع) را به دست آوریم، وجود ندارد. البته در رابطه با زندگی چهارده معصوم روایات روایی بسیار خوبی از ائمه (ع) به خصوص پیامبر (ص)، حضرت علی (ع)، امام صادق (ع) و امام رضا (ع) داریم.

این عضو هیات علمی دانشگاه قرآن و حدیث در ادامه با اشاره به سبک زندگی امام رضا (ع) و گزارش‌هایی که مربوط به دوران ولایت عهدی امام رضا (ع) است، گفت: سبک زندگی امام رضا (ع) را می‌توانیم در هشت بخش مورد بررسی قرار بدهیم که دو بخش از زندگی امام رضا (ع) شامل امام رضا (ع) و خانواده و امام رضا (ع) و عموم مردم است. شیوه زندگی امام رضا (ع) از آغاز تا پایان بر پایه توحیدمحوری و سنت‌مداری استوار بوده است.

غلامعلی یادآور شد: در بحث خانواده برای امام رضا (ع) دو اصل بسیار مورد اهمیت بود. اولین اصل در این زمینه قانون‌مداری امام رضا (ع) بود و اصل دوم امام رضا (ع) و خانواده بود که بسیار رعایت حدود و یکدیگر در خانواده مهم بود. یکی دیگر از نکات بسیار پررنگ در زندگی امام رضا (ع) که بسیار کامل، واضح و آشکار است، تواضع حضرت بود. ایشان به ویژه با زیردستانشان بسیار با تواضع رفتار می‌کردند.

وی ادامه داد: نکته‌ای دیگر در رابطه با رفتار امام رضا (ع) که در عموم مردم نیز وجود دارد، مسأله انفاق کردن امام رضا (ع) بود. این امر در زندگی امام رضا (ع) نمود بسیار ویژه‌ای داشت و از جمله انفاق‌های امام رضا (ع) کمک به فقرا و تأکید بر صدقه دادن است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۳۸۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه درست کردن نیمروی بدون روغن + فیلم

تخم مرغ یک غذای پروتئینی و سالم است که البته درست کردن آن به شکل نیمرو و با روغن باعث می شود، این غذا برای گروه های سنی خاصی ناسالم تلقی شود. با ترفندی که در این ویدئو می‌بینید می توانید این غذا را بدون نیاز به روغن بدون تفاوت ظاهری با نیمروهای معمولی بپزید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • قانون‌مداری و اخلاق‌مداری ۲ رویکرد مهم در ارایه خدمت به مردم است
  • عکس | طلبه ها اینگونه زندگی می‌کنند
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود
  • شیوه درست کردن نیمروی بدون روغن + فیلم
  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است
  • مشهد در سوگ ششمین ولی مسلمین/عطر شهادت در اجتماع صادقیون پیچید
  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید
  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)