Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب قهرمانی مسابقات کیک بوکسینگ جهان در سال ۲۰۱۷ می‌گوید که این رشته دارای جذابیت‌های فراوانی است و به عنوان مادر ورزش‌های رزمی شناخته شده است. به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصور صادقی، دانشجوی دانشکده سما واحد کرمان، ورزشکار موفق استان کرمان است که توانسته است با پشتکار و تلاش علاوه بر تحصیل  قهرمان رشته کیک بوکسینگ در جهان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کسب ۲ مدال طلا در مسابقات جهانی کیک بوکسینگ W.K.A ۲۰۱۶ آلمان، کسب مدال برنز مسابقات آسیایی به میزبانی کشور لبنان در قالب تیم منتخب WKA، نایب قهرمانی مسابقات کیک بوکسینگ جهان در سال ۲۰۱۷ ایتالیا از جمله افتخارات این ورزشکار کرمانی است.       قهرمانی مسابقات جهانی کیک بوکسینگ  
صادقی نقش تحصیلات را در موفقیتش تأثیرگذار و مهم می داند و به مشکلاتی که در مسیر رسیدن به موفقیت با آن مواجه شده بود، اشاره کرد که در ادامه مشروح گفتگوی وی با خبرگزاری دانشجو را می‌خوانیم:
 
 دانشجو: تحصیلات چه نقشی در موفقیت شما داشته است؟ آیا در پیشرفت ورزشی شما تأثیرگذار بوده است؟

صادقی: بله حتما، نمی‌توان نقش تحصیلات را در ورزش قهرمانی نادیده گرفت، تحصیلات تاثیر زیادی برای رسیدن به موفقیت دارد و حضور در دانشگاه پتانسیلی خوبی را برای ورزشکاران ایجاد می‌کند، اینکه در باشگاه و گروه‌های ورزشی حضور داشته باشند؛موفقیت افراد قهرمان در کنار تحصیل است، شغل و همه اتفاقات دیگر زندگی در کنار تحصیل حاصل می‌شود.

دانشجو: زندگی قهرمانان ورزشی که دانشجو هستند، با چه مشکلاتی همراه است؟

صادقی: یکی از مهمترین مشکلات دانشجویانی که در مسابقات ورزش شرکت می‌کنند، هم زمانی مسابقات با امتحانات است، زمانی که درگیرمسابقات هستیم، باید در امتحانات دانشگاه هم شرکت کنیم.

مشکل دیگر نبود سالن ورزشی برای رشته‌های رزمی در دانشگاه است، جایی برای تمرین نداریم و از طرف دانشگاه هم حمایت مالی نمی‌شویم، شاید حمایت معنوی شویم که آن هم بیشتر برای عملکرد دانشگاه مثبت است و به نوعی بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.   استقبال از منصور صادقی در کرمان
دانشجو: چه توصیه‌ای به دانشجویانی که علاقمند به رشته‌های ورزشی هستند را دارید؟  

صادقی: دانشجویان می‌تواند همراه با ادامه تحصیل به ورزش بپردازند، ورزشکاران دانشجو می‌تواند از تخفیفات برای حضور در مسابقات جهانی، آسیایی و المپیک برخورردار شوند.

دانشجو: مشوق‌های اصلی شما برای رسیدن چه کسانی بودند؟  

صادقی: خانواده‌ام نقش مهمی در مسیر پیشرفت ورزشی من داشتند، برادر بزرگم مرحوم کامران صادقی، بنیانگذار کیک بوکسینگ در استان بود که به همراه برادر دیگرم علیرضا صادقی، کاپیتان که اسبق تیم ملی نیز بودند در موفقیت من نقش مهمی داشتند.

دانشجو: چه مقام‌های در طول دوران ورزش حرفه‌ای کسب کرده اید؟  

صادقی: علاوه بر کسب مدال برنز مسابقات آسیایی کیک بوکسینگ که در لبنان برگزار شد، دارای مدال طلا در مسابقات آلمان هستم. کسب ۲ مدال طلا در مسابقات جهانی کیک بوکسینگ W.K.A ۲۰۱۶ آلمان، کسب مدال برنز مسابقات آسیایی به میزبانی کشور لبنان در قالب تیم منتخب WKA، نایب قهرمانی مسابقات کیک بوکسینگ جهان در سال ۲۰۱۷ ایتالیا از جوایزی است که کسب کردم.     مسابقات جهانی کیک بوکسینگ W.K.A ۲۰۱۶ آلمان
دانشجو: ورزش رزمی کیک بوکسینگ در زندگی شما تأثیر مثبتی داشته است؟  

صادقی: صد درصد، همان طور که ورزش دو و میدانی در رشته‌های دیگر مادر ورزش‌هاست، در رشته هنر‌های رزمی، کیک بوکسینگ مادر کل هنر‌های رزمی است؛ رشته‌های تکواندو، کاراته با رشته کیک بوکسینگ در ارتباط است و کیک بوکسینگ زیباترین رشته تربیت بدنی دنیاست.

