Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شاه آبادی، مدیر مؤسسه غدیرشناسی در گفت‌وگو با ایکنا؛ رسالت اصلی این مؤسسه را برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور تبیین آموزه‌های مکتب ولایت و ایجاد توانمندی در محبین اهل بیت(ع) برای دفاع استدلالی و عالمانه از آموزه‌های دین و پاسخ گویی به شبهات دانست و گفت: در کنار این رویکرد آموزشی اخیرا برخی فعالیت‌ها را در قالب مسابقه نیز دنبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز تأسف از اینکه در حوزه برگزاری مسابقات مرتبط با فعالیت‌های دینی نوعی اشتباه شکل گرفته است، تصریح کرد: این مسابقات بیشتر جنبه بخت آزمایی به خود گرفته است. پرسش‌ها به صورت تستی مطرح و یک جایزه کلان هم برای آن در نظر گرفته می‌شود اما کسی رغبتی برای افزایش معلومات و پس از آن شرکت در مسابقه ندارد، بلکه افراد مختلف صرفا به تقلید از یکدیگر نسبت به پر کردن برگه‌های مسابقه اقدام می‌کنند. نهاد فرهنگی برگزار کننده مسابقه دینی شاید معتقد باشد که 10 هزار نفر در این مسابقه شرکت کرده‌اند اما حقیقت این است که کوچک‌ترین معرفت افزایی صورت نگرفته است.

حجت‌الاسلام شاه آبادی با انتقاد از اینکه کتاب الغدیر علامه امینی در میان مردم شناخته شده نیست، عنوان کرد: دانشمندان غیر مسلمان از کار بزرگ علامه امینی در شگفت هستند اما شیعیان ایرانی شناختی از این کتاب ندارند. در کنار برگزاری مسابقه باید جریان فکری و مطالعه صورت گیرد، در غیر این صورت صرف پر کرن یک برگه را نمی‌توان یک مسابقه دینی قلمداد کرد.

وی به برگزاری مسابقه پیام آور غدیر از سوی این مؤسسه اشاره و عنوان کرد: با شرکت در این مسابقه می‌توان با مجاهدات علامه امینی آشنا شد. هزاران جلد کتاب مطالعه شده است تا علامه اقدام به نگارش مجموعه غدیرشناسی کردند، بنابراین شرکت در این مسابقه نه تنها افراد را با شخصیت والای این عالم برجسته آشنا می‌کند، بلکه بر زمینه‌های معرفتی ایشان نیز می‌افزاید.

حجت‌الاسلام شاه‌آبادی مهلت ثبت نام برای شرکت در این مسابقه را تا پایان خرداد ماه، عنوان کرد و گفت: از ابتدای تیرماه به مدت پنج روز شرکت کنندگان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه غدیرشناسی به 50 سوال تستی پاسخ دهند. 12 تیرماه نیز که سالگرد رحلت علامه امینی است نتایج اعلام و همزمان با عید غدیر خم قرعه کشی نهایی برای انتخاب برگزیدگان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مردم عاشق اهل بیت(ع) هستند اما مجموعه‌های دینی بیش از آنکه به کارهای معرفتی، آموزشی، بنیادی و زیربنایی اقدام و برنامه ریزی کنند، به فعالیت‌های ظاهری روی آورده‌اند، اظهار کرد: برگزای همایش و شعائر دین نیز در جای خود واجب است اما این احساس و عشق باید با یک معرفت عقلی همراه شود تا فرد به اوج برسد.

وی ادامه داد: طی چهار دهه گدشته که مکتب ولایت از قدرت و حکومت برخوردار بوده است، باید آدم سازی را دنبال می‌کرد و ده‌ها هزار نفر را به نحوی تربیت می‌کرد که بتوانند به صورت استدلالی از آموزه‌های مکتب دین دفاع کنند. اما این اتفاق حتی در حوزه‌های علمیه هم رخ نداده است و با اینکه برخی از این افراد بر فقه و اصول مسلط هستند و به مرز اجتهاد نیز رسیده‌اند اما شبهات کلامی نسل جوان را نمی‌توانند پاسخ دهند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۱۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راستی‌آزمایی یک ادعا !

به گزارش جماران، اعتراضات دانشجویان دانشگاه علوم سیاسی پاریس که در حمایت از حقوق فلسطینی‌ها صورت گرفت در رسانه‌های اروپایی و جهانی بازتاب زیادی داشت.

 

حجم ویدیو: 23.35M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • معرفی برترین های مسابقه فوتسال مهاجران آران وبیدگل
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟
  • راستی‌آزمایی یک ادعا !
  • معرفی نفرات برتر مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل در شاخه بتل
  • معرفی برترین‌های مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل
  • علمای ربانی در برخی نقاط مهجورند/ حجاب از معضلات کف جامعه است
  • فرودگاه بین‌المللی کربلا اوایل 2025 افتتاح می‌ شود
  • شوراها حلقه میانی بین حاکمیت و مردم هستند
  • شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است / از خدمات نظام باید دفاع شود
  • افتتاح فرودگاه بین‌المللی کربلا در سال ۲۰۲۵