Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@22:27:23 GMT

درخواست روسیه از اپل برای توقف خدمات تلگرام

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۳۹۸۰۸

درخواست روسیه از اپل برای توقف خدمات تلگرام

ساعت24 -«سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات و فناوری اطلاعات روسیه» (Roskomnadzor) دوشنبه شب در بیانیه ای از شرکت اپل خواست، ظرف مدت یک ماه ارائه خدمات پیام رسان تلگرام را از «اپل استور» روسیه حذف کند.

در بیانیه ای که سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات و فناوری اطلاعات این کشور منتشر کرد، از اپل خواسته است از ارائه تلگرام به کاربران اپلیکیشن‌های اپ استور خودداری کند و پیام‌هایی را که تلگرام برای کاربران ارسال می‌کند، مسدود سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است برای اجتناب از اقدامات (تنبیهی) احتمالی، علیه سرویس اپل از این شرکت می خواهیم، در کوتاه ترین زمان ممکن، ما را از اقدامات خود برای حل این مشکل آگاه کند.

«الکساندر ژاروف» رئیس روسکو منادزور به خبرگزاری اینترفاکس گفت اپل تنها یک ماه برای انجام این تدابیر فرصت دارد.
وی ادامه داد: از آن جا که اپل، شرکتی خارجی است و بوروکراسی در آن زیاد است، به همین خاطر انتظار می رود، مسئولان آن ظرف مدت یک ماه به درخواست ما پاسخ دهند.

ژاروف از توضیح این که چه تدابیری ممکن است علیه اپل اتخاذ شود، خودداری کرد و گفت: در حال حاضر قصد ندارد درباره واکنش‌های احتمالی علیه این شرکت آمریکایی به گمانه زنی بپردازد، اما زمانی که اپل پاسخ داد، اقدام لازم اتخاذخواهد شد.

دادگاه تاگانسکی شهر مسکو با پذیرش شکایت سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و ارتباطات جمعی روسیه، 24 فروردین ماه 97 حکم به فیلتر پیام رسان تلگرام داد.

ماجرای مسدود سازی تلگرام از آنجا شروع شد که این پیام رسان، درخواست سازمان امنیت روسیه را رد کرد؛ این سازمان با استناد به این که تروریست ها از تلگرام استفاده می کنند، از این پیام رسان خواسته بود، امکان رمزخوانی پیام های شخصی مخاطبان را فراهم کند.

منبع:ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اپل تلگرام روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۳۹۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از نیویورک، برنی سندرز عضو مجلس سنای امریکا با ارائه طرحی، خواستار توقف کمک نظامی امریکا به رژیم صهیونیستی شده است. وی هنگام ارائه این طرح گفت: با توجه به این واقعیت که اکثریت مردم آمریکا اکنون می خواهند کمک مالی به ماشین جنگی نتانیاهو متوقف شود تصویب چنین کمکی غیرقابل درک است. به ویژه در زمانی که دولت اسراییل به وضوح این قانون را زیر پا گذاشته ، اعطای کمک مالی برای کشتار مردم غزه تصمیمی افتضاح است. آقای رییس جمهور من واقعا نمی فهمم تخریب دانشگاه، خانه، زیرساختها و مراکز بهداشتی و آموزشی چه فایده نظامی دارد؟!
وی افزود: به خصوص زمانی که شاهدیم بسیاری از مردم آمریکا حتی قادر به پرداخت اجاره مسکن، قبوض ماهانه و هزینه های درمانی و تحصیلی شان نیستند، این کمک های چند میلیارد دلاری چه معنی دارد؟!
این سناتور آمریکایی خواستار از سرگیری کمک مالی آمریکا به آنروا آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی شد.

در این حال فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل از اینکه حامیان مالی آنورا از حمله امریکا حاضر به از سرگیری کمک‌های خود نیستند ابراز نگرانی کردو گفت: تاکنون در حمله مستقیم اسراییل به غزه، ۱۸۰ کارمند آنروا کشته و ۱۶۰ ساختمان این آژانس کاملا ویران شده است. ما درباره پیامد‌های احتمال حمله گسترده اسراییل به رفح هم عمیقا نگران هستیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:
برنی سندرز - سناتور آمریکایی
فیلیپ لازارینی - رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل

دیگر خبرها

  • کسب درآمد از ایتا ممکن شد! (راه های کسب درآمد از ایتا)
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
  • چرا ماشین ترورهای شخصیتی از کار نمی‌افتد؟ / راه‌اندازی کانال معدوم اکبر گودرزی در یک پیام‌رسان!