دانشجو: چه خواسته‌ای از مسئولان در بهتر دیده شدن ورزش کیک بوکسینگ و ورزش دانشجویی دارید؟

صادقی: خواسته ما حمایت از دانشجویان است این حمایت هم به صورت مالی و معنوی باشد، دانشگاه باید از ورزش دانشجویی پشتیبانی کند تا دانشجویان دلگرم‌تر باشند؛ حمایت از رشته‌هایی که جز ورزش‌های توپی و گروهی نباشد، به ورزش‌های رزمی نیز باید توجه شود.

دانشجو: پرداختن به ورزش‌های رزمی و کیک بوکسینگ به چه مشکلاتی همراه است؟

صادقی: در ورزش‌های رزمی باید قید صورتی، بینی و گوش را زد، همچنین ورزشکاران با مشکلاتی مثل کم و زیاد کردن وزن مواجه هستند که از دشواری‌های پرداختن به این رشته است.   منصور صادقی قهرمان ورزش کیک بوکسینگ
دانشجو: کیک بوکسینگ شاید برای عده‌ای ناشناخته باشد؛ ممکن است این ورزش را معرفی کنید چه فرقی با مشت زنی یا بوکس دارد؟

صادقی: کیک بوکسینگ خیلی شبیه بوکس است؛ اما در بوکس فقط از ضربات مشت در مبارزه استفاده می‌شود؛ اما در این ورزش از ضربات پا هم می توان استفاده کرد. کیک بوکسینگ مانند تمام رشته‌های رزمی دارای کمربند و درجه‌های مختلف مهارتی است که از آن به عنوان دان اسم برده می شود. این ورزش داخل رینگ برگزار می‌شود و گرفتن حریف در مسابقه خطاست. به افرادی که در مبارزات کیک بوکسینگ شرکت می‌کنند، فایتر می‌گویند.

دانشجو: علاوه بر تحصیل در دانشگاه به چه کار دیگری مشغول هستید؟

صادقی: در حال حاضردانشجوی تربیت بدنی و به عنوان مربی ورزش کیک بوکسینگ در باشگاه آموزش می‌دهم.

دانشجو: چطورشد به این ورزش علاقه‌مند شدید؟

صادقی: برادربزرگم بنیانگذاراین ورزش دراستان کرمان است و دراین رشته کار می کند من هم جذب شدم. در آن زمان رشته‌های رزمی خیلی محدود بود. همه برادرها  زیر نظر برادربزرگترمان این ورزش را شروع کردیم.   استقبال از منصور صادقی قهرمان جهان
دانشجو: چه سالی وارد این رشته شدید؟ از سوابق ورزشی و قهرمانی هایتان بگوئید چه عناوین وافتخاراتی را کسب کردید؟

صادقی: از سال ۱۳۸۰ به صورت قهرمانی و حرفه‌ای دراین رشته شروع به فعالیت کردم، در سال ۲۰۰۵ قهرمان آسیا و سال بعد قهرمان جهان شدم. در سال ۲۰۱۴ قهرمان رقابت‌های بین المللی جام صلح ودوستی و در سال ۲۰۱۵ قهرمان اوراسیا شدم. در فستیوال هنر‌های رزمی ووینام مدال نقره گرفتم و در سال ۸۶ دیپلم افتخار رشته کیک بوکسینگ را به دست آوردم و در سال‌های ۸۶ و ۸۷ در المپیاد ایرانیان قهرمان شدم.

دانشجو: وضعیت این ورزش در ایران به چه شکلی است؟

صادقی: کیک بوکسینگ یک رشته جهانی است درگیری در این رشته زیاد و برای جوان ها جذاب است؛ در این میان فدراسیون تلاش می کند مجوز ورود به بازی‌های آسیایی را بگیرد که این خیلی خوب است.

دانشجو: آینده ورزش کیک بوکسینگ را در استان کرمان چگونه می‌بینید؟

صادقی: آینده بسیارخوبی دارد، چون این رشته، مادر رشته‌های ورزش‌های رزمی است و جای پیشرفت در این رشته بسیار است.

