Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آواتار تکنولوژی جدیدی مجهز به هوش مصنوعی است که به طرز شگفت‌انگیزی می‌تواند جایگزین دستگاه‌های دروغ‌سنج‌ قدیمی شود. 
هنوز در بسیاری از نقاط جهان برای کشف حقیقت و تشخیص صداقت یک فرد در هنگام بازجویی از دستگاه دروغ‌سنج (پلی‌گراف) استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پلی‌گراف بر اساس این باور ساخته شده است که هنگام دروغ گفتن تغییراتی در همه افراد ایجاد می‌شود، در نتیجه این دستگاه تغییراتی از قبیل عرق کردن پوست، تنفس و تعداد تپش قلب را می‌سنجد. در واقع پلی‌گراف اساسا تغییرات فیزیولوژیک را بررسی می‌کند. اختلاف نظر کارشناسان در مورد عملکرد پلی‌گراف باعث شده است، نسل جدید دروغ‌سنج‌ها به هوش مصنوعی مجهز شوند و نشانه‌های بسیار بیشتری را مورد بررسی قرار دهند.

مقامات امنیتی ایالات متحده، کانادا و اتحادیه اروپا در حال آزمایش بر روی سیستم جدید دروغ‌سنج با نام آواتار(Avatar) هستند. محققان دانشگاه سن‌دیگو و دانشگاه آریزونا یک سری سوالات را طراحی کردند که در پایانه مرزی از مسافران پرسیده می‌شد. مجققان به وسیله تکنولوژی آواتار عوامل مشکوک را بررسی و دروغ را از واقعیت تشخیص می‌دادند.

یکی از اساتید دانشگاه سن‌دیگو می‌گوید: این سیستم می‌تواند هرگونه تغییرات در چشم‌ها، صدا، حرکات بدن و حتی حرکات انگشت پا را برای تعیین دروغ یا راست بودن صحبت‌های فرد نشان دهد و خطرات بالقوه را خنثی کند. اخیرا یکی از کارشناسان این حوزه میزان دقت این سیستم را 60 لی 75 درصد که قابلیت ارتقا تا 80 درصد را دارد،بیان کرد. اما نظر‌سنجی‌ها نشان می‌دهد، مرد هنوز به این آمارها اعتماد کامل ندارند و دقت آن را حداکثر 54 الی 60 درصد می‌دانند.


آواتار تنها نماینده سنجش صداقت نیست بلکه رقیبان دیگری نظیر سیستم Lehi یا کانوروس دیگر دروغ‌سنج مجهز به هوش مصنوعی است که با انجام یک آزمایش 30 دقیقه‌ای بر روی حرکات چشم می‌تواند دروغ را تا حد زیادی تشخیص دهد. مدیر‌عامل شرکت تولید کننده کانوروس در بیانه‌ای گفت: نقطه عطف دروغ‌سنج تولید شده توسط این کمپانی پذیرفته شدن آن به عنوان مدرک در دادگاه است.

اگر استفاده از این دستگاه‌ها در دادگاه و پایانه‌های مرزی یا هرجای دیگری توسط ماموران امنیتی بیشتر شود احتمال برخورد و اعتراض از طرف فعالان حقوق مدنی نیز بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
وسیله‌ای عالی برای سفرهای درون شهری +فیلم
گوگل لنز به جستجوی هوشمند بی‌درنگ مجهز شد+ تصاویر

انتهای پیام/


دروغ سنج مجهز به هوش مصنوعی دروغ سنج‌های قدیمی را دور خارج می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی اخبار تکنولوژی جذاب ترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۳۹۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، به گفته فرمانده کل انتظامی کشور، درحال حاضر ماموران ما مجهز به ۲۰ هزار دوربین البسه هستند و به ۱۵۰ هزار دوربین دیگر هم نیاز داریم.

سردار رادان می‌گوید، پلیس به لحاظ زیرساختی و فنی، آمادگی کامل دارد، اما پول کافی برای تجهیز البسه به دوربین نداریم.

­نمایندگان مجلس شورای اسلامی سال گذشته موضوع دوربین‌های لباس را به قانون تبدیل کردند و براساس این قانون پلیس موظف است با بودجه‌ای که دولت به آنها می‌دهد، تا پایان امسال علاوه بر البسه، اماکن و خودرو‌ها را نیز به دوربین مجهز کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • کوتاهی افراد ونهادهای مسئول درخصوص حجاب سبب ورود نیروی انتظامی شد
  • چرا ربات‌ها و هوش مصنوعی هنوز به گرد پای حیوانات نرسیده‌اند؟
  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!
  • گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود
  • بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب
  • پیش بینی نگران کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می پیوندد
  • پیش‌بینی های ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • هوش مصنوعی آریتمی قلب را از ۳۰ دقیقه قبل پیش‌بینی می‌کند