Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی‌اکبریان در مراسم گلریزان آزادی زندانیان غیر عمد شاهرود که در تالار شهید بهشتی شاهرود برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه همه‌ساله طی ایام ماه مبارک رمضان هم‌زمان با سراسر کشور جشن گلریزان برای آزادی زندانیان برپا می‌شود، افزود: علیرغم افزایش آمار در پرونده‌های قضایی با کاهش پنج‌درصدی ورود به زندان در شاهرود مواجه هستیم که نشان می‌دهد با اقدامات پیشگیرانه توانستیم از ازدیاد زندانیان دربند جلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به انجام اقدامات مؤثر در راستای کاهش ورودی زندانیان و پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری شاهرود گفت: با توجه به اینکه قشر جوان بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و از سوی دیگر آگاهی و آموزش در پیشگیری از وقوع جرم، لذا تلاش شد تا با حضور در دبیرستان‌ها جرائم مطرح شود.
رئیس دادگستری شاهرود با بیان اینکه برگزاری مراسم گلریزان باعث آزادی زندانیان جرائم غیر عمد می‌شود، بیان کرد: به منظور کاهش ورود افراد دربند شورای حل اختلاف ویژه زندان از یک سال پیش در شاهرود تشکیل‌شده است که در واقع می‌کوشد تا زمینه رضایت شاکیان را فراهم کند.
اکبریان با بیان اینکه تاکنون ۱۰ پرونده قضایی در شورای حل اختلاف ویژه زندان منجر به سازش شده است، تصریح کرد: این شورا ضمن گفتگو با شاکیان تلاش دارد تا آمار زندانیان به حداقل کاهش پیدا کند.
وی افزود: بیشترین جرائم غیر عمد را تصادفات به خود اختصاص می‌دهد لذا به منظور پیشگیری از وقوع جرم در شورای ترافیک شهرستان نقاط حادثه خیز شناسایی و برای حل آن راهکار‌های لازم ارائه شد، زیرا کاهش میزان تصادفات در به حداقل رسیدن جرائم غیر عمد مؤثر است.
رئیس دادگستری شاهرود بابیان اینکه به قضات توصیه شده از طلبکاران تا جایی که حق و حقوق خواهان تضعیف نشود مهلت بگیرند، گفت: با توجه به زیاد بودن پرونده‌های قضایی در شاهرود تقسیط بدهی‌های مالی به ویژه در دو حوزه مهریه و تصادفات زمینه آزادی افراد را فراهم می‌کند.
اکبریان در ادامه تصریح کرد: انجمن حمایت از زندانیان کمک‌های خوبی را به خانواده‌های زندانی‌ها در راستای جلب رضایت شاکیان انجام می‌دهد و از سوی دیگر با توجه به اینکه اکثر این متهمان هیچ‌گونه سابقه کیفری ندارند بنابراین تا جایی که در اختیار قضات است تخفیف در مجازات این افراد اعمال می‌شود.
وی افزود: آسیب‌های بسیاری خانواده‌های زندانیان را تهدید می‌کند که درواقع ورود خیران در این بخش و مراسم‌هایی نظیر گل‌ریزان می‌تواند از وقوع این پیشامد‌ها جلوگیری کند بنابراین انتظار می‌رود نیکوکاران شاهرودی برای این کار خیر پیش‌قدم شوند.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: شاهرود جرائم غیر عمد تصادفات جشن گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد کاهش تصادفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۰۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست کارگروه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان با بیان این مطلب که در سال ۱۴۰۲ مجموعا ۱۷ هزار و ۹۹۱ مورد از قرار‌ها و آراء مرتبط با کاهش جمعیت کیفری زندانیان بوده است، گفت: این آرا قضائی شامل ۶۵۳ مورد آزادی مشروط، ۲ هزار و ۸۸۰ فقره قرار تعلیق تعقیب و ۴۹۶ مورد قرار تعویق صدور حکم بوده است.

وی افزود: قضات کرمانی یک هزار و ۲۶۵ مورد تعلیق مجازات، ۷ هزار و ۵۵۲ مورد استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس از قبیل الزام به خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، دوره مراقبت و محرومیت از حقوق اجتماعی، ۳۵۳ مورد نظام نیمه آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی را در آراء قضائی خود صادر کردند. 
وی کاهش جمعیت کیفری زندانیان را از اهداف مهم دستگاه قضائی استان در سال پیش رو برشمرد و اظهار کرد :طی یک سال اخیر رؤسا، دادستان‌ها و قضات سراسر استان به صورت مستمر از زندان‌های استان سرکشی کردند و بیش از ۲ هزار و ۵۷۶ مورد بازدید از زندان در جهت رفع مشکلات احتمالی زندانیان انجام می شود.
رییس شورای قضایی استان کرمان بیان کرد: در راستای حفظ حقوق شهروندی بازدید از کانون اصلاح و تربیت توسط قضات ویژه رسیدگی به جرائم اطفال و بررسی مشکلات آنها از نزدیک نیز در دستور کار دستگاه قضائی قرار دارد. 
وی از برگزاری مستمر جلسات ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان استان خبر داد و گفت: در ۱۲ ماهه سال گذشته تعداد ۳۰۶ نفر با حمایت‌های مالی ستاد دیه و تعداد ۵۲ نفر با پیگری‌ها و حمایت مالی انجمن حمایت از زندانیان کرمان از زندان آزاد شدند.
حجت‌الاسلام حمیدی ضمن رضایت از عملکرد شورا‌های حل اختلاف زندان‌ها اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۴ هزار و ۲۵۷ فقره پرونده جهت صلح و سازش به شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان‌ها وارد شد که ۴ هزار و ۱۸۷ فقره مختومه و از این تعداد ۳ هزار و ۳۱۷ مورد با مصالحه خاتمه یافت که در مجموع آزادی یک هزار و ۷۳ نفر به همراه داشته است. 
وی از دیگر اقدامات دستگاه قضائی استان در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان را رسیدگی به تعداد یک هزار و ۴۴۸ فقره دادخواست تعدیل و تقسط مهریه و آزادی تعداد ۳۰۱ نفر از محکومین نام برد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که در زندان اصل بر دادرسی الکترونیک است. مگر در مواردی که حضور فیزیکی مددجو در دادگاه ضرورت داشته باشد، گفت: بر این اساس بایستی دادرسی الکترونیک در زندان‌ها به بیش از ۹۵ درصد برسد تا اعزام و بدرقه از زندان به حداقل ممکن برسد و همچنین لازم است مرخصی زندانیان ساماندهی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • جیرفت بیشترین بارش استان کرمان را به خود اختصاص داد
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی خیر بافقی به آزادی زندانیان غیر عمد
  • آزادی ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد لرستان توسط محسن چاووشی
  • کمک ۴۰ میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان نیازمند در بهشهر
  • فروش مدال قهرمان کوراش جهان برای آزادی زندانیان اسفراین
  • قهرمان جهان کوراش مدال خود را به زندانیان جرائم غیر عمد اسفراین اهدا کرد
  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است