تنها مشکل کمبود اعتبارات و سالن ورزشی است. در کرمان ۲ سالن ورزشی اختصاصی کیک بوکسینگ بیشتر نداریم. کمیته ملی المپیک هم درصورتی اعتبار اختصاص می دهد که تعداد کرمانی‌ها در تیم‌های ملی زیاد باشد.   استقبال از منصور غلامی
دانشجو: چه راهکار‌هایی برای رفع این مشکلات وجود دارد؟

صادقی: در کرمان اسپانسر وجود ندارد و نیاز به حمایت مسئولین داریم. ورزشکاران این رشته کم هستند؛ حمایت از آن‌ها هزینه زیادی ندارد. آن‌ها بیشتر انتظار حمایت تبلیغاتی را دارند تا در این رشته بیشتر شناخته شود.

دانشجو: چه احساسی به شما دست داد وقتی در مسابقات پرچم ایران را بالا بردید؟

صادقی: خیلی خوشحال بودم از اینکه توانستم برای کشورم مدال طلا کسب کنم.

دانشجو: با هر کدام از این واژه‌ها جمله بسازید:    دانشجو: کیک بوکسینگ:   صادقی: زیباترین رشته ورزشی دنیا

دانشجو: رشته تربیت بدنی:     صادقی: رشته تخصصی که جای کار دارد   دانشجو: استان کرمان:     صادقی: شهر دل‌ها و مهربانی‌ها 

دانشجو: و صحبت پایانی؟

صادقی: از خانواده ام تشکر می‌کند که با وجود همه فشار‌های روحی من را حمایت کردند و امیدوارم مسئولان بیش از گذشته به ورزش‌های رزمی و بویژه دانشجویی توجه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرمان دانشجو کیک بوکسینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۲۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهرداد جمشیدی سرپرست انجمن وودبال شد

مهرداد جمشیدی به عنوان سرپرست انجمن وودبال منصوب شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد جمشیدی، دبیرکل فدراسیون گلف جهت هدایت انجمن وودبال و راهبری این رشته ورزشی، طی حکمی از سوی حمید عزیزی ریاست فدراسیون گلف به عنوان سرپرست انجمن وودبال کشور برگزیده شد.

مهرداد جمشیدی پس از پایان حضور هفت ماهه حسام بیگدلو و استعفای وی بعنوان سرپرست پیشین این انجمن، برای دومین مرتبه هدایت رشته وودبال را عهده دار گردید.

جمشیدی پیشتر نیز طی یک دوره ده ماهه از آبان سال گذشته که به برگزاری مسابقه قهرمانی کشور پس از 4 سال ختم گردید؛ عهده دار امور این انجمن بود. همچنین طی دوران حضور وی برای نخستین بار از ادوات فلزی تماما ایرانی به منظور استفاده در امور آموزشی و رویدادهای داخلی با حضور مشاور رهبری(مدظله) در فدراسیون‌ گلف رونمایی گردید.

شایان ذکر است، مهرداد جمشیدی، بعنوان اولین ملی پوش وودبال در کنار استاد داوود آشتیانی، در سال 1393 و طی دومین اعزام رسمی تیم ملی به مسابقات آسیایی در بخش دوبل مردان موفق به کسب جایگاه پنجمی آسیا شد.

از سوابق جمشیدی در رشته وودبال به شرح زیر است:

1. از بنیان‌گذاران رشته وودبال در ایران
2. مربی بین المللی وودبال از سال 2014 تا کنون
3. داور بین المللی وودبال از سال 2014 تا کنون
4. عضو تیم ملی وودبال در مسابقات جهانی و اسیایی 2012 و 2013
5. عضو کمیته توسعه فدراسیون بین المللی وودبال( از 2019 لغایت 2023)‌
6. مقام پنجم مسابقات اوپن آسیایی در سال 2013 (تایوان)
7. سرمربی اردوی تیم ملی
8. سرداور مسابقات آسیایی ووبال در سال 2019 کره جنوبی
9. داور مسابقات جهانی وودبال در سال 2016 کره جنوبی
10. سرداور مسابقات اوپن بین المللی تبریز 2018

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دقایق سرنوشت‌ساز بازی/ حمایت مسؤولان از هندبال قوچان حیاتی است
  • تجلیل از ۱۰۰ دانشجوی برتر مسابقات ورزشی دانشگاه پیام نور کرمان
  • سهمیه شنای المپیک بگیریم وایلدکارت منتفی می‌شود
  • مهرداد جمشیدی سرپرست انجمن وودبال شد
  • ورزش ایران امن باید به آسیا شناسانده شود/میزبانی مسابقات جهانی
  • رفتار عجیب و غیر حرفه ای شهربانو منصوریان، جنجال ساز شد!
  • رفتار غیر حرفه ای شهربانو منصوریان/ مسئولان ووشو پاسخگو باشند
  • فیلم| پایان یک رقابت
  • دانشجوی واحد نی‌ریز مقام قهرمانی مسابقات استانی پرس سینه را کسب کرد
  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم