Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بحران سیاسی در ایتالیا در شرایطی ادامه دارد که مردم این کشور منتظر هستند «کارلو کوتارلی» کابینه جدیدی که از نظر تحلیلگران تجسم ریاضت مالی و اقتصادی است و در پارلمان تحت کنترل عوامگرایان اروپاگریز ایتالیا نیز از بخت چندانی برای گرفتن رای اعتماد نمایندگان برخوردار نیست، پیشنهاد دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوتارلی شصت و چهار ساله که رئیس آتی دستگاه اجرایی ایتالیا است، به هیچ وجه نمی تواند ادعا کند که سکان رهبری سومین قدرت اقتصادی منطقه یورو را برای مدتی طولانی در دست خواهد داشت چرا که برای خارج کردن ایتالیا از بحران سیاسی عمیق و بی سابقه ای که در آن فرو رفته است، چاره ای ندارد جز این که پائیز آینده یا حداکثر اوایل سال میلادی آینده انتخابات جدید برگزار کند.

بن‌بست سیاسی در ایتالیا/ نخست‌وزیر جدید، نیامده رفت!

کارلو کوتارلی که مسئول بلندپایه پیشین صندوق بین المللی پول است و به علت نقش آفرینی در کاهش هزینه های عمومی ایتالیا در سال‌های 2013 و 2014 به "آقای قیچی" شهرت پیدا کرده است، روز دوشنبه مامور تشکیل کابینه جدید ایتالیا شد. این اتفاق پس از آن روی داد که «سرجیو ماتارلا»، رئیس جمهور ایتالیا در اقدامی قابل توجه مخالفت خود را با تشکیل دولت توسط حزب عوامگرا و ضدسیستم "جنبش پنج ستاره" و حزب راستگرای افراطی "اتحادیه" اعلام کرد چرا که دولتی که قرار بود این دو حزب تشکیل دهند تضمینی برای بقای ایتالیا در منطقه یورو نمی داد.

این اقدام رئیس جمهور ایتالیا انتقادات شدید عوامگرایان را برانگیخت. در عین حال این تدبیر رئیس جمهور ایتالیا مانع از سقوط شاخص سهام در بازار بورس میلان نشد.

ایتالیایی‌ها خواستار استیضاح رئیس‌جمهور کشورشان شدند

دو حزب اروپاگریز «اتحادیه» و «جنبش پنج ستاره» که در انتخابات پارلمانی اخیر ایتالیا به نتایج خوبی دست یافتند، خروج از منطقه یورو را مدنظر دارند. خروج از منطقه یورو، مذاکره مجدد درباره پیمان‌های اروپایی، لغو دویست و پنجاه میلیارد یورو بدهی‌های ایتالیا توسط بانک مرکزی اروپا از جمله تدابیری است که در پیش نویس توافق حزب راستگرای افراطی اتحادیه و جنبش عوامگرای پنج ستاره برای تشکیل دولت جدید گنجانده شده بود.

یکی از تدابیر متعددی که در این سند سی و نه صفحه ای گنجانده شد اتخاذ تدابیر فنی با ماهیت اقتصادی و حقوقی است که به کشورهای عضو اتحادیه پولی اروپا اجازه خروج از این بلوک را می دهد و امکان استقلال پولی آنها را فراهم می کند. مورد دیگری که در این سند به چشم می خورد این است است که دولت آتی ایتالیا از بانک مرکزی اروپا که ریاست آن را ماریو دراگی ایتالیایی برعهده دارد بخواهد بدهی دویست و پنجاه میلیارد یورویی ایتالیا را که در قالب اوراق قرضه دولتی نزد این موسسه مالی در فرانکفورت نگهداری می شود، لغو کند.

انتهای پیام/

ادامه تنش‌های سیاسی در ایتالیا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۱۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار اروپا (یورو استات) نشان می‌دهد تجارت ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در دو ماهه نخست سال جاری میلادی به ۸۴۷ میلیون یورو رسیده است.

مبادلات ایران و اتحادیه اروپا در دو ماهه نخست ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشته است. در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل ۷۸۰ میلیون یورو کالا بین دو طرف مبادله شده بود.

بر اساس این گزارش واردات اتحادیه اروپا از ایران در دو ماهه نخست ۲۰۲۴ با افزایش ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۱۴۴ میلیون یورو رسیده است. در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل ۱۳۹ میلیون یورو کالا از ایران توسط کشور‌های اروپایی وارد شده بود.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ماه‌های ژانویه و فوریه امسال نیز ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و به ۷۰۳ میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در دوماهه نخست سال قبل ۶۴۱ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.

جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴

بر اساس این گزارش تجارت ایران و اروپا در دومین ماه سال جاری میلادی رشد قابل توجه ۳۰ درصدی داشته و از ۳۵۸ میلیون یورو در فوریه سال ۲۰۲۳ به ۴۶۸ میلیون یورو در فوریه ۲۰۲۴ رسیده است.

صادرات اروپا به ایران در فوریه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۳۲ درصدی مواجه شده و به ۳۹۲ میلیون یورو رسیده است. صادرات اروپا به ایران در فوریه سال قبل ۲۹۷ میلیون یورو گزارش شده بود.

صادرات آلمان به ایران در فوریه امسال ۴۶ درصد رشد کرده و به ۱۴۱ میلیون یورو بالغ شده است. صادرات فرانسه به ایران نیز با ۳۷ درصد رشد به ۳۳ میلیون یورو و صادرات ایتالیا با کاهش ۶ درصدی به ۴۲ میلیون یورو رسیده است.

صادرات رومانی به ایران ۲۲ برابر شد.

اما صادرات رومانی به ایران در فوریه ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ برابر شده و از ۲.۵ میلیون یورو در فوریه سال قبل به ۵۷ میلیون یورو در فوریه امسال افزایش یافته است.

واردات اتحادیه اروپا از ایران نیز در فوریه ۲۰۲۴ با رشد ۲۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۷۶ میلیون یورو رسیده است. این رقم برای فوریه سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۶۱ میلیون یورو اعلام شده بود.

واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد

واردات آلمان از ایران در فوریه امسال تغییر محسوسی نداشته و در سطح ۱۹ میلیون دلار باقی مانده است. اما واردات اسپانیا از ایران با رشد ۶۶ درصدی مواجه شده و به ۹.۳ میلیون یورو رسیده است. واردات ایتالیا از ایران نیز ۹۶ درصد رشد کرده و به ۲۶.۱ میلیون یورو افزایش یافته است. ایتالیا در فوریه سال قبل ۱۳.۳ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین