Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-19@08:56:32 GMT

برگزاری محفل انس با قرآن در دانشگاه شهرکرد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۴۲۳۲۱

برگزاری محفل انس با قرآن در دانشگاه شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، عصر روز گذشته هفت خردادماه محفل انس با قرآن کریم با تلاوت آیاتی از قرآن توسط حجت الاسلام کیوان سرافراز قاری ممتاز کشوری و استاد میراحمدی قاری برتر استان و با حضور مسئولین و دانشجویان دانشگاه شهرکرد در سالن فارابی دانشکده علوم دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

 

حجت الاسلام سعید صفی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد، در این محفل نورانی بر بهره مندی حداکثری از اوقات ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: یکی از پرفضیلت ترین اعمال در این ماه مبارک تلاوت قرآن کریم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) درباره ماه مهمانی الهی، افزود: ایشان در عظمت این ماه فرمده اند که حتی خواب و نفس کشیدن شما در این ماه عبادت محسوب می شود.
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه زمان و مکان به خودی خود ارزشی ندارند، عنوان کرد: آنچه که زمان و مکان را ارزشمند می کند اتفاقاتی است که در آن زمان یا مکان رخ می دهد و ماه مبارک رمضان نیز از زمان های بسیار با ارزش و پرفضیلت است.
حجت الاسلام صفی عظمت این ماه را در نزول قرآن و عروج قرآن ناطق دانست و خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن در این ماه چنان با فضیلت است که خداوند متعال تلاوت هر آیه را برابر با ختم قرآن محاسبه می کند.

 

در ادامه این محفل قرآنی گروه همخوانی و تواشیح عترت آیات و ادعیه ماه مبارک رمضان را هم خوانی کردند.


برگزاری مسابقه و اهدای سه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس از دیگر برنامه های این محفل انس با قرآن کریم بود.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا چهارمحال و بختیاری محفل انس با قرآن دانشگاه شهرکرد قرآن عترت تواشیح سرافراز میراحمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۲۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سلسله نشست‌های «حکمرانی در قرآن و نهج البلاغه» در رمضان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی بهره مندی از فیوضات این ضیافت الله، تصریح کرد: بحثی که برای ماه مبارک رمضان انتخاب کردیم نامه ۳۱ نهج البلاغه است که از نظر کمیت، دومین نامه در میان ۷۹ نامه و بزرگترین نامه نهج البلاغه می‌باشد.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان سال گذشته توفیق داشتیم تا نامه ۵۳ را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه رویکرد حکمرانی سیاسی پر رنگ تر بود و در نامه ۳۱ رویکرد حکمرانی اخلاقی و تربیتی غلبه دارد.

لازم به ذکر است این برنامه در هر روز از ماه مبارک رمضان (بجز روزهای تعطیل رسمی) ساعت ۱۲:۴۵ تا ۱۴ برگزار می‌شود که علاقه مندان می‌توانند به صورت برخط از طریق لینک dte.bz/hokmconf و همچنین از آرشیو ضبط شده در رادیو پژوهش به آدرس www.radio.isca.ac.ir استفاده کنند.

کد خبر 6056937 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • برگزاری طرح تلاوت ملی نوجوانان و جوانان در استان سمنان
  • برگزاری دوره قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان در بردسکن
  • برگزاری محفل انس با قرآن در تبریز
  • واکنش داوران برنامه محفل به تلاوت فوق العاده پسر نوجوان | ببینید
  • برپایی ۱۶۰ محفل جزءخوانی قرآن در همدان
  • برگزاری سلسله نشست‌های «حکمرانی در قرآن و نهج البلاغه» در رمضان
  • محفل ترتیل‌خوانی قرآن کریم در حرم حضرت معصومه(س) + فیلم
  • تصاویری از محفل انس با قرآن کریم در هیئت شاهزاده علی اصغر (ع) کاشان
  • برگزاری محفل انس با قرآن در بیش از يک‌هزار مدرسه کرمان
  • پخش تلاوت قرآن در فضای داخل شهرداری همدان