Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین فرمانده ناجا گفت: طرح دریا و امنیت اجتماعی و اخلاقی، از 25 خرداد امسال در دریا و هم در حوزه امنیت اجتماعی و اخلاقی در سه استان شمالی آغاز و تا پایان تابستان ادامه دارد. به گزارش بلاغ، سردار اسکندر مومنی دوشنبه‌شب که برای شرکت در جلسه ساماندهی دریا به استان مازندران سفر کرده بود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امنیت دو بعد دارد، یکی ایجاد امنیت و دیگری احساس امنیت در میان مردم و ما از تمامی رسانه‌ها به‌دلیل مشارکت با نیروی انتظامی برای احساس امنیت مردم سپاسگزاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: هدف از نشست، مسئولان و فرماندهان استان‌ها و شهرستان‌های سه استان گیلان، گلستان و مازندران و همچنین فرماندهان دریابانی و یگان ویژه این سه استان برای اجرای طرح دریا و طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی در این سه استان شمالی است.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: در مجموع در سه استان، در 158 نقطه و با حضور 5 هزار نفر از همکارانم در سه بخش انتظامی، دریابانی و یگان ویژه ، طرح ویژه دریا و همچنین امنیت اجتماعی و اخلاقی در همه پارک‌ها، کمپ‌ها، استراحت‌گاه‌ها و نقاط تجمع اجرا می‌شود.

مومنی اضافه کرد: در این طرح حدود 140 فروند شناور در این سه استان برای ایجاد امنیت و آرامش مردم و به‌ویژه مسافرانی که به استان‌های شمالی کشور سفر می‌کنند، برای استفاده از مواهب الهی و همچنین دریا به‌کارگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح از 25 خرداد امسال هم در دریا و هم در حوزه امنیت اجتماعی و اخلاقی در این سه استان آغاز و تا پایان تابستان ادامه دارد.

جانشین فرمانده ناجا توصیه کرد: ما از همه مردم و مسافران خواهشمندیم که حتما نکات ایمنی را رعایت کنند. هنجارهای اخلاقی، دینی و شرعی را که مطالبه عموم مردم از ما است را زیر پا نگذارند. ضمن اینکه خواهش ما از مسافران و مردم برای حفظ امنیت و آرامش خودشان این است که ضمن رعایت این ضوابط و مقررات، با مأموران نیروی انتظامی همکاری خوب و شایسته را داشته باشند.

مومنی با بیان اینکه توصیه موکد ما به مردم استفاده از محیط‌های مشخص شده در این طرح‌ها می‌باشد، تأکید کرد: در سال 96، متأسفانه 86 نفر در مناطق این سه استان غرق شدند که البته نسبت به سال 95، نزدیک به 25 درصد کاهش داشت.

وی ادامه داد: نکته قابل تأمل آن‌که بیشتر اتفاق در مناطق خارج از اجرای طرح و مناطق ممنوعه غرق شدند و در محدوده‌هایی که طرح در آنجا پیش‌بینی شده بود، تعداد مرغوبین کمتر از 10 درصد بود که غالبا در ساعات بعد از اجرای طرح در این مناطق بود.

جانشین فرمانده ناجا خطاب به همه مردم اعلام کرد: توصیه ما به شما آن است که از محدوده این طرح‌ها استفاده کنید، حضور فیزیکی همکاران ما در این طرح وجود دارد، خدمات لازم برای اقدامات آن‌ها فراهم است و امیدواریم با اجرای این طرح، تمامی مردم استفاده بهینه را از مواهب الهی ببرند.

جانشین فرمانده ناجا، نظارت بر شهرک های ساحلی و خصوصی را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد و بر رعایت شئونات اخلاقی و هنجارهای اجتماعی در شهرک های مزبور تاکید و تصریح کرد: جلساتی از سوی فرماندهان استان های مازندران و گیلان با متولیان این شهرک ها در این رابطه برگزار شده و کلیه ضوابطی که در سایر مناطق استان به اجرا در می آید باید در شهرک‌های ساحلی نیز اجرایی شود.

به گفته مومنی، هدف اصلی اجرای این طرح، ایمنی، سلامت و حفظ امنیت برای تمام مردم و مسافران استفاده‌کننده از مواهب الهی در استان‌های شمالی کشور است.

وی گفت: رعایت هنجارهای اخلاقی، اجتماعی و شرعی از مطالبات و خواسته های عامه مردم به شمار می رود و انتظار ناجا از هموطنان این است که ضمن همکاری با پلیس برای حفظ امنیت خود، ضوابط اخلاقی و اجتماعی را رعایت کنند؛ همچنین پلیس برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی را وظیفه خود می‌داند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۰۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی خط قرمز امنیتی آمریکا است

«صادق کوشکی» استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به نسل‌کُشی رژیم صهیونیستنی در غزه، اظهار کرد: آمریکایی‌ها برای منافع ملی خود عرصه‌ای را تعریف کرده‌اند و در این عرصه، رژیم صهیونیستی جایگاه ویژه دارد؛ لذا امنیت رژیم صهیونیستی، جزء امنیت و منافع ملی آمریکا تعریف شده است.

وی افزود: وقتی منافع ملی آمریکا مطرح باشد، دولت آمریکا این موضوع را بر هر قاعده و قانون دیگر از جمله «مباحث حقوق بشری» مقدم می‌دارد.

کوشکی اضافه کرد: حرکت دانشجویان در آمریکا مخالف سیاست‌های کلان دولت آمریکا است و طبیعی است که با آن برخورد شود و این برخورد خشن هم صرفاً مربوط به امروز نیست؛ دولت آمریکا در جریان جنگ ویتنام با اعتراض‌های دانشجویی علیه این جنگ برخورد خشن داشت.

استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: آمریکایی‌ها نسبت به امنیت و منافع ملی‌شان، با هیچ کسی تعارف ندارند و حتی از آسیب‌زدن به معترضین ابا نمی‌کنند؛ در این راه حتی قوانین دست دولت آمریکا را باز گذاشته است؛ یعنی اینگونه نیست که اگر پلیس آمریکا دانشجویی را بازداشت کرد، آن پلیس مواخذه شده یا تحت فشار قرار بگیرد.

کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به توجیه‌ها درباره برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض گفت: اعلام می‌شود دلیل برخوردها در آمریکا این است که دانشجویان، در محل‌های ممنوعه چادر زده‌اند یا تحصن کرده‌اند؛ این دست توجیه‌ها فرعی است و اصل موضوع این است که دولت آمریکا اقدام هیچ قشری اعم از دانشجو و روشنفکر و سلبریتی و… علیه منافع و امنیت ملی را ابداً تحمل نمی‌کند.

کوشکی تصریح کرد: بنابراین کاملاً طبیعی است که دولت آمریکا دانشجویی را صرفاً به خاطر انتشار یک توییت درباره فلسطین از دانشگاه اخراج کند؛ چون رژیم صهیونیستی جزیی از خطوط قرمز «منافع و امنیت ملی آمریکا» محسوب می‌شود.

کد خبر 6093103

دیگر خبرها

  • ظرفیت کشور از اتباع اشباع شده است
  • رژیم صهیونیستی خط قرمز امنیتی آمریکا است
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی
  • اجرای قاطع طرح های پلیس در استان همدان
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • آیا اوضاع حجاب با اجرای طرح نور بهتر شده است؟
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • کیهان: با تخلف باید برخورد شود چه دزد باشد چه زن بی‌حجاب!