Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خمين - ايرنا - رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري محلات گفت: عمليات برداشت و فرآوري گل محمدي در پروژه بين المللي ترسيب کربن اين شهرستان آغاز شد.

داوود طالبي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: سطح گلزارهاي گل محمدي در پروژه بين المللي ترسيب کربن محلات 10 هکتار است که از هر هکتار آن سه و نيم تن گلبرگ برداشت مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: نخستين کارگاه گلابگيري در روستاي يکه چاه از خرداد پارسال راه اندازي شده که 50 نفر به مدت 20 روز در قالب هزار نفر روز در منطقه مشغول به کار برداشت و فرآوري گل هستند.
وي بيان کرد: ايجاد اشتغال جديد گام دوم پروژه بين المللي ترسيب کربن در محلات است که يکي از طرح هاي اجرايي آن کشت و فرآوري گل محمدي است.
طالبي افزود: با توسعه منطقه اجرايي پروژه بين المللي تعميم ترسيب کربن از 50 هکتار به 100 هکتار، طرح هاي اشتغالزايي نيز در اين منطقه اي توسعه اي اجرا شد.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري محلات گفت: ايجاد اشتغال جديد و افزايش درآمد خانوارهاي روستايي از مزاياي اجراي پروژه مديريت مشارکتي منابع طبيعي و توسعه روستايي با عنوان ترسيب کربن در محلات است.
طالبي افزود: در گام اول اجراي اين پروژه در روستاهاي گلچشمه ،يکه چاه، چهلرز و جمال آباد از طريق مهارت آموزي قاليبافي و تابلو فرش، کشت گياهان دارويي و مرتعي و پرورش قارچ خوراکي براي حدود 40 نفر اشتغال جديد فراهم شده بود.
وي ادامه داد: مشارکت روستاييان در اجراي طرح هاي اشتغالزايي ستودني است و با وجود کمبود آب در منطقه، سه هکتار از اراضي اين شهرستان زيرکشت گل محمدي قرار گرفته است.
رئيس منابع طبيعي و آبخيزداري محلات اظهار کرد: ترسيب کربن به معناي جذب رسوب کربن در بافت هاي گياهي است و به دليل اينکه فعاليت صنعتي با افزايش دي اکسيد کربن و شرايط گلخانه اي همراه است، سازمان ملل از اجراي طرح ترسيب کربن در هر منطقه مستعد جهان استقبال مي کند.
طالبي افزود: اجراي طرح بين المللي ترسيب کربن در 100 هزار هکتار از اراضي جنگلي، مرتعي و درختچه اي شهرستان محلات در حال اجرا است.
وي افزود: تفاهم نامه سه جانبه طرح ترسيب کربن در شهرستان محلات ارديبهشت سال 92 با حضور نماينده دفتر توسعه عمران زيست وزارتخانه هاي امور خارجه و کشور و استانداري مرکزي امضا شده است.
طالبي افزود: اين تفاهم نامه بين المللي مربوط به هشت روستاي شهرستان محلات است که با استفاده از توانمندي مردمي، برنامه تقويت و احياي پوشش گياهي آسيب ديده اجرا مي شود.
وسعت عرصه هاي ملي و طبيعي شهرستان محلات 185 هزار هکتار است.
7277/6013/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۰۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این روز‌ها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت شود.

او با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود ۷۸۶ تن گل محمدی در استان برداشت شود افزود: این میزان نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش داشته است. 

جعفری اظهار کرد: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با ۲۱۵ هکتار، قاین ۵۳ هکتارو زیرکوه ۵۰ هکتار است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ۵۰ درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می‌شود.

او گفت: ۳۵۲ بهره‌بردار گل محمدی از اوایل اردیبهشت کار برداشت محصول را آغاز کرده و این کار تا نیمه خرداد ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان اشکذر
  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