Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-19@07:51:03 GMT

داستان عجیب زندگی فرانکشتاین از کجا آغاز شد +تصاویر

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۳۹۱۷۶

داستان عجیب زندگی فرانکشتاین از کجا آغاز شد +تصاویر

فیلم سینمایی "مری شلی" به کارگردانی "حیفا ال منصور" اکران بین المللی خود در سینما‌های هالیوود را از ۲۵ ماه می ۲۰۱۸ آغاز کرد.

خبرگزاری میزان: فیلم سینمایی "مری شلی" به کارگردانی "حیفا ال منصور" اکران بین المللی خود در سینما‌های هالیوود را از ۲۵ ماه می ۲۰۱۸ آغاز کرد.

این فیلم درباره رابطه بین پرسی شلیِ شاعر و مری ولستانکرافت می‌باشد که نتیجه آن نوشتن داستان "فرانکشتاین" توسط مری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو زوج زندگی شاعرانه و در عین حال عجیبی را پشت سر گذاشتند و این زندگی به خلق اثری جاودانه مبدل شد.

بن هاردی، "اله فاینینگ"، میسی ویلیامز، تام استرادگ، بن پاولی، جانی فورگات، داگلاس بوث، سارا لمچ، مایکل کلاک، جانی جوس و بل پاولی از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم "مری شلی" در کشور‌های آمریکا، انگلستان و لوکزامبورگ توسط کمپانی گیدن مدیا و بی اف آی ساخته شده "اما جنسون"

به همراه "حیفا ال منصور" نگارش فیلمنامه آن را بر عهده داشته اند.

این نخستین فیلم سینمایی بلند حیفا ال منصور محسوب می‌شود. وی پیش از این در ساخت آثار مستند و کوتاه فعالیت داشته است. وی هم اکنون در صدد ساخت فیلمی به نام "بهترین کاندیدا" است.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Rav

منبع: فردا

کلیدواژه: سینمای هالیوود تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۳۹۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار شعر و داستان‌هایی جدید از نویسنده فلسطینی

به گزارش قدس آنلاین، انتشارات امیرکبیر به زودی چهار کتاب تازه از ابراهیم نصرالله، نویسنده فلسطینی‌ که در سال 2018 توانست برنده جایزه بوکر عربی شود، منتشر خواهد کرد.

یک سه گانه داستانی با نام‌های «چشم بیت الحم»، «تانکی زیر درخت کریسمس» و «سایه کلیدها» و یک مجموعه شعر به نام «آینه‌های فرشتگان» کتاب‌های تازه‌ای هستند که قرار است از این نویسنده عرب به فارسی ترجمه و منتشر شوند.

ابراهیم نصرالله در خانواده‌ای فلسطینی متولد شد که شش سال پیش از تولد او توسط رژیم صهیونیستی از روستای اجدادی‌شان بیرون رانده شدند. او دوران کودکی و جوانی‌اش را در اردوگاه پناهندگان در اردن گذراند و عمر خود را وقف نویسندگی کرد. سال‌ها بعد با ساکنان بیت ساحور اردن دیدار کرد، ماجرای خیزش آن‌ها علیه ظلم را شنید و بعد از آن سه سال برای پی‌ریزی این رمان‌ها بر اساس واقعیت زندگی مردم بیت‌ساحور تلاش کرد. هر سه رمان که مجموعه‌ای به نام «ناقوس‌های سه‌گانه» را تشکیل می‌دهند زندگی تاریخی، اجتماعی و فرهنگی فلسطینیان و نقش مسیحیان که دوشادوش مسلمانان برای آزادسازی این سرزمین تلاش کرده‌اند را روایت می‌کنند.

مجموعه شعر «آینه‌های فرشتگان» نیز تلاشی است برای نوشتن حماسه انسان فلسطینی. این مجموعه، نخستین بار در سال 2001 در بیروت به چاپ رسید و در سال 2019 نیز به زبان ایتالیایی ترجمه شد. ابراهیم نصرالله در این مجموعه در کنار شرح حالی تخیلی و عاطفی از «ایمان حجو»، کودک چهارماهۀ فلسطینی که عنوان کوچک‌ترین شهید انتفاضۀ دوم را یافت، مفاهیمی چون مرگ، زندگی، عدالت، سرنوشت، عشق و آزادی را به چالش می‌کشد. اشعار نصرالله غم غربت، جنگ، خانه‌بدوشی و مظلومیت فلسطینیان را بازنمایی می‌کند.

هرچهار جلد برای اولین بار در ایران منتشر خواهند شد و چاپ اولشان به زودی توسط انتشارات امیرکبیر به کتابفروشی‎‌ها خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • سارا سالار کیست و چرا پست جنجالی او درباره «سروش صحت» همه را شوکه کرد؟
  • جشنواره سینمایی شبکه تهران در نوروز 1403
  • فیلم‌های نوروزی شبکه تهران مشخص شد
  • چرا همسر «سروش صحت» همه را شوکه کرد؟
  • انتشار شعر و داستان‌هایی جدید از نویسنده فلسطینی
  • پخش انیمیشن‌های روز دنیا در ایام نوروز از تلویزیون
  • تماشای بهترین انیمیشن‌های روز دنیا در نوروز ۱۴۰۳ از قاب شبکه تهران
  • فهرست انیمیشن‌های شبکه تهران برای پخش در ایام نوروز ۱۴۰۳
  • جواد زرینچه: داستان «پرویزخان» عین واقعیت است/ بدون بازی در لیگ وارد تیم ملی شدم
  • «نیمه دیگر زندگی» و «شریف جان شریف جان» به بازار آمدند