Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

عباس سلیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا افزود: خادمان قرآنی کسانی هستند که عمر خود را با اخلاص در خدمت قرآن گذراندند و امروز به عنوان عناصر آبرومند و عزتمند در جامعه زندگی می کنند و با توجه به وجود الگوهای خوب قرآنی وظیفه داریم آنان را به جامعه معرفی کنیم.
وی بیان داشت: تمام کسانی که به عنوان خادم قرآن نامزد می شوند و ما برای حضور در مراسم از آنان دعوت می کنیم، نیازمند تجلیل و جایزه نیستند ولی اگر این کار نکنیم، نباید بر جوانان خرده بگیریم که الگوهای غربی و بحران زده یا الگوهای اساطیری و افسانه ای آمریکا را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم اظهار امیدواری کرد که جلسه تکریم خادمان قرآنی در این راستا برگزار شود و مسئولان ذیربط با نگاهی حاکی از احترام، عزت، تکریم و تجلیل از این افراد، مراسم امسال را برگزار کنند.
سلیمی ابراز امیدواری کرد رئیس جمهوری نیز در مراسم تجلیل از خادمان قرآنی حضور داشته باشد و مراسمی با شکوه و در خور شان این افراد برگزار شود.
به گزارش ایرنا، بیست و سومین مراسم تجلیل از 14 خادم قرآنی، فردا نهم خرداد همزمان با شب ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام در نمایشگاه بین المللی قرآنکریم برگزار می شود.
انتخاب خادمان برجسته قرآنی هر سال توسط کمیته خادمان قرآن صورت می گیرد و طی برگزاری 22 دوره، 220 خادم قرآن کریم در هشت گروه اعم از تحقیق و پژوهش، هنرمندان تجسمی، قاریان، حافظان، تولید کنندگان نرم افزارهای قرآنی، ناشران، مدیران و فعالان قرآنی انتخاب شده و مورد تجلیل قرار گرفته اند.
طبق آیین نامه و دستورالعمل انجمن خادمان قرآنی، در طول سال با نهادها و سازمان های قرآنی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری ها و دارالقرآن های کشور مکاتبه و از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شده و در نهایت اسامی و سابقه فعالیت خادمان برای انتخاب آنها ارسال می شود.
کمیته خادمان قرآن بر مبنای سیاست های راهبردی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور حمایت از انجمن های تخصصی قرآن کریم تشکیل شده است.
سال گذشته در بیست و دومین آئین تجلیل از خادمان قرآن که با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، 12 خادم قرآن کریم تجلیل شدند.
 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: قرآن جامعه جامعه قرآن نمایشگاه بین المللی قرآن کریم آیین نامه فرهنگ و ارشاد رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد قرآن کریم حسن روحانی پارس پارس نیوز خادم قرآن نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۰۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، آئین اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر شهرستان ساوجبلاغ در هفت محور تخصصی قرآن و عترت، ورزشی، فرهنگی و هنری، اقتصادی، اجتماعی، ایثار، شجاعت و فداکاری و علمی و پژوهشی و دو بخش جوان و نوجوان برگزار می‌شود.

در این مراسم که در روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ در سالن سینمای ۹ دی شهر هشتگرد برگزار می‌شود، از نفرات برگزیده بر اساس نظر داوران تجلیل به عمل می‌آید و به تمامی نفرات شرکت کننده در جشنواره گواهی حضور اعطا می‌شود.

میهمانان ویژه این مراسم، استاندار البرز، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و مدیرکل طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان بوده و حضور برای عموم مردم شهرستان ساوجبلاغ آزاد است.

کد خبر 6097823

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های قرآنی دانشجویی به ۱۰ برابر هم برسد کافی نیست
  • مراسم تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی برگزار شد
  • محفل انس با قرآن در آبدان برگزار شد
  • طرح قرآنی «بشری» برای دومین‌بار در ملایر کلید می‌خورد
  • مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه در بوشهر برگزار شد
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